پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۴۵ هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در کشور خبرداد و گفت: بستری روزانه بیش از ترخیص است.

  شعار سال: قاسم جان بابایی بعدازظهر جمعه در بازدید از مراکز درمانی گلستان اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون در شرایط سختی از موج پنجم کرونا در کشور داریم و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌ها را رعایت کنند.
 
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشور حدود ۴۵ هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد، افزود: ظرفیت اختصاص بیشتر به بیماران کرونایی وجود دارد اما خدمات رسانی به بیماران تصادفی، قلبی و عروقی و غیره دچار اختلال می‌شود.
 
وی بیان کرد: در استان تهران، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار بستری وجود داشته و چهار هزار نفر هم بستری موقت هستند که خدمات سرپایی را به صورت تزریقی می‌گیرند.
 
جان بابایی از بهبود شرایط کرونا در سیستان خبرداد و گفت: اما در برخی از استان‌ها مانند کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد مبتلایان رو به افزایش است و متوقف نشده است.
 
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گلستان توضیح داد: موج پنجم در استان‌های شمالی از جمله گلستان، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است.
 
وی اضافه کرد: در گلستان پیک‌های قبلی تعداد بیماران بستری به هزار و ۳۰۰ نفر رسیده بود اما هم اکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ بیمار بستری و موقت وجود داشته و در مازندران هم بیش از چهار هزار نفر بستری هستند.
 
جان بابایی با بیان اینکه تلاش شده که مراکز سرپایی و تخت‌ها را توسعه دهیم، متذکر شد: میانگین بستری روزانه کرونایی از تعداد ترخیص بیشتر بوده و این امر جای نگرانی دارد.
 
وی گفت: واقعیت این است که تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم و مراسمی که مردم برگزار کردند از جمله دلایل افزایش کرونا است.
 
طبق گفته معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علیرغم افزایش بستری‌ها، به دلیل واکسیناسیون تعداد بیماران بدحال نسبت به موج‌های قبلی افزایش نداشته است.
 
جان بابایی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم یافت.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:   8مرداد   1400، کدخبر: 5268934، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
اگر اجازه مسافرت به دیگر شهرها بصورت جدی داده نشود شاهد افزایش بیماران نخواهیم بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین