پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
حسینعلی شهریاری گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به قطب بزرگ دنیا در رابطه با تولید واکسن کرونا تبدیل شود.
شعار سال : حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: این واقعیت را بپذیریم که در زمینه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی تحریم هستیم و خیلی اقلام مورد نیاز را به ما نمی‌دهند، به گونه‌ای که پول ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا را از سبد کواکس پرداخت کردیم و قرار بود تا قبل از سال ۱۴۰۰ همه آن تحویل شود که تاکنون سه میلیون دوز را نداده اند، چراکه آمریکا مخالفت می‌کند.

وی با بیان این قرار است محموله‌های جدیدی از واکسن چینی نیز وارد شود، ادامه داد: آن‌هایی که دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند، برای تزریق دوز دوم می‌توانند تا سه ماه صبر یا از واکسن داخلی استفاده کنند، این نتیجه صحبت‌های کارشناسان، خبرگان و متخصصان صاحب نظر است.

شهریاری اذعان کرد: باید تمام تلاش برای تولید واکسن داخلی باشد که به مراحل بسیار خوبی رسیده است، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به قطب بزرگ دنیا در رابطه با تولید واکسن کرونا تبدیل شود، این مستند علمی دارد، به گونه‌ای که حتی می‌توانیم صادرات هم داشتیم.

واکسن داخلی نتیجه اعتماد به دانشمندان و جوانان ایرانی است

به گفته وی، مردم جوانان دانشمند ایرانی را باور کنند، وقتی قبل از این که واکسن داخلی تاییدیه اصلی را بگیرد، ابتدا بسیاری از مسئولان به صورت داوطلبانه تزریق کردند، یعنی باور به نخبگان کشورمان و تشویق مردم، من هم اعلام کرده بودم که هیچ واکسن خارجی تزریق نمی‌کنم، بنابراین با ثبت نام در سامانه ۴۰۳۰ که به صورت سراسری اعلام شده بود، به همراه خانواده ام داوطلب شدیم و هر دو دوز را در فاز بالینی زدیم که کوچکترین عارضه‌ای نداشتیم.

وی اظهار کرد: هشت کشور بزرگ دنیا که دم از حقوق بشر می‌زنند، بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های تولیدی جهان را گرفتند و ذخیره کردند، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی هم اعتراض و به آن‌ها اعلام کرد که شما چگونه مدعی حقوق بشر هستید؟ این در حالی صورت گرفت که مردم برخی کشور‌های فقیر و جهان سوم هیچ واکسنی تزریق نکرده اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: این مدعیان حقوق بشر مسئله واکسن را سیاسی کرده اند و اجازه ورود آن را به کشور‌ها نمی‌دهند، حتی اگر پول بدهید، فقط سعی کردند ذخیره کنند تا حتی برای نوبت‌های بعدی خودشان هم داشته باشند.

وی گفت: تا آخر خرداد توزیع ۱.۵ میلیون و در تیر ماه ۵ تا ۶ میلیون دوز تولید داخل را خواهیم داشت، کمیته غذا و دارو مرتب وضعیت تمام شرکت‌های تولیدی را رصد می‌کند و زیرساخت‌های خوبی آماده شده و از ۱.۵ میلیون این ماه نیز بیش از ۵۰۰ هزار دوز توسط انستیتو پاستور تولید شده است و بعد از تاییدیه سازمان غذا و دارو تزریق می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۴۳۴۷۶، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین