پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
تاکنون وعده های بسیاری از مسئولان در زمینه تلاش در برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان گچسارانی شنیده ایم ولی متأسفانه ها این وعده ها هنوز عملی نشده اند
شعارسال: شهرستان گچساران با وجود برخورداری از نعمت بزرگ نفت و گاز و نقش آن در تولید یک چهارم نفت کشور، براساس آمارهای موجود ۱۷ هزار بیکار دارد و این مسئله به یک معضل بزرگ در این شهرستان تبدیل شده است.

در حال حاضر بیکاری بسیاری از جوانان گچساران به یک معضل بسیار بزرگی در این شهرستان تبدیل شده که به دنبال آن صدای اعتراض بسیاری را در پی داشته است.

براساس آمارهای موجود، گچساران 17 هزار بیکار دارد و این درحالی بوده که این شهرستان یک چهارم نفت کشور را تولید می کند و نقش و تأثیر بسزایی در درآمد زایی کشور دارد و شاید به همین خاطر است که تصور اینکه این شهرستان با این میزان بیکار مواجه بوده، سخت است ولی باید آن را واقعی دانست.

واقعا برای همه سوال بوده و جای تعجب دارد که چرا شهری که به بام نفتی ایران و پنجمین ابر مخزن نفت جهان معروف بوده، این میزان بیکار داشته باشد ولی متأسفانه آمار بیکاری در این شهرستان از سایر شهرستان ها بیشتر است.

اینکه چرا گچساران با توجه به موقعیت ویژه ای که در کشور دارد با این تعداد بیکار مواجه است، واقعا جای تعجب دارد.

چرا کسی به فکر جوانان گچسارانی نیست، مگر این جوانان چه گناهی دارند که باید فقط دود نفت این شهر نصیبشان شود. واقعا چرا کسی برای برطرف کردن مشکل بیکاری در گچساران تلاش نمی کند.

متأسفانه نرخ بیکاری در گچساران 3 برابر متوسط نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و این جای سوال دارد که چرا آمار بیکاری در این شهرستان باید از دیگر شهرهای استان بالاتر باشد.

متأسفانه آمار بیکاری در گچساران نه تنها برابر با دیگر شهرهای استان نیست بلکه چندین برابر هست.

مسئولان فکری به حال جوانان بیکار گچسارانی بکنند

در همین زمینه یک جوان تحصیلکرده بیکار گچسارانی در گفت وگو ئی در این شهرستان، اظهار کرد: من دو سال است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده ام ولی هنوز بیکار هستم.

فرهاد رضاپور افزود: من با این امید به دانشگاه رفتم که پس از فارغ التحصیلی بتوانم یک کار مناسب پیدا کنم که متأسفانه هنوز شغلی پیدا نکرده ام.

وی بیان کرد: شهر ما با وجود برخورداری از نعمت نفت و گاز و تأثیر داشتن در درآمد زایی کشور، متأسفانه با آمار بسیار بالای جوانان بیکار مواجه است.

این جوان با بیان اینکه وجود این همه بیکار حق جوانان این شهرستان نیست، ابراز کرد: از مسئولان درخواست دارم که فکری به حال جوانان بیکار گچسارانی بکنند.

* مسئولان فقط وعده می دهند

یک جوان بیکار دیگر نیز گفت: من مدرک کارشناسی ارشد دارم ولی هنوز نتوانسته ام شغلی پیدا کنم.

وی بیان کرد: مسئولان همواره وعده می دهند که مشکل بیکاری در گچساران را برطرف می کنیم ولی آنان هیچ وقت وعده های خود را عملی نکرده اند.

این جوان تصریح کرد: شهرستان ما به عنوان بام نفتی ایران و پنجمین ابر مخزن نفت جهان معروف است ولی متأسفانه آمار بیکاری آن از شهرهای دیگر بیشتر بوده و این عادلانه نیست.

معضل بیکاری در گچساران بارها اعتراض امام جمعه این شهرستان را در خطبه های نماز جمعه و جلسات مختلف به دنبال داشته است ولی تاکنون کسی توجهی نکرده است.

امام جمعه گچساران بارها در خطبه های نماز جمعه و جلسات مختلف به ویژه شورای اداری از وضعیت بیکاری در شهرستان اعتراض و گلایه های بسیاری داشته است و واقعا گلایه های وی کاملا به حق است.

بیکاری در گچساران به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است

در همین زمینه امام جمعه گچساران گفت: شهری که پنجمین ابر نفت جهان بوده نباید به این میزان بیکار داشته باشد ولی متأسفانه آمار بیکاری در این شهرستان از سایر شهرستان ها بیشتر است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی بیان کرد: متأسفانه بیکاری در گچساران به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده که ضروری است چاره ای اساسی برای حل این معضل اندیشیده شود.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اینکه چرا گچساران با توجه به موقعیت ویژه ای که در کشور دارد با این تعداد بیکار مواجه است، جای تعجب دارد.

حجازی تأکید کرد: رفع معضل بیکاری در گچساران نیازمند عزم جدی مسئولان و دستگاه ها و همکاری همه آن ها بوده و ضروری است که مسئولان برای برطرف کردن مشکل بیکاری در این شهرستان کوتاهی نکنند.

* نرخ بیکاری در گچساران 3 برابر متوسط نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص وضعیت بیکاری در گچساران، اظهار کرد: متأسفانه نرخ بیکاری در گچساران 3 برابر متوسط نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که این آمار نگران کننده ای است.

غلام رضا تاجگردون افزود: اکنون حل مشکل بیکاری جوانان در گچساران به یکی از دغدغه های مردم و خانواده های این شهرستان تبدیل شده و لازم که برای آن فکری اساسی کرد.

وی تأکید کرد: یکی از راه هایی که می تواند سبب رفع مشکل بیکاری در گچساران شود، فعال شدن طرح های تولیدی و همچنین توجه جدی به طرح های اشتغال زایی است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت ویژه از طرح های اشتغال زایی در گچساران می تواند به کاهش آمار بیکاری جوانان در این شهرستان کمک بسیاری کند.

تاکنون وعده های بسیاری از مسئولان در زمینه تلاش در برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان گچسارانی شنیده ایم ولی متأسفانه ها این وعده ها هنوز عملی نشده اند و آمار بیکاری در این شهرستان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روز به روز به آمار آن افزوده می شود و کسی جوابگو نیست.

امیداوریم مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص مشکل بیکاری جوانان گچسارانی چاره ای بیندیشند و این معضل بسیار بزرگ در این شهرستان را که این روزها بیداد می کند، را برطرف کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری کبکانیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 خرداد 1393، کدخبر: 49634، www.kebnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین