پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
رضا یاقوتی نیا مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۲۳۱ هزار و ۵۱۴ نفر جمعیت روستایی در این استان به جز شهرستان مشهد با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.وی علت این افزایش را ادامه پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان دانست که منجر به خروج تعداد زیادی منبع آبی به ویژه سطحی از چرخه تولید و بروز تنش در روستا‌های بزرگ و پرجمعیت شده است.
شعار سال: مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۲۳۱ هزار و ۵۱۴ نفر جمعیت روستایی در این استان به جز شهرستان مشهد با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

 رضا یاقوتی نیا افزود: این جمعیت که در ۴۷۰ روستا ساکن هستند ۱۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۹۰ روستا تحت پوشش و ۸۰ روستا غیر تحت پوشش هستند، سیاست آبفا را تامین آب تمام روستا اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد روستا‌های نیازمند آب تانکری در سال قبل ۵۷۰ روستا بود و در حالی که تعداد روستا‌های نیازمند آب تانکری در استان کاهش یافته است، ولی آمار جمعیتی در مقایسه با سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی علت این افزایش را ادامه پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان دانست که منجر به خروج تعداد زیادی منبع آبی به ویژه سطحی از چرخه تولید و بروز تنش در روستا‌های بزرگ و پرجمعیت شده است.

به گفته یاقوتی نیا، ۲۰ دستگاه تانکر متعلق به آبفا، ۱۲ دستگاه مربوط به سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و ۱۱ تانکر استیجاری بخش خصوصی در شش ماه نخست امسال ۱۲۰هزارمتر مکعب آب شرب را در قالب ۱۰ هزار سرویس به روستا‌ها حمل کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۹۷۹۳۴، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین