پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: میزان افزایش تعرفه که سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کرد، این بود که کف تاب آوری قیمت تعرفه حداقل ۶۰ درصد افزایش داده شود که مطب‌ها و مراکز خصوصی بتوانند به روند خدمات رسانی ادامه بدهند.
شعار سال: علی سالاریان درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس پیشنهاد سازمان نظام پزشکی، تعرفه پزشک عمومی حدود ۸۵ هزار تومان، پزشک متخصص حدود ۱۲۰ هزار تومان و فوت تخصص حدود ۱۶۰ هزار تومان باشد.

ترکیب شورای عالی بیمه سلامت اجحاف در حق جامعه پزشکی است

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: جدولی که اخیرا منتشر شده، پیشنهادی بوده که به شورای عالی بیمه سلامت داده شده است. بخش خصوصی مربوط به سازمان نظام پزشکی می‌شود و این سازمان بر اساس واقعیت‌های موجود باید قیمت گذاری کند. ترکیب شورای عالی بیمه سلامت، ۹ به یک است، یعنی ۹ سازمان خریدار خدمت هستند و فقط سازمان نظام پزشکی فروشنده است. این اجحافی در حق جامعه پزشکی است.

وی ادامه داد: اگر به صورت دستوری بگوییم که از شورای عالی بیمه سلامت تمکین کنید و قیمت گذاری دستوری، درست نیست. مجلس باید در این موضوعات وارد شده و حق سلامت را تامین کند، نه این‌که نظام پزشکی را محکوم کند.

دولت باید بیمه‌ها را تقویت کند

وی بیان کرد: سهم سرانه از تولید ناخالص ملی برای حوزه سلامت حدود ۶ درصد است و این میزان در کشور‌های پیش رفته دنیا حدود ۱۴ درصد است. در شرایطی که مشکلات معیشتی وجود دارد، دولت باید بیمه‌ها را تقویت کند.

معاون سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: در همه دنیا، سلامت پایه‌ای‌ترین حق مردم است و کارمند و کارگر نباید دغدغه رفتن به مطب پزشکان را داشته باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران پزشک، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۱۳۷، iranmd.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین