پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
حادثه به اصطلاح رانش زمین در محدوده‌ای از اراضی موسوم به تپه الله اکبر منطقه حصار، تلفات جانی نداشت، اما تداوم زندگی خیلی ها را با سردرگمی مواجه کرد.اهالی معتقدند که برداشت خاک از پائین دست و گود برداری ها باعث این حادثه شده و برخی از مسئولین شهری معتقدند که نشت لوله آب باعث این ویرانی شده است. ورای عامل ایجاد، این پرسش برای افکار عمومی مطرح است نهادهای مسئول و نوع حمایت از شهروندان در صورت وقوع چنین رویدادهایی چگونه است؟

شعارسال: شهردار کرج گفت: حادثه رانش زمین در محدوده‌ای از اراضی موسوم به تپه الله اکبر منطقه حصار، تلفات جانی نداشته است. مهرداد کیانی با حضور در محل این حادثه گفت: این اتفاق صبح روز پنج شنبه ۱۹ مرداد رخ داده و در پی آن تعدادی از پلاک‌های مسکونی دچار خسارت شده است.

تماشاگران رانش زمین در حصار کرج + به فرض رانش، مسئول حمایت کدام ارگان است؟

کیانی ادامه داد:با توجه به حضور نیرو‌های آتش نشانی، خدمات شهری، مدیران مربوطه و نمایندگان دیگر دستگاه‌های امداد و نجات در محل رانش عواقب احتمالی در حال کنترل است.

تماشاگران رانش زمین در حصار کرج + به فرض رانش، مسئول حمایت کدام ارگان است؟

وی از ارجاع موضوع به کارشناس رسمی دادگستری به منظور تعیین علت دقیق رانش خبر داد و اضافه کرد: اقدامات لازم جهت تامین ایمنی ساکنین پلاک‌های مجاور در حال انجام است و به منظور اطمینان خاطر از عدم تسری ابعاد حادثه تأسیسات گاز و برق و آب به طور موقت از مدار خارج شده است.

به گفته شهردار کرج، این حادثه تلفات جانی نداشته و منجر به ریزش یک ساختمان شده و روند ایمن سازی آغاز شده است.

تماشاگران رانش زمین در حصار کرج + به فرض رانش، مسئول حمایت کدام ارگان است؟

کیانی تصریح کرد: آنچه در سال‌های گذشته در منطقه حصار و برخی از مناطق شهری کلانشهر کرج در بحث ساخت و ساز‌های غیر مجاز و بی‌کیفیت رخ داده، نتایجِ خطرناکی همچون حادثه امروز را در پی داشته است.

شهردار کرج اظهار کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی شهرداری کرج تا زمان حصول اطمینان از ایمن‌سازی محل، رفع خطر، ارائه مشاوره به ساکنین پلاک‌های مجاور و بازگشت شرایط به وضعیت عادی در محل حضور خواهند داشت و امیدواریم با انجام اقدامات فنی بتوانیم از ریزش احتمالی بنا‌های مجاور جلوگیری کنیم.

وی گفت: به محض اعلام علتِ دقیق رانش زمین در محدوده اراضی الله اکبر منطقه حصار که قبلاً نیز سابقه داشته، مراتب از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

تعداد بازدید : 19

کیانی با ابراز نگرانی از خطرات و تهدید‌های ساکنین در محدوده‌های بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: چنانچه حادثه امروز به جای رانش جزئی، موضوعی همچون زلزله بود، میزان تلفات جانی و مالی به مراتب بیشتر بود، تصریح کرد: دوره ششم مدیریت شهری کرج با همین هدف تسهیلات ویژه‌ای را جهت بافت‌های فرسوده پلاک‌های ریزدانه و فاقد استحکام در دستور کار قرار داده و شهروندان با استفاده از این تسهیلات سکونتگاه‌های خود را ایمن نمایند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

تعداد بازدید : 17

یادآور می‌شود با توجه به وقوع حادثه مشابه در همین محل در آذر ماه سال گذشته و با هدف ایمن سازی نسبت به احداث دیوار حائل اقدام گردیده بود که همین موضوع از گستردگی ابعاد حادثه روز جاری کاسته است.

تعداد بازدید : 16


شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19مرداد1402، کدخبر: 1402051911778، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین