پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
معاون دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ با حضور در سازمان جوانان با فعالیت‌های این بخش از جمعیت هلال احمر ایران آشنا شد.

شعار سال: دکتر جمیله محمود؛ معاون دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ با تمجید از فعالیت های سازمان جوانان، اظهار امیدواری کرد که بتوان با همکاری جمعیت هلال احمر ایران، از جوانان و داوطلبان در زمینه های مختلف از جمله ترویج صلح و عدم خشونت، بهره‌مند شد.

وی گفت: تفاهم نامه‌ای بین فدراسیون و جمعیت‌های ملی در ارتباط با منشور جوانان به امضا رسیده است که براساس آن تعهداتی ایجاد شده تا جمعیت‌های ملی در زمینه‌های مختلف به یکدیگر کمک کنند که امیدواریم این همکاری ها توسعه یابد.

در این بازدید دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان با اشاره به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه در ۳ هزار و ۵۰۰ مهدکودک و مرکز پیش دبستانی گفت: در این کانون ها، غنچه های هلال مفاهیمی همچون مهربانی و کمک به دیگران را می‌آموزند.

وی افزود: در ۸۰۰۰ کانون دانش آموزی مدارس نیز، دانش آموزان در قالب طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) مهارت‌های امدادی مانند پناه‌گیری و خروج ایمن، بانداژ و پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق و اسکان اضطراری و را فرا می‌گیرند.

مشارکت جوانان در تصمیم سازی‌ها

رئیس سازمان جوانان با تاکید بر اینکه اعضای پنج تا ۲۹ ساله سازمان جوانان در قالب کانون‌های مختلف، فعال هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا بتوانیم براساس استراتژی yes زمینه‌ای فراهم کنیم تا اعضا بتوانند در تصمیم سازی برای خودشان مشارکت کنند که برای این منظور مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

امیر لـله گانی، معاون دانشجویی و جوانان نیز با تشریح عملکرد کانون های دانشجویی و جوانان گفت: تنها در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ۲۰ هزار جوان در ۱۰۰۰ پایگاه ثابت و سیار به مسافران خدمات‌رسانی و پیام های ایمنی، سلامت و بهداشتی را منتقل می کنند.

وی افزود: در کنار این طرح، سال گذشته کمپین نه به تصادفات جاده‌ای نیز راه‌اندازی شد که مورد استقبال خوب ورزشکاران و هنرمندان، مسئولان و عامه مردم قرار گرفت.

نقش جوانان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، معاون دانشجویی و جوانان با بیان اینکه طرح هایی مانند رفاقت مهر، المپیاد فرهنگی- ورزشی، برگزاری اردوهای تفریحی- آموزشی و یکی از راهکارهای جذب اعضای جدید است، تصریح کرد: نقش جوانان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد بسیار اثربخش است و از این رو کارگاه های پیشگیری از اعتیاد با روش آموزش همسالان برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 2 آبان 95 ، کد مطلب: 95080201468: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین