پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تطابق قول و عمل در سطوح مختلف نظام را دارای نقشی مهم در توفیق در عرصه حقوق شهروندی دانست.

شعار سال:

آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در سالن محراب حرم مطهر گفت: از نظر قوانین و کلیات آنچه که در اسلام به عنوان حقوق مطرح شده، مشکلی نداریم، آنچه مهم است، تطبیق این قوانین متناسب با زمان و پی گیری و اقامه این حقوق در کشور است.

وی با بیان این که برای اقامه حقوق در کشور نیازمند تلاش مضاعفی هستیم، مطالبات مقام معظم رهبری را از الزامات جامعه اسلامی برشمرد و گفت: مطالبات مقام معظم رهبری، در موارد و شرایط مختلف مطرح می شود، که مجریان امور و مراجع ذی ربط باید این منویات و مطالبات را محقق سازند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: مشکل اصلی، فاصله بسیار زیاد میان مطالبات رهبری تا مخاطبان و مجریان این مطالبات است که گاهی این فاصله زیاد می شود.

وی آشنا نمودن مردم نسبت به حقوقشان را وظیفه‌ای بر دوش دستگاه های فرهنگی از جمله دولت و حوزه و فعالان فرهنگی دانست و گفت: این افراد و نهادها، باید در تربیبون هایی که در اختیار دارند، این وظیفه سنگین را انجام دهد. البته دراین عرصه اگر آنچه در تریبون ها مطرح می شود، در تضاد با یکدیگر و سخنان متفاوت باشد، نه تنها مردم به حقوق خود آگاه نمی شوند، بلکه مردم دچار آشفتگی می شوند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در حقوق شهروندی، یکی از شرایط اصلی، پایبندی مسئولان در سازمان ها و نهادهای مختلف است که می بایست با ارتباط مستمر با آنها، این حقوق را ادا نمود.

وی تطابق قول و عمل در سطوح مختلف نظام را نقش مهمی در توفیق در عرصه حقوق شهروندی دانست، گفت: اگر مسئولان نسبت به مسائلی که مربوط به حقوق مردم می شود، اهمیت قائل شوند و این اهتمام آنها در میان مردم تبیین گردد، تأثیر زیادی در همراهی مردم با آنها دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ناآگاهی مردم نسبت به حقوقشان را در جامعه آسیب زا دانست و خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می شود مردم در اموری بسیار غیر ضروری حساسیت نشان می دهند ولی در اموری بسیار مهم، به دلیل عدم آگاهی، بی تفاوت هستند. باید با ابزار مختلف و تلاش همه جانبه، مردم را با حقوق خود آشنا نمود.

وی با اشاره به رویکرد امام خمینی(ره) در آشنا نمودن مردم با حقوقشان گفت: امام خمینی(ره) نخستین کاری که در آغاز مبارزاتشان انجام دادند، آگاه ساختن مردم با حقوقشان و ظلم هایی بود که از سوی دستگاه حاکمیت بر آنها تحمیل می شد.

آیت الله سعیدی با بیان این که حضرت امام(ره) این افشاگری ها را بدون واسطه برای مردم بیان کردن و دست های پشت پرده و نقشه های شوم استکبار را برای مردم رو کردند، ادامه داد: این افشاگری ها موجب شد که مردم نسبت به تصمیمات حکومت شاهنشاهی در پشت درهای بسته علیه مردم آگاه و با حقوقشان آشنا شوند، که نتیجه آن همراهی آحاد مردم با حضرت امام(ره) بود.

وی با بیان این که مسئولان نباید در پشت درهای بسته در اموری تصمیم گیری و آن را اجرایی نمایند، گفت: اگر اینگونه شود و مردم به وسیله تریبون های غیر رسمی نسبت به برخی مسایل آگاه شوند، ممکن است مخاطره آمیز باشد. حضرت امام(ره) در تریبون های آزاد مردم را با حقوقشان آگاه می ساختند، راه های تحقق این حقوق را بیان می کردند و فرصت های رسیدن به این حقوق را برای مردم تشریح می کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای موفقیت در آگاه سازی مردم، سیره معصومین(ع) و حضرت امام خمینی(ره) از الگوهای جامعی است که می توان از آن بهره برد تا مردم با مبانی، روش ها و فرصت های رسیدن به حقوقشان را بدانند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فرهنگ رضوی، تاریخ انتشار ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ، کد مطلب:1965 : www.farhangrazavi.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین