پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
وزیر بهداشت خبر از حذف سقف کارانه دریافتی نیروی انسانی متخصص مناطق محروم بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد داده است. این کار هرچند ممکن است باعث بهبود و تقویت انگیزه‌های ماندگاری نیرو‌های متخصص در این مناطق شود، اما بشدت باعث برهم زدن عدالت در پرداخت و تشدید نابسامانی‌ها در نظامات مالی و حقوق و دستمزد خواهد شد. تجربه شکست خورده‌ای که گویا قرار است مجددا تکرار شود.
شعار سال: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز مجلس گفت: اولین بار به دانشگاه‌ها اختیار داده می‌شود تا از خود مناطق محروم، دستیاران را به صورت بومی بگیرند.

آقای عین اللهی امروز برای پاسخگویی به پرسش نماینده چابهار در نشست علنی مجلس حاضر شد. معین الدین سعیدی نماینده چابهار خواستار پاسخگویی وزیر در مورد «تفاوت معنادار و حتی نجومی» میان توزیع فرصت‌ها و منابع مناطق محروم و برخوردار شد.

آقای سعیدی همچنین درباره کمبود تخت بیمارستانی، کمبود نسبت پزشک به بیمار به ویژه پزشکان متخصص و کمبود قابل ملاحظه تجهیزات پزشکی توضیح خواست.

وزیر بهداشت گفت که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجوی پزشکی، عمدتاً به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته آقای عین اللهی، وزارت بهداشت سالانه به تعداد نیرو‌های متخصص، خدمات بیمارستانی را با اولویت مناطق محروم انجام می‌دهد.

او اضافه کرد که امسال مزایای دستیاران رشته‌های تخصصی افزایش داده می‌شود.

نماینده چابهار در نشست علنی امروز مجلس خواستار ارائه گزارش درست مسئولان اجرایی از تحقق طرح نسخه الکترونیکی شد. به گفته آقای سعیدی، گزارش‌هایی از تحقق ۱۰۰ درصدی این طرح در استان‌های مانند سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و جنوبی، بوشهر، ایلام داده شده، اما برخی از این مناطق «رایانه و اینترنت هم ندارند.»

بر اساس آماری که نماینده چابهار داده، نسبت وجود پزشک به جمعیت در سیستان و بلوچستان یک دهم نسبت به کشوری است. این در حالی است که شاخص این استان برای پرستاران، به جای ۲ حدود نیم است.

آقای سعیدی گفت: قانون برنامه توسعه مکلف کرده نسبت به مرگ‌ومیر مادری به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد زنده تا ۱۵ نفر در سال کاهش دهد، اما این رقم فقط در استان ما در سال گذشته ۱۶ نفر بوده؛ پارسال ۱۶ مرگ و میر مادری در زایشگاه چابهار اتفاق افتاد.

او همچنین گفت از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که باید برای حوزه سلامت باید هزینه شود، هیچ اعتباری برای هزینه‌های پزشکی اختصاص داده نشده است.

شما هم کلنگ‌زنی کنید، برای ما که بیمارستان نمی‌شود، شاید برای شما چاه نفت شود

نماینده چابهار گفت یک بیمارستان در حوزه انتخابیه ما سال ۶۹ در دولت آقای هاشمی کلنگ‌زنی شد، این کار در دولت خاتمی یکبار، در دولت آقای احمدی‌نژاد دو بار و در دولت آقای روحانی هم تکرار شد.

او گفت در دوران آقای رئیسی گفتیم شما هم کلنگ‌زنی کنید، برای ما که بیمارستان نمی‌شود، شاید برای شما چاه نفت شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۶۶۷۶۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین