پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مرگ تدریجی عشایر در حال شکل گیری است، تاکید کرد: مسئله دلال کی از بازار حذف می‌شود و اگر کاری برای نهاده‌های دامی نشود این مشکل به یک مسئله اپیدمی تبدیل شده که قابل جمع کردن و درمان کردن نیست.
شعار سال: حجت الاسلام علی وحدانی فر بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه افزود: خود عشایر زاده‌ام و درد، رنج و سختی عشایر را می‌فهمم و در بحث کشوری باید مشکلات عشایر دیده شده و به آن‌ها توجه شود.

وی کمبود نهاده‌های دامی، نداشتن زیر ساخت مناسب در قشلاق و ییلاق، توجه نکردن به صنایع دستی، نداشتن آمار واقعی از عشایر در سطح کشور را نیازمند بررسی مجدد دانست و اظهار کرد: عشایر یک بانک سیار برای خانواده است.

وی گفت: عشایر که خود روزی مولد مواد پروتئینی و لبنی کشور بوده‌اند، امروز به سختی زندگی را می‌گذرانند.

وی توزیع نهاده‌های دامی ارزان قیمت و آزادسازی فروش دام به خارج از کشور را برای نجات عشایر ضروری دانست و تصریح کرد: مصرف گوشت کشور مشخص است و این دو اقدام عاجل کارشناسی شده برای نجات عشایر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ارباب رعیتی یک آفت بوده و مدیران و کارشناسان اداره کل امور عشایر پاسخگویی مطلوبی ندارند، یکی از وعده‌های انجام نشده توسط امور عشایر استان را جاده سبز میر دانست و گفت: با توجه به بارش‌های مونسون و اخیر، هنوز این جاده بازگشایی نشده است.

وی با تاکید بر آمار سنجی دقیق از وضعیت و تعداد خانوار‌های عشایری، بیان داشت: هر کسی در فصل تابستان در باغ شخصی خود و زیر سایه درخت برای تفریح و خوش گذرانی رفت که عشایر نیست.

آقای وحدانی فر با بیان اینکه استان ما در زمینه عشایر موفق عمل نکرده است، ابراز داشت: مسئله دلالی گوشت کی حل می‌شود؟.

وی افزود: همین بی توجهی‌ها است که عشایر ما را رنجانده است.

وی با بیان اینکه مرگ تدریجی عشایر در حال شکل گیری است، تاکید کرد: مسئله دلال کی از بازار حذف می‌شود و اگر کاری برای نهاده‌های دامی نشود این مشکل به یک مسئله اپیدمی تبدیل شده که قابل جمع کردن و درمان کردن نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۴۶۵۰۳، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین