پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با جانبازان بالای ۵۰ درصد اظهارات قابل توجهی داشت.
شعار سال: سید علی احمدزاده در نشست با جمعی از جانبازان بالای ۵۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به شما کم خدمت شده، من به شما چه بگویم که دردی که کشیده‌اید جبران شود اگر امروز به عنوان استاندار اینجا هستم از صدقه سر شماست.

وی گفت: حداقل جذب نیرو از فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان در دستگاه‌ها ۲۵ درصد است یعنی دست مدیران باز بود که بیشتر هم جذب کنند، اما متاسفانه همان حداقل را نیز رعایت نکرده‌اند.

احمدزاده گفت: تیم فعلی مدیران استان مدیران انتخابی من نیستند مدیری که می‌گوید به جانباز دستبند بزنید مدیر من نیست.

استاندار بیان کرد: شاید بپرسید چرا مدیران خودم را هنوز انتخاب نکرده ام! زیرا همه شرایط دست من نیست. نمی‌خواهم در انتخاب مدیران خطا و بعد‌ها جبران کنیم برای انتخاب نیرو‌های شایسته در استان وقت نیاز دارم.

وی افزود: خیلی‌ها را به من معرفی می‌کنند، اما وقتی بررسی می‌کنم نیروی مورد نظر من نیست من به دنبال نیرو‌های پاکدست و جهادی و پای کار هستم در ظاهر خیلی نیرو‌ها خوب هستند، اما وقتی سابقه و پیشینه آن‌ها را بررسی می‌کنم، می‌بینم که اگر به سر کار بیایند نیروی جهادی پای کار نیستند.

احمدزاده تاکید کرد: از جانبازان و ایثارگران می‌خواهم اجازه بدهند بخشی از مطالباتشان پس از انتخاب تیم مدیریتی خودم پیگیری شود.

وی گفت: محدودیت‌هایی در انتخاب تیم دارم به عنوان مثال اشخاص و نهاد‌هایی نیرو پیشنهاد می‌دهند و من هم باید بین همه این گزینه‌ها را بررسی کرده که نیرو‌های خوب انتخاب کرده و بعد هم با وزارتخانه‌ها رایزنی کنم.

استاندار تصریح کرد: وقتی نیروی خودم نیستند چطور می‌توانم از آن‌ها بپرسم چرا وطیفه خود را در قبال فرزندان ایثارگران و جانبازان انجام نداده است.

وی گفت: به نهاد‌های نظارتی سپرده‌ام تمامی استخدام‌های سال‌های اخیر بررسی شود و از دستگاه‌های نطارتی هم می‌خواهم که ورود کنند و هر مدیری که حق و سهمیه ایثار گران را رعایت نکرده باید جوابگو شود.

استاندار یادآور شد: گفته‌ام که تمام استخدام‌ها را بررسی کنند و هر جا که حق ایثارگران رعایت نشده باید برگردد. وقتی فرزند شهید بوده چرا دور زدند و نیرویی مورد نظر خودشان را وارد سیستم کرده‌اند.
 
بنیاد شهیدی که نمی‌تواند برای جانباز عصا بخرد به چه درد ما می‌خورد؟

وی گفت: برخی مدیران، اقوام و خویشان خود را به نام شرکتی وارد دستگاه‌ها کرده اند بعد هم بدون ضابطه آن‌ها را تبدیل وضعیت کرده اند، اما ایثارگر را استخدام نمی‌کنند.
همه این‌ها تخلف است و بابد رسیدگی شوند.

احمدزاده تصریح کرد: مطمئن باشید هر مدیری که منصوب می‌شود باید قدردان خانواده ایثارگران باشد. اگر مدیری منصوب شد و به خانواده شهید بی احترامی کرد برداشته می‌شود.

وی گفت: ما باید به داد فرزندان شهدا برسیم. شاید اگر وقتی فرزند شهیدی که خود را سوخت به امور ایثارگران مراجعه کرد من خبردار می‌شدم کمک می‌کردم انتقادی که به امور ایثارگران داشتم همین بود که چرا چیزی به من نگفت تا بدانم می‌خواهد برای او چه کند.

استاندار تصریح کرد: از خانواده ایثارگران خواهش می‌کنم صبور باشند می‌دانم فرزندانتان بیکار است و شرایط سختی دارند، اما قول می‌دهم تمامی قوانین اجرا شود و سهمیه اعمال گردد دولت جهادی است و در فرهنگ جهادی، جهادگران دارای حرمت هستند.

وی گفت: بنیاد شهید کاملا تغییر مسیر داده اصلا معلوم نیست این اداره چرا ایجاد شده و به چه سمتی پیش می‌رود. بنیادی که نمی‌تواند برای جانباز عصا بخرد به چه درد ما می‌خورد؟.

این مسئول افزود: بنیاد شهید تعداد زیادی بنگاه اقتصادی دارد که فقط پول‌های آنچنانی در بانک‌ها و هلدینگ‌ها جمع می‌کنند این پول‌ها باید خرج خانواده شهدا شود. همه نیاز‌های ایثارگران با نصف سرمایه یکی از صد‌ها بنگاه و هلدینگ زیرمجموعه بنیاد شهید مثل کوثر حل می‌شود این سرمایه‌ها برای ویلچر و عصا و خدمت رسانی به فرزند شهداست. اگر قانون ناقص است باید آن را تغییر بدهیم. وظیفه ماست که قوانین را درست کنیم.

وی گفت: تیمی که می‌خواهم در استان بچینم از آن‌ها می‌خواهم جانانه شبانه روز در کنارم خدمت کنند.

استاندار در ادامه گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سفر رییس جمهور برای ایجاد اشتغال خانواده محور به استان می‌آید.

وی در ادامه گفت: من اگر فرمانداران را بخواهم عوض کنم و نیرو بیاورم نمی‌توانم، چون در این چند سال ظرفیت استانداری را کاملا پر کرده‌اند دانشگاه علوم پزشکی ۲۴۰ نفر نیرو آورده است و در این دولت ما جا برای نیروی جدید نداریم.

احمدزاده تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که متناسب با استعداد منطقه محل زندگی تسهیلات کم بهره دریافت کنند و اشتغال برای خود استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۴۳۹، http://www.didbaniran.ir/
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین