پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات آبی بخصوص در مناطق سردسیری لحاظ شود.

شعارسال: سیدعلی لدنی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا افزود: بروز شکستگی در تاسیسات آب شرب و یخ زدگی کنتورهای آب از عمده‌ترین مشکلاتی است که در فصول سرد سال بوجود می‌آید.

وی اظهارکرد: مشترکان آب با توجه به برودت هوا و برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور، شکستگی لوله و اتصالات آب نسبت به عایق‌بندی مناسب کنتور، لوله و اتصالاتی که در فضای باز و در معرض سرما قرار دارند، اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با این کار علاوه بر جلوگیری از قطعی آب، از بروز خسارت‌های ناشی از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و تاسیسات آبی منازل جلوگیری خواهد شد.

لدنی‌نژاد تصریح کرد: استفاده از عایق‌های مناسب نظیر گونی کنفی، پشم شیشه، پوشال و خاک اره برای جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات آبی مناسب است.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در زمینه حفاظت از لوله و اتصالات به خصوص در مناطق سردسیری لحاظ شود تا شهروندان دچار مشکلات ناشی از یخ زدگی تاسیسات نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از مسائلی که شهروندان باید در نظر داشته باشند استفاده از شیوه‌های مناسب برای ذوب یخ‌زدگی در تاسیاست و کنتورهای آب است.

لدنی نژاد بیان کرد: در صورت یخ‌‌زدگی کنتور باید از ریختن آب جوش و قرار دادن حرارت مستقیم بر روی کنتور و اتصالات یخ‌زده جدا خودداری شود چرا که انجام این عمل باعث خرابی کنتور و بروز مشکلات بیشتر در تاسیسات آبی خواهد شد.

وی استفاده از حرارت غیرمستقیم و خفیف را بهترین روش برای این کار عنوان و اضافه کرد: استفاده از روش‌های اصولی و مناسب در حفاظت از کنتور و تاسیسات آبی باید اشاعه یابد تا شهروندان در این مواقع دچار مشکل نشوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا: تاریخ انتشار: 26آبان1394: کدخبر: 94870145: www.yasouj.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین