پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
دستورالعمل‌های جدید منتشر شده در مجله اعتیاد‌های رفتاری، تأکید می‌کند که خرید بیش از حد می‌تواند به اندازه‌ای خطرناک باشد که "ایجاد اختلال" کند؛ بنابراین، محققان و پزشکان باید مداخلات هدفمندتری را برای درمان این شرایط ناتوان کننده ایجاد کنند.
شعارسال:دستورالعمل‌های جدید منتشر شده در مجله اعتیاد‌های رفتاری، تأکید می‌کند که خرید بیش از حد می‌تواند به اندازه‌ای خطرناک باشد که "ایجاد اختلال" کند؛ بنابراین، محققان و پزشکان باید مداخلات هدفمندتری را برای درمان این شرایط ناتوان کننده ایجاد کنند.
در حقیقت، همکاری‌های بین المللی به رهبری پروفسور مایک کریوس از انستیتوی بهداشت روان و سلامتی اوراما در دانشگاه فلیندرز استرالیا و آسترید مولر از دانشکده پزشکی هانوفر در آلمان، در تعیین استاندارد‌های مبتنی بر شواهد در رابطه با خرید و اختلالات خرید اجباری بسیار تاخیر داشته است.
با کمال تعجب، هنوز تشخیص رسمی پذیرفته شده از اختلال خرید وجود ندارد، علی رغم اینکه یک مشکل بسیار شایع و رو به رشد است که باعث افزایش مصرف و بدهی می‌شود.
پروفسور کریوس نتایج را به عنوان «تغییر قواعد بازی» برای تحقیق در مورد خرید بیش از حد توصیف می‌کند که این نقطه عطفی را برای ایجاد راه حل‌های ضروری و تشخیص بهتر در آینده فراهم می‌کند.
کریوس می‌گوید: در طول بیش از ۲۰ سال، از زمان تحقیقات در مورد خرید بیش از حد، معیار‌های تشخیصی توافق شده‌ای وجود نداشته که مانع از درک جدی بودن درک این مشکل شده است.
او ادامه داد: «اکنون این امر با توافق کارشناسان برجسته جهان در مورد معیار‌های تشخیص این اختلال امکان پذیر است.»
 
 
«اشتیاق خرید» یک اختلال روانی است


نحوه تشخیص
در این مطالعه، ۱۳۸ متخصص بین المللی (محققان و پزشکان) از ۳۵ کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند تا در مورد معیار‌های تشخیصی پیشنهادی به اتفاق نظر برسند.
ویژگی اصلی معیار‌های تشخیصی جدید «خرید بیش از حد کالا‌ها بدون استفاده از آن‌ها برای اهداف مورد نظر» است.
ویژگی دیگر این اختلال این است که مثلاً از خرید برای تنظیم حالات درونی مانند ایجاد احساسات مثبت یا بهبود خلق و خوی منفی استفاده می‌شود.
افرادی که رفتار خرید بیش از حد از خود نشان می‌دهند، معمولاً در تنظیم احساسات خود مشکل دارند، بنابراین از خرید برای دستیابی به احساس بهتر استفاده می‌شود.
از قضا اگر فردی مبتلا به اختلال خرید و خرید اجباری به بازار برود، اینکار برای مدت کوتاهی احساسات منفی او را بهبود می‌بخشد، اما خیلی زود احساس شرم، گناه و خجالت خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۲۴ اردبیهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۷۵۵۶۶۲، www.yjc.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
اين اختلال رواني هرچي كه هست در ايران متاسفانه زياده و اصلا نميشه كنترلش هم كرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین