پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
چنان مطلق گویی می‌کند که آدم به ریشخند وادار می‌شود. اگر ثابت کردیم، حاضرید کل مدیران وزارت بهداشت جمیعا (از وزیر گرفته تا خود شما) استعفا دهید؟ وقتی برای رعایت حال مردم و همچنین چشم پوشی از برخی از خطا‌های موردی برخی از پرسنل سکوت می‌کنیم، این به معنای بی اطلاعی یا کم اطلاعی نیست. به احترام مردم، به احترام زحمات کادر بهداشت و درمان، به احترام شرایط ویژه کشور، مصلحت به صحبت و پیگیری بیش از این نیست. اما شما هم لطفا مطلق گویی را کنار بگذار. به روش‌های دیگری هم می‌توان رضایت مردم را جلب نمود و کار‌ها را بشکل حرفه‌ای دنباله گیری کرد. راستی یک سوال، تا چقدر از آمار دقیق نیرو‌های فعال (رسمی، غیر رسمی، قراردادی و حتی پیمانکاری) در کادر درمان اطلاع دارید؟
شعار سال: کیانوش جهانپور روز سه شنبه گفت: نشت واکسن از شبکه بهداشت و مراکز واکسیناسیون به بازار آزاد با توجه به جمع آوری پوکه‌ها و مشخص بودن اینکه هر کد ملی دریافت کننده کدام واحد واکسن بوده امکانپذیر نیست. تمام واکسن‌ها دارای کد اختصاصی هستند که در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو و سامانه سیب معاونت بهداشت ثبت می‌شوند و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارش مستندی مبنی بر خروج واکسن کرونا از شبکه رسمی به بازار آزاد نداشته ایم و چنین موردی در کشور نبوده است. مورد احتمالی هم اگر باشد به راحتی قابل رهگیری و موارد تخلف قابل شناسایی است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: داشبورد‌های مدیریت توزیع واکسن کرونا در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی و کشوری در اختیار وزارت بهداشت است و از ستاد وزارت بهداشت وضعیت توزیع واکسن تا دورترین مناطق کشور قابل مشاهده و رصد است و ناظران در اداره کل بازرسی و حراست وزارت بهداشت نیز بر آن نظارت دقیق دارند.
 
 
تو چی می‌دونی از خروج و تزریق خارج از چارچوب واکسن کرونا، آقای جهانپور؟
 

جهانپور افزود: اوایل واکسیناسیون کرونا در موارد بسیار محدود و انگشت شمار تخلفاتی بود و در مواردی در چند شهر از جمله آبادان برای افرادی که مشمول واکسیناسیون نبودند، واکسن تزریق شده بود، همه این موارد شناسایی شده و با افراد متخلف نیز برخورد شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد نشت واکسن کرونا کرونا به بازار آزاد نداشته ایم فقط افرادی به بهانه‌های مختلف جایگزین افراد مشمول واکسیناسیون شده بودند که با متخلفان برخورد شده است.

وی گفت: در مورد واکسن‌های کرونا که در بازار آزاد است. اصل بر جعلی و تقلبی بودن آنهاست. ممکن است از برخی کشور‌های اطراف واکسن‌هایی از مجاری غیر رسمی وارد شده باشد که سلامت، رعایت زنجیره سرد و حتی اصالت آن‌ها زیر سوال است. ورود واکسن‌های تقلبی و قاچاق به بازار آزاد موضوع دیگری است و همان طور که از گذشته در مورد دارو هم بازار سیاه را داشته ایم. ممکن است برای واکسن هم وجود داشته باشد و جعلی بودن، تقلبی بودن واکسن کرونا در بازار آزاد مساله دیگری است.

جهانپور افزود: در هر صورت مراجع قانونی و نظارتی و نیز سیستم بازرسی و حراست وزارت بهداشت بر سامانه‌های توزیع واکسن کرونا نظارت دارند و اگر نیاز باشد اطلاعات توزیع واکسن در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار می‌گیرد، اما انتشار عمومی اطلاعات افراد مشمول واکسن امکانپذیر نیست و در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود، زیرا بر خلاف اصول اخلاق پزشکی است و اطلاعات پزشکی و بیماری‌های افراد جزو اطلاعات شخصی و محرمانه است و قابل انتشار نیست.
 
 
تو چی می‌دونی از خروج و تزریق خارج از چارچوب واکسن کرونا، آقای جهانپور؟
 
 
 
اجرای واکسیناسیون کرونا بر اساس جمعیت کشور سن، جنس و بیماری زمینه‌ای که افراد دارند تعیین شده است و تزریق واکسیناسیون در چهار فاز انجام می‌شود.

فاز اول واکسیناسیون در زمستان ۱۳۹۹، برای کارکنان بهداشت و درمان خط اول مواجه با بیماری کرونا و بعدازآن افراد بسیار پرخطر شامل سالمندان در مراکز نگهداری، مراکز معلولان جسمی و حرکتی، جانبازان انجام شده و فاز دوم در بهار و تیر ۱۴۰۰، شامل حال افراد مسن بالای ۶۵ سال به ترتیب گروه‌های پنج سال از بالا به پایین بوده و همچنین افراد ۶۴-۱۶ ساله دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی در خصوص مراقبت‌های بعد از تزریق این واکسن بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

تاکنون بیش از ۶۵۲ هزار و ۹۰۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به بیش از ۸۲۴ هزار و ۱۱۳ دوز رسید و حدود دو میلیون دوز واکسن کرونا از تولید کنندگان مختلف شامل اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین، کوواکسین هند و آسترازنکای تولید کره جنوبی وارد کشور شده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۳۲۱۳۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
یعنی مسئولی بزرگتر از شما نبود درباره واکسن کرونا حرف بزند که مدیر روابط عمومی در این براه صحبت کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین