پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: مقامات اقلیم کردستان از گروه‌های مسلحی که در خاکشان هستند برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و ما حق داریم که تا خاک عراق برای تعقیب این گروه‌های تروریستی اقدام کنیم.
شعار سال: حسن هانی‌زاده در خصوص تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم کردستان عراق و در جوار مرز ایران اظهار داشت: اقلیم کردستان یک بازی چندگانه را با ایران و دولت مرکزی عراق آغاز کرده است که از یک سو با ایران همکاری امنیتی دارد و متعهد شده که مانع انجام عملیات‌های گروهک‌های ضدانقلاب در مرز‌های شمال غربی شود و از یک سو اجازه انجام عملیات تروریستی به این گروهک‌ها را می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران در نشست‌هایی که با مقامات عراقی و اقلیم کردستان داشت، مسئله حفظ امنیت مرز‌های ایران را به آن‌ها بیان داشته، ولی مقامات اقلیم کردستان هر از گاهی از این گروه‌ها برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و ما هم این حق را داریم که تا عمق خاک عراق برای تعقیب این گروه‌های تروریستی اقدام کنیم.

این کارشناس مسائل منطقه بیان داشت: ترکیه با توسل به قدرت نظامی خود در خاک عراق حضور پیدا می‌کند و با این گروهک‌ها مقابله می‌کند، اما ایران تاکنون این کار را انجام نداده است، اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و گروهک‌های ضدانقلاب بخواهند از اقلیم کردستان برای ناامن کردن مرز‌های ایران اقدام کنند طبیعتا ایران پاسخ مناسب را خواهد داد.

هانی‌زاده افزود: طبق توافق‌نامه امنیتی موجود، ایران می‌تواند تا عمق خاک عراق گروهک‌ها را تعقیب کند، لذا اقلیم کردستان در برابر نا‌امن کردن مرز‌های ایران مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق کاملاً مشهود است و این ناامنی‌ها با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، بنابراین اقلیم کردستان سیاست خود در برابر ایران را باید شفاف کند، زیرا بازی‌های دوگانه و استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی علیه ایران می‌تواند بر روابط ایران و اقلیم کردستان اثر منفی بگذارد.

کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: دولت مرکزی عراق در برابر اقلیم کردستان ضعیف است و سیاست‌های انفعالی در قبال آن‌ها اتخاذ می‌کند و ظاهراً نفوذ زیادی بر آن‌ها ندارد و به همین دلیل است که هیچ مسئولی در دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق پاسخگوی ناامنی مرز‌های ایران نیست، در نتیجه ایران باید به طور مستقیم این تروریست‌ها را تا عمق خاک عراق دنبال کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۲۰۳۷۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین