پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
جمعی از شهروندان خرمشهری روز پنجشنبه در اعتراض به انباشت زباله در سطح این شهر مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و کیسه‌های زباله را مقابل این ساختمان قرار دادند.

شعار سال: جمعی از شهروندان خرمشهری نسبت به انباشت زباله در سطح این شهر گلایه‌مند بوده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.
 
آنان بیان کردند بیشتر نقاط شهر خرمشهر مملو از زباله است و ضمن افزایش حشرات و حیوانات موذی بوی تعفن فضای شهر را فراگرفته است.
 
یک شهروند خرمشهر در این باره گفت: نزدیک به یک هفته است که زباله‌ها در سطل‌های زباله تلمبار شده و هیچ کارگری برای جمع آوری زباله در این شهر دیده نمی‌شود.
 
احمد ماهورزاده افزود: با توجه به وضعیت شیوع کرونا انباشت زباله در سطح شهر مزید بر علت شده و مردم از این وضعیت نگران هستند.
 
وی افزود: بیشترین انباشت زباله در بازارهای صفا و روز خرمشهر و محل کسب و کار دست‌فروشان مشاهده می‌شود که پس از پایان روز کاری آنها، انباشت زباله، بوی تعفن و جمع شدن مگس در این محل‌ها وضعیت اسفناکی به وجود آورده است.
 
یکی دیگر از شهروندان خرمشهر گفت: نبود خدمات شهری در روزهای اخیر موجب انباشت زباله شده و  مردم از این وضعیت ناخرسندند و از شهرداری انتظار شهری تمیز و عاری از زباله دارند.
 
مریم پورربیعی افزود: مردم خرمشهر از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نیستند و اینکه شهری پر از زباله و به دنبال آن افزایش سگ های ولگرد و حشرات موذی را شاهد باشند ظلم بزرگی در حق آنها است.
 
وی ادامه داد:در شرایط فعلی یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال کرونا ‏ضدعفونی کردن سطل‌ها و جلوگیری از انتشار بوی ناشی از انباشت زباله است این درحالی است که در خرمشهر انباشت زباله مشکلات مردم را دوچندان کرده است.
 
شهردار خرمشهر با عذرخواهی از شهروندان این شهر در این باره گفت:هم اکنون طرح ضربتی نظافت و پاکسازی معابر کل سطح شهر با همکاری مشترک شهرداری خرمشهر و نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در منطقه طالقانی این شهر آغاز شده است.
 
فرهاد دربندی‌نور افزود: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری خرمشهر و به دنبال آن به تعویق افتادن پنج ماه از حقوق کارگران خدمات شهری به مدت یک هفته تا ۱۰ روز جمع آوری زباله انجام نمی‌شد.
 
وی افزود: هم اینک یک دستگاه لودر و پنج دستگاه کمپرسی بنیاد علوی، کار جمع آوری پسماند و نخاله برداری را از سطح این شهر آغاز کرده‌اند.
 
دربندی‌نور با بیان اینکه با کمبود نیروی خدمات شهری روبه رو هستیم گفت: با رایزنی‌ انجام شده با کمک نیروهای شهرداری مینوشهر، سازمان منطقه آزاد اروند، بندر و دریانوردی، شهرک صنعتی و گمرک ماشین حمل زباله و چند نیرو در اختیار شهرداری قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: خرمشهر دارای ظرفیت‌هایی همچون منطقه آزاد اروند، بندر و دریانوردی، گمرک، نفت و گاز اروندان و دیگر شرکت‌های بزرگ است و انتظار می‌رود در بحث خدمات شهری به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.
 
دربندی‌نور گفت: این شهرداری هم اکنون با کمبود درآمد و کمی نقدینگی روبه رو است و پرداخت نشدن حقوق کارگران و ۱۵ ماه حق بیمه آنان، فشار مضاعفی را به کارگران این شهرداری وارد کرده است.
 
بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شهرداری خرمشهر در چند روز گذشته به دلیل آنچه که پرداخت نشدن حقوق خود عنوان شده دست از کار کشیده که اختلال در جمع آوری زباله و خدمات شهری در این شهر را موجب شده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:   15مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84496276

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین