پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم تلاش باید برای حفظ کاربری باغات کهک تاکید کرد و گفت: تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کهک بسیار مهم است و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه با قاطعیت جلوگیری شود.
شعار سال: سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با فرماندار شهرستان کهک اظهار داشت: این شهرستان در هر دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت‌های بسیار چشمگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، خاطرنشان کرد: قطعا باید برای عدم استقرار صنایع آلاینده و توسعه صنعت پاک و سبز در کهک برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی سیرو، بر ضرورت ساماندهی چاه‌های ذغال صرم تأکید کرد و گفت: فعالان تولید ذغال در این منطقه باید به دنبال راه اندازی واحد‌های صنعتی بدون آلایندگی در شهرک‌های تخصصی مربوطه باشند.

وی لزوم توجه بیشتر به مدیریت پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی شهرستان کهک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید جانمایی مناسبی برای تخلیه پسماند‌های شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان به صورت تجمیعی انجام شده و از تفکیک غیربهداشتی زباله در محل تخلیه به شدت جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه باید برای حفظ کاربری باغات شهرستان کهک تلاش شود، تصریح کرد: تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در شهرستان تازه تأسیس کهک بسیار مهم بوده و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه با قاطعیت جلوگیری شود.

وی در پایان با اشاره به تنوع زیستی ارزشمند در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: ارتقاء سطح حفاظتی، ساخت‌های پاسگاه‌های محیط بانی، عدم تجاوز به حقابه‌های زیست محیطی و حفظ و حراست این زیستگاه طبیعی از دست اندازی صنایع و متخلفان بسیار اهمیت دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۱۷۰۰۰۴۱۹، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین