پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
گام دوم انقلاب را آغاز کرده‌ایم. انتظار بر آن است که دیگر، اما و اگری در کار نباشد. دیگر شاهد تکرار داستان‌های غم انگیز قبل از انقلاب و تضاد‌ها و تعارض‌ها و ظلم‌ها و فساد‌ها نباشیم. دیگر گلایه‌مند از کارشکنی‌ها نباشیم. انقلاب در گام دوم، میوه و ثمر خود را با نظم جدید و مبتنی بر ارزش‌های ادعا شده، باید به شهروندان برساند. دعوای توئیتری چند روز پیش مهدی نصیری با حمید رسائی را یادتان هست؟ در گام دوم انقلاب، نمی‌توانیم ادعا کنیم که مهدی نصیری پرت می‌گوید.
شعار سال: انقلاب می‌کنی. یعنی بنایِ کهنه‌ای را که نمی‌پسندیدی، خراب می‌کنی. حکومتِ سابق و نَظمِ قدیم را در هم می‌کوبی. تا اینجا ابزار تو کُلنگ است و پیشه‌ات خراب کردن!

از اینجا به بعد، طیفی از گزینه‌ها پیش روی توست. گزینه هایِ دو سَرِ طیف چنین اند:

١- "انقلابی گری کسب و کارت می‌شود. "

همچنان انقلابی می‌مانی و یک دٓم کلنگ را زمین نمی‌گذاری. چریک و معترض و طلبکارمی مانی، گرچه قدرت در کفِ خودت باشد. مردِ مدیریتِ کسالت بارِ "توسعه" نیستی. پی ریزی، آجر چینی، سفید کاری و پایشِ سود و زیان، کار تو نیست! ازینکه انقلاب تمام شود و ملّتت نتیجه بخواهند، بیمناکی. تو را آفریده اند که عتاب کنی، قرار نیست جواب دهی. به کنار رفتن هم اصلا و ابدا فکر نمی‌کنی! پس پرچمدارِ انقلابی بی پایان می‌شوی.‌
می‌تازی! تا پایانِ جهان و انتهای زمان می‌تازی! انور خوجه می‌شوی، قذافی یا موگابه!

٢- "اثبات می‌کنی که انقلاب برایت وسیله خدمت بوده، نه بستر قدرت. "‌

می‌دانی که تخریب، تنها قدمِ اوّلِ ساختنِ کشوری نوین بوده است. سعی می‌کنی دورانِ تخریب و عصرِ کلنگ، طولانی نشود. انقلابی گری را پایان می‌دهی و کمک می‌کنی کشورت قوام گیرد و پا به دوران توسعه بگذارد.
کلنگ را کنار می‌گذاری و ابزار سازندگی را بر می‌داری. می‌دانی خشونتِ انقلابی باید جایش را به حکومت قانون، مسئولیت پذیری، ظرافت، مدارا، تعاملِ سازنده، تولید قدرت و خلقِ رفاه بدهد. اگر ببینی که دیگران سازندگانِ بهتری اند، صحنه را به سازندگان می‌سپاری!

ماندلا می‌شوی و بر پیشانیِ تاریخ انسان، می‌درخشی!

انقلاب، کُلنگ است و انقلابی گری تخریب! گاهی - راستش را بخواهی، ندرتاً - لازم و خوبست! آنهم بشرط آنکه اندازه بدانی.
نکند تا ابد، انقلابی بمانی!

خُنُک آن باده گساری که فرقِ جُرعه و جام را با خُمره و شُربِ مُدام، بداند. والسلام.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از مجمع فعالان اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین