پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
شناسایی حضور موثر ویروس کرونا در جوامع انسانی ، دیگر محدود به گرفتن تست بیماری از شهروندان مشکوک به بیماری نشده و با بهره گیری از روش های تشخیصی پیشرو ، بشکل غیر مستقیم اقدام به رصد این بیماری می گردد. یکی از این روش ها، پایش مستمر وضعیت حضور ویروس کرونا در فاضلاب های شهری و روستایی است. نکته قابل توجه اینکه با پایش فاضلاب ، می توان به وضعیت شیوع و سطح آلودگی نطفه به مواد مخدر هم پی برد.

شعار سال: محققان آزمایش بر روی فاضلاب را به عنوان یک شاخص پیشرو در نظر می‌گیرند و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا محققان به آزمایش فاضلاب برای ردیابی شیوع بیماری‌هایی مانند فلج اطفال که در نیویورک به عنوان یک فاجعه اضطراری اعلام شد، علاقه نشان دهند.

آن‌ها با انجام آزمایش‌های متعدد بر روی فاضلاب هر منطقه می‌توانند شیوع ویروس را خیلی سریع‌تر از آنکه بدن افراد علائمی از خود بروز دهد، شناسایی کند. حتی در برخی از شهر‌ها مانند کارولینای شمالی و آریزونا مصرف مواد افیونی از طریق فاضلاب شناسایی می‌شود.

شناسایی ویروس‌ها از طریق آزمایش بر روی فاضلاب چگونه انجام می‌شود و فاضلاب چه چیزی می‌تواند درباره سلامت عمومی به ما بگوید؟

تعداد بازدید : 13
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۶۹۳۲۹، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
خیلی روش جالبی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین