پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
شهروندان می‌پرسند که در کلان شهر مشهد چه خبر است؟ معنای هشت کشته از پاک بانان در ده ماه بر اثر تصادف چیست؟ رقم سال‌های پیش چقدر بوده است؟ آیا رانندگان مشهد بی مبالات شده اند یا اصول پیش گیرانه و آموزش‌های لازم حین کار به پاکبان‌ها و کارگران شهرداری داده نشده است؟ آیا تفسیر رویدادی از این آسیب باید داشت یا قصور و تقصیر! منتظر دریافت توضیحات هستیم. لازم به توضیح است که شهردار مشهد اخیرا از تدوین لایحه حمایت از کارگران جان باخته حین خدمت صحبت کرده و گزارشی از این موضوع ارایه نموده است.

شعار سال: شهردار مشهد با ابراز تاسف از جان باختن یکی از کارگران خدمات شهری مشهد حین انجام وظیفه گفت: لایحه حمایت از کارگران جان‌باخته حین خدمت به شورای شهر ارائه می‌شود.

سید عبدالله ارجائی، در این خصوص بیان کرد: متاسفانه از ابتدای سال تا کنون هشت کارگر خدمات شهری از جمله ۶ پاکبان و ۲ کارگر خانم فضای سبز حین رفت و روب و گلکاری بولوارها و میادین شهر امام رضا(ع) بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه بامداد ۲ روز قبل هم راننده بی‌انصافی با پاکبان ما برخورد و او را رها کرده و رفته است. متاسفانه این پاکبان با ۳۴ سال سن و دارا بودن سه فرزند فوت شد.
 
شهردار مشهد با بیان اینکه چرا پلیس راهور با راننده‌های خاطی که قانون را رعایت نمی کنند، با شدت بیشتری برخورد و اعمال قانون نمی کند، اظهار کرد: چرا سرعت در بزرگراه‌ها و معابر با شدت بیشتری کنترل نمی‌شود تا رانندگان به خود اجازه ندهند با سرعت‌های بسیار بالا در این محل‌ها تردد کرده و جان مردم را به مخاطره بیندازند.
 
ارجائی ادامه داد: متاسفانه بر اثر بی‌توجهی برخی از رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی هر از گاهی شاهد حادثه تلخ جان باختن یکی از همکارن پاکبان و یا کارگران فضای سبز هستیم که در هنگام خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: تا چه زمان باید عزیزان پاکبان و کارگران خدمات شهری برای نظافت و تمیزی شهر جان خود را به خطر بیندازند و رانندگان خاطی بی محابا با سرعت‌های سرسام‌آور در معابر و بزرگراه‌ها جولان دهند.
 
شهردار مشهد اضافه کرد: پاکبان جوانی که ۲ روز قبل بر اثر تصادف جان خود را از دست داد، تنها ۱۱ سال سابقه کار داشت. خانواده او با ۱۱ روز حقوق چه می‌تواند بکند؛ لذا مدیران شهرداری لایحه‌ای برای حمایت از خانواده کارگرانی که جان خود را حین خدمت از دست می‌دهند، تنظیم کنند.
 
ارجائی با تاکید بر اینکه از خانواده این جان‌باختگان حمایت خواهیم کرد، افزود: در کنار اقدامات قانونی برای پیگیری احقاق حقوق حقه آن‌ها از دستگاه‌های ذی‌ربط مدیریت شهری نیز به طور کامل از خانواده این عزیزان حمایت کرده و لایحه‌ای را در این راستا به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی گفت: از شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی هم درخواست می‌کنم کمک کنند برای حمایت از خانواده عزیزانی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند، با هر نوع قراردادی که دارند، یکسری اقدامات حمایتی را در نظر بگیرند. این افراد همکاران و عزیزان ما هستند. تصور کنیم این اتفاق برای خودمان می‌افتد؛ لذا بیاییم تا هستیم و صاحب این امضاها هستیم، در این خصوص اقدامی عاجل انجام دهیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 13دی 1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400101309421

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین