پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
با برکناری روح الله مزینانی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، سیدحیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر جلال غفارزاده را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب کرد. پیش از این و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم روح الله مزینانی به عنوان مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و د ارو در این سمت مشغول فعالیت بود.

شعار سال: رئیس سازمان غذا و دارو دکتر جلال غفارزاده را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب کرد.

انتصاب غفارزاده به سرپرستی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو

متن حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر غفارزاده

سلام علیکم.

خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی است الهی که سپاس این نعمت تنها با تلاش مضاعف در راستای تحقق اهداف والای نظام اسلامی و توسعه خدمت رسانی به مردم شریف به جای آورده می‌شود. بدینوسیله نظر به تعهد، تجربه و توانمندی مدیریتی شمادر عرصه‌های گوناگون حوزه سلامت، جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب می‌نمایم تا با بهره گیری از توان و نظرات خبرگان و کارشناسان مرتبط، در راستای اهداف والای نظام اسلامی و دولت مردمی با محوریت تحقق شعارتولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تلاشی مضاعف را معمول فرمائید. اجرای دقیق وظایف ذیل و ارائه گزارش مستمر مورد انتظار است. دوام توفیقات حضرتعالی را از محضر باری تعالی مسالت می‌نمایم.

۱. تعیین و تدوین سیاست ها، خط مشی ها، ضوابط، استاندارد‌ها و مقررات مربوط به ورود، تولید، نگهداری، توزیع، صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با در نظر گرفتن نیاز‌ها و اولویت‌ها پس از هماهنگی لازم با اینجانب و با اولویت تقویت کمی و کیفی سیاست حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان.

۲. برنامه ریزی به منظور نظارت، کنترل و صدور یا لغو مجوز ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات با اولویت بخشی به ساماندهی نظام توزیع و عرضه اقلام مذکور به طور مستقیم.

۳. برنامه ریزی به منظور نظارت برامور موسسات و شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با تغییر رویکرد تقویت نظارت‌های پسینی و تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های مربوطه.

۴. برنامه ریزی به منظور نظارت بر امور شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیته‌های مرتبط با هدف تسهیل امور ذینفعان خارجی و داخلی خصوصاً کمیته‌های فنی، علمی و قیمت گذاری.

۵. برنامه ریزی و نظارت به منظور تعیین مبانی محاسبه تعرفه فروش و هزینه‌های خدمات پس از فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان‌های مربوطه.

۶. ایجاد بانک اطلاعاتی برای شناسایی و ثبت اطلاعات شرکت‌های تولیدکننده، واردکننده، توزیع کننده و همچنین تجهیز و نگهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان‌های مربوطه.

۷. برنامه ریزی و هماهنگی جهت اعتبارسنجی و رتبه بندی شرکت‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی.

۸. نظارت بر تهیه و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی وآزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی با هدف کاهش محسوس در موارد کمبود‌های مقطعی.

۹. نظارت بر حسن اجرای مقررات مربوط به تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هدف تقویت نظارت‌های PMS.

۱۰. افزایش سطح اطلاعات عمومی جامعه، دانشگاه‌ها و مدیریت‌های مراکز بهداشتی- درمانی در خصوص قاچاق کالاها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و مضرات فردی، سازمانی و اجتماعی آنها؛ با اولویت بهره مندی از سامانه ttac.

۱۱. شناسایی امکانات و توانایی‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با تسهیل امور مربوطه.

۱۲. تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه بسترسازی مناسب جهت صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی سازمان‌های ذی ربط.

۱۳. نظارت بر ساماندهی امور مربوط به نمایشگاه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی از طریق هماهنگی با وزارتخانه‌های مربوطه و واحد‌های ذی ربط تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌ها و انجمن‌های صنفی- علمی.

۱۴. ایجاد فضای رقابتی میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات با هدف افزایش تنوع، ارتقاء کیفیت و کنترل قیمت.

۱۵. برنامه ریزی برای انجام مطالعات بازرگانی به منظور بررسی نیاز‌ها و تحولات بازار پیرامون موضوعات تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی.

۱۶. ارتقای تبادلات تجاری ایران و کشور‌های خارجی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ارائه پیشنهاد و راهکار‌های اجرایی در جهت حفظ منافع اقتصادی کشور.

۱۷. تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تنظیم بازار تجهیزات پزشکی و پیشگیری از بروز کمبود‌های کوتاه، میان و بلند مدت.

۱۸. هماهنگی و همکاری برای تهیه و پیشنهاد لوایح، طرح ها، آیین نامه‌ها و ضوابط و مقررات تجهیزات پزشکی و امور بازرگانی مربوطه.

۱۹. ساماندهی ساختار و جایگاه اداری حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه‌ها با هدف ایجاد وحدت رویه در پیگیری اولویت‌ها و عملکرد‌های ملی و منطقه‌ای اعلامی از سوی سازمان متبوع.

۲۰. تسریع بیشتر در فرآیند برون سپاری کلیه وظایف غیر حاکمیتی مربوط به آن اداره کل با هدف تسهیل امور مراجعین، کاهش بار هزینه‌های غیر ضروری و استفاده بهینه از توان کارشناسی موجود در راستای اولویت‌های سازمانی.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۱۲۰۴۰۲۸۳۱، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین