پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
برخی در شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.
شعار سال: رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده با خبر ۲۳ شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد.

سلمان زاده با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده افراد واکسن کووید نوزده را دریافت کرده اند.

او گفت: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده اند.
 
سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده، اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.
 
 
تعداد بازدید : 2
 
اگر خبر دانشکده علوم پزشکی آبادان مقرون به صحت باشد (که تکذیب هم نشده است)، درباره این "وقاحت"، آن هم در حالی که بیش از ۸۰ میلیون ایرانی با نگرانی منتظر واکسن هستند، نکات زیر قابل تأمل است:

۱- اسامی مدیران و اعضای شورای شهر که با این نیرنگ واکسن دریافت کرده اند باید به مردم اعلام شود. امر محرمانه‌ای هم در میان نیست؛ آن‌ها خودشان اسم خود را بین اسامی پاکبانان نوشته و اعلام کرده اند و کافی است همان لیست با مشخص کردن اسامی "پاکبان‌های فیک" در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

این حق مردم است این افراد را بشناسند، مخصوصاً کسانی که با رأی آن‌ها به شورای شهر رفته اند. دریغ کردن این حق از مردم، به اندازه کار خود این افراد، نارواست.

۲- اینان باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و دست‌کم به سه عنوان اتهامی محاکمه شوند:
- سوء استفاده از مقام و موقعیت (چون با استفاده از امکانی که داشته اند نام خود را در لیست واکسن قرار داده اند)
- جعل عنوان (یک عنوان شغلی که متعلق به آن‌ها نبود را جعل کرده اند تا از مزیت آن برخوردار شوند)
- تضییع اموال دولتی (واکسن توسط دولت خریداری می‌شود و بابت تزریق آن پولی دریافت نمی‌شود)

منتظر ورود جدی دستگاه قضایی به این ماجرا هستیم.
البته اگر بخواهند جدی‌تر به موضوع ورود کنند، باید گفت که خسارت وارده توسط این مدیران، تنها محدود به چند واکسن (که قیمت چندانی هم ندارد) نمی‌شود بلکه آن‌ها افکار و احساسات عمومی را جریحه دار کرده و به سمت اعتماد عمومی شلیک کرده اند، اعتمادی که روز به روز نحیف‌تر می‌شود!

۳- انتظار افکار عمومی این است که این افراد، سریعاً از سمت خود عزل شوند. کسی که این گونه متقلبانه رفتار کند، نه شایسته مدیریت در شهرداری است و نه حق دارد خود را نماینده مردم در شورا بداند.
چنین کسی حتی لیاقت ندارند همان پاکبانی شود که خود را جای او جا زده است؛ پاکبان شریف است.

۴- پرونده‌های این افراد از سوی نهاد‌های امنیتی و بازرسی به دقت مورد بررسی قرار گیرد. کسی که این قدر فرصت طلب و قانون شکن است که آشکارا نام خود را به جای پاکبان می‌نویسد، معلوم نیست در خفا چه کار‌ها کرده و چه سوء استفاده‌هایی کرده است. کسی چه می‌داند شاید در این بررسی ها، اموال دیگری از بیت المال کشف شود و بازگردد.

در واکنش به این خبر ، کاربران اجتماعی و برخی افراد اظهار نظر کرده اند. در اینجا کنایه مجری تلویزیونی به مسئولین شهرداری و شورای شهر آبادان را ببینید:

تعداد بازدید : 4

واقعا شما خجالت نکشیدید که دست به چنین کاری زدید؟ امیدواریم که بعد از برکناری، مسئولیت جدید به این افراد داده نشود!

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین