پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از پیگیری بیمه کردن تنه درخت خرما علاوه بر بیمه محصول با توجه به شرایط منطقه خبر داد.
شعارسال: محمد مطرودی ، با اشاره به آتش سوزی اخیر در نخلستان های طویشه آبادان اظهار کرد: با توجه به اقلیم گرم خوزستان و وجود علف هرز بسیار در نخلستان های منطقه، احتمال آتش سوزی در آنها بالاست که این موضوع در جلسات مختلف مطرح شده و از صندوق بیمه کشاورزی به کار گیری سازوکاری برای بیمه کردن تنه درخت خرما درخواست شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیمه شامل تنه درخت خرما نمی شد و بیمه هر گونه خسارات به نخل از جمله خسارت ناشی از آتش سوزی را تقبل نمی کند که طی رایزنی بسیار، بیمه محصولات کشاورزی پیگیری بیمه کردن تنه درخت نخل علاوه بر بیمه محصولات آن در صورت نبود موانع قانونی را وعده کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر همچنین به پرداخت نشدن نیمی از مطالبات بیمه سال گذشته کشاورزان خرمشهری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تنها ۵۰ درصد از خسارات محصولات از سوی بیمه پرداخت شده که بیمه، تزریق نشدن اعتبارات را عمده دلیل تاخیر در پرداخت بدهی کشاورزان اعلام می کند.

وی افزود: رایزنی هایی در خصوص پرداخت حق بیمه کشاورزان شده که قول پرداخت باقیمانده بدهی در اولین فرصت پس از تزریق اعتبارات داده شده است.

مطرودی در ادامه، آغاز برداشت خارک و رطب در خرمشهر را یادآور شد و گفت: از هفته گذشته برداشت خارک و رطب از نخلستان های خرمشهر آغاز شد و با توجه به اینکه در سال های گذشته برداشت خارک در تیرماه و برداشت رطب در مردادماه بوده است، امسال شاهد برداشت زود هنگام رطب نوبرانه بوده ایم.

* مساحت نخلستان ها ۳۷۰۰ هکتار است

وی با بیان اینکه مساحت نخلستان های خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار است، افزود: از کل مساحت نخلستان های خرمشهر دو هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و یک هزار و ۶۰۰ هکتار نابارور است که سال گذشته حدود شش تن خرما که حدود ۹۰ درصد آن از نوع استعمران و صادراتی است برداشت و به کشورهایی کانادا، انگلستان، استرالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر، برداشت شش تا هشت تن محصول از نخلستان های این شهر در سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: پیشگیری های لازم برای جلوگیری از ابتلا درخت خرما به انواع بیماری ها و آفات از سوی کشاورزان انجام شده و جهاد کشاورزی نیز با توزیع توری و سمپاشی نخیلات سعی در افزایش میزان محصول و به حداقل رساندن تلفات را داشته است.

وی در پایان، با بیان اینکه نرخ خرید محصول برای سال جاری از سوی دولت اعلام نشده است از کشاورزان خواست برای کاهش واسطه ها محصولات خود را به طور مستقیم به کارگاه ها بسته بندی خرما بفروشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 تیر 1395، کدخبر: 3712169 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین