پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
استاندار کردستان گفت: اتصال ریلی و ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج، فردا به پایان می‌رسد و اتمام این پروژه بزرگ سه‌شنبه این هفته اعلام رسمی می‌شود.

شعار سال: بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های عمرانی کردستان اظهار داشت: این طرح بزرگ ظرف ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود که حاصل تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و مشاورانی است که در ۲ سال اخیر، تمام توان خود را برای اتمام آن بکار بستند.
 
وی با بیان اینکه با وجود همه کاستی‌ها، کارهای بزرگی در استان انجام گرفته است، افزود: نگاه مدیران ملی به کردستان مبتنی بر توسعه بوده است و همه آنها به ویژه رییس سابق سازمان برنامه و بودجه با وسعت نظر به توسعه کردستان نگریسته‌اند.
 
استاندار کردستان به انقلاب بزرگ در حوزه تامین آب کشاورزی و آشامیدنی استان اشاره کرد و گفت: انتقال آب از سد آزاد به قوچم، سد ژاوه به سورال و سیازاخ به بیجار و دیواندره از کارهای بزرگی است که برای هرکدام از آنها ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شد.
 
مرادنیا ادامه داد: آب آشامیدنی سالم برای شهرهای استان تا افق ۱۴۲۵ تامین شده است  و همه اینها حرکتهای بسیار خوبی در مسیر توسعه استان است که گامهای بلندی برداشته شده و حاصل تلاش و تعامل تمامی مجموعه‌های مدیریتی  و نهادهای نظارتی و امنیتی استان است.
 
وی با قدردانی از تلاش ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که تلاش بی‌وقفه‌ای برای توسعه استان دارد، نقش و اهمیت فعالیتهای این سازمان را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان ارزنده ارزیابی کرد.
 
استاندار کردستان بخش عمده‌ای از توسعه استان را مرهون همت والای پیمانکاران و مشاوران طرحهای عمرانی در بخش‌های مختلف دانست و تاکید کرد: پیمانکاران از تمامی تجربه، سرمایه، امکانات و تجهیزات و مهمتر از همه ابروی خود را برای توسعه و عمران استان مایه‌ گذاشته‌اند که در این شرایط سخت و محدودیتهای اعتباری کار بزرگی است‌. 
 
مرادنیا انجام تعهد پیمانکاران در قبال کاری که بر عهده گرفته‌اند و نیز در مقابل کارگرانشان را از دغدغه‌های همیشگی این قشر برشمرد و افزود: در سایه تمام این کارهاست که آرامش، رفاه و توسعه برای مردم فراهم می‌شود.
 
وی از پیمانکاران استان خواست تا در پروژه‌های بزرگ عمرانی استان بصورت مشارکتی سهیم شوند و دانش فنی، سرمایه، تجربه و تخصص خود را برای توسعه بیشتر استان بکار گیرند.
 
استاندار کردستان تاکید کرد: استان پیمانکاران و مشاوران بسیار خوبی دارد که می‌توانند پابه‌پای پیمانکاران ملی، در راه آبادانی منطقه قدم بردارند.
 
طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.
 
از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار: 18  مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84499611

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین