شریعتی ادامه داد: مردم اهواز در اجرای پروژه قطار شهری اهواز سختیهای زیادی تحمل کردهاند؛ مسیرهای زیادی در شهر اهواز برای اجرای این پروژه بسته شد و بنا بود قطار شهری اهواز زودتر از اینها راه بیفتد ولی ۱۰ سال است که گرفتار این پروژه هستیم.
وی گفت: مردم این مشکلات را با سعه صدر تحمل کردند تا یکی از نمادهای توسعه و پیشرفت شهری دراهواز راه بیفتد. اکنون این پروژه، مطالبه مردم شده و از آن شاکی هستند و حق دارند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: بعضا اعلام میشود که اهواز آلودهترین شهر کشور و دنیا است؛ مشکلات ریزگردها و آلایندههای صنایع نفت نیز در اهواز وجود دارد و آلایندههای سوخت خودروها نیز بر آلودگی اهواز میافزاید.
وی ادامه داد: این موارد، ضرورت راهاندازی و توسعه قطار شهری را برای مردم اهواز بیشتر میکند. اگر به فکر سلامت مردم هستیم و بنا باشد محیط زیست اهواز پاکتر باشد و آلودگی کمتری داشته باشیم، یکی از پروژههایی که باید به آن توجه کنیم، قطار شهری است.
شریعتی گفت: کار پیش رفته و ریل مورد نیاز قطار شهری اهواز نیز خریداری شده و تنها برخی قطعات زیر ریل باقی مانده که آماده است و تنها باید حمل شود و اگر به اهواز انتقال داده شود، پروژه آماده ریلگذاری میشود که زمان زیادی نیز نیاز ندارد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور نیز به راهاندازی پروژه قطار شهری اهواز علاقمند است، افزود: برای واگنهای مترو اهواز کار خاصی انجام ندادهایم ولی وزارت کشور برای مترو سایر کلانشهرها، واگن سفارش داده و معاون وزیر کشور نیز قول داده است که اگر پروژه قطار شهری اهواز آماده شود، واگنهای سهمیه شهرهای دیگر را به اهواز تحویل میدهد تا استارت مترو اهواز زده شود.
استاندار خوزستان اظهار کرد: برای استفاده از اوراق قرضه نیز مکاتباتی انجام شده است که امیدواریم مقدمات آن فراهم شود، اگر چه کارهای اداری مربوط به آن حداقل ۶ ماه طول خواهد کشید ولی بعد از ۶ ماه نیز که این مبلغ به پروژه بیاید میتواند کارها را پیش ببرد. تا پیش از آن نیز تلاش میشود در این بازه زمانی کارها انجام شود.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اهواز1400، تاریخ انتشار: یکشنبه 2 آبان 1395، کدخبر: - ، www.ahvaz1400.ir