پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
قریب به ۴۰ الی ۵۰ عطاری در سطح شهر کرج پلمب شده اند به عنوان مثال یک مورد از آنها به واسطه فروش کشک بوده است!
شعارسال: امروز ۱۹ خرداد ماه عده ای از صاحبان عطاری در استان البرز با تجمع مقابل دفتر امام جمعه کرج نسبت به تعطیلی یک ماه و عدم جوابدهی دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی اعتراض کردند.

مدیر سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان البرز و مدرس طب سنتی درباره جزئیات این تجمع به خبرنگار ما گفت: در سطح دانشگاهی و غیر دانشگاهی در زمینه طب اسلامی و سنتی سالها فعالیت و پژوهش داشته و با گروه هایی همچون دکتر خیر اندیش و در ارتباط بوده و امور تحقیقاتی انجام می دهم و به این دلیل به مسئله عطاری ها ورود پیدا کردم. متاسفانه طب اسلامی پشت پرده تلخی دارد و امروز هم بازار آن داغ است و روزانه صدها دست و پا قطع می شود به دلیل دیابت، فشار خون، و شاید هزاران سکته در سطح جهان، سرطان و و کمتر کسی است که در خانواده ها با موضوع سرطان درگیر نباشد و متاسفانه عضوی از خانواده هایشان سرطان دارند. روایات و طب اسلامی ما به درمان این بیماری ها اشاره می کند و نباید مقابل طب جدید قرار گیرد.

حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی افزود: باید بگذارند طب اسلامی راه خود را پیش برده و برای درمان مردم ادعایی که دارد ثابت کند و غالبا کشورهای دیگر نیز به این موضوع پی برده اند که داروهای شیمیایی سرطان زا هستند و اهل بیت (ع) همواره به داروهای گیاهی تاکید داشتند، متاسفانه تعداد زیادی از عطاری ها تعطیل و پلمب شده اند به دلیل تخلفاتی که انجام داده اند، ما هم نمی گوییم کار غیر قانونی صورت بگیرد اما حرف ما این است که این واحدها قریب به یک ماه تعطیل شده اند و حتی یکی از افراد می خواست با بنزین خود را بسوزاند که من مانع شدم.

وی اظهار داشت: این صاحبان عطاری به ما مراجعه کردند و ما هم گفتیم که از راه قانونی پیگیری خواهیم کرد اما متاسفانه رئیس تعزیرات به آنها گفته است (بر اساس شهادت همه) که می خواهم شما را اذیت کنم، می خواهم حال شما را بگیرم (با این عنوان) دست من است و و اینجا یک بحث لج و لجبازی مطرح است. متاسفانه اندکی علوم پزشکی بحث کمیسیون را به تاخیر می اندازد! و مشغله هایی که دوستان دارند، اما ما گفتیم قانونی هر نکته ای وجود دارد اعمال شود، این افراد در حال حاضر وثیقه و چک ارائه داده اند اما با پلمب مواجه شده اند.

دستجردی تصریح کرد: رئیس اماکن عطاری ها را باز کرده اما تعزیرات مجددا آن مراکز را پلمب کرده است، اگر حرف از قانون است عطاری ها قانونی باز شده اند، اینجا رافت اسلامی چه می شود؟ اینکه آیه قران می فرماید: اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بنده به آقای مختاری نیز اعلام کردم که این لبه شمشیر را به طرف دشمن بگیریم نه طرف این بنده های خدا که زندگی شان از هم پاشیده شده، چک های آنها برگشت خورده و برخی از آنها ورشکست شده اند. بله تخلف هم کرده اند جریمه شوند، تعهد گرفته شود و اقداماتی انجام شود که دیگر تخلفی اتفاق نیفتد اما آیا این عده را از بین ببریم؟ که این درست نیست.

وی همچنین گفت: خدمت امام جمعه محترم کرج نیز این موضوعات را عرض کردیم. قریب به ۴۰ الی ۵۰ عطاری در سطح شهر کرج پلمب شده اند به عنوان مثال یک مورد از آنها به واسطه فروش کشک بوده است! بله، برخی از آنها مواد ممنوعه فروخته اند و برخی از آنها تماس گرفته اند و شربت تهیه شده است، خب این شربت ترامادول را چه کسی به آنها می دهد؟ این موضوع را بررسی کنند، نباید سلیقه ای برخورد شود و حرف ما این است.

دستجردی با بیان اینکه عده ای از صاحبان عطاری مقابل دفتر امام جمعه کرج به عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز تجمع کرده اند مبنی بر اینکه می خواهند تکلیفشان مشخص شود افزود: امام جمعه کرج نیز قول پیگیری دادند و بسیار نیز به این عده احترام گذاشتند. البته زمانیکه ما آنجا بودیم آقایان از تعزیرات و علوم پزشکی تماس می گرفتند و پیگیر بودند چرا که خبردار شده بودند عده ای تجمع کرده اند.

مدیر سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پلمب شدن عطاری ها به واسطه تحصیلات افراد بوده یا به فروش مواد ممنوعه باز می گردد گفت: در صورت جلسه هایی که به بنده نشان داده شد این عنوان را مشاهده نکردم و اما پلمب یکی از آنها به واسطه فروش کشک بوده است!

وی در ادامه تاکید کرد: آیا همه چیز درست شد و فروش کشک غیر بهداشتی است؟ که این عطاری را پلمب کنیم؟ ما مخالف نظارت، تعهد و نیستیم اما تعزیرات کجاست؟ چرا که بحث کم فروشی مرغ بیداد می کند، از صد مرغ فروشی قریب به ۹۰ مورد کم فروشی دارند، خمیر نان و گوشت، میوه و چرا نظارت نمی شود؟ ظاهرا به امام جمعه محترم گفته اند که این افراد بهایی هستند اما هیچکدام بهایی نبوده و همه شیعه هستند.

دستجردی ادامه داد: برخی از عطاری ها دارای مجوز و برخی فاقد مجوز بوده اند اما بحث ما این است که سلیقه ای برخورد شده و در پشت پرده می توان گفت: با توجه به بحث بیوتروریسم، مواد ژنتیکی و به شدت سرطان زا هستند و داروهای شیمیایی بیماری ایجاد می کنند و نکته ایجاست که این عطاری ها باید تعطیل شوند تا داروهای شیمیایی در بازار به فروش برسند! شاید برخی از مسئولین نمی دانند و در این بازی قرار می گیرند، ما می گوییم انشالله از روی عمد نیست و سهوی است اما خواهشمندیم به این نکته توجه کنند.

مدیر سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: بر اساس روایت در طب سنتی اسلامی بودن را مقدم می دانیم آیت الله تبریزیان ۴ جلد کتاب طب و رسول دارد و ۱۴ هزار روایت صحیح در مورد طب آورده است، که پزشکی جدید هنوز مانده اند در این بحث که برخی می گویند خوردن اب زیاد ضرر دارد و برخی معتقدند ندارد. هنوز در مسئله خوردن آب مانده اند و باید هزاران کلیه از بین برود تا ما تکلیفمان با خوردن آب مشخص شود. اما طب اسلامی اینگونه نیست، صحبت ما این است که به طب اسلامی سنتی نگاه ویژه شود همانگونه که دغدغه مقام معظم رهبری است و می خواهیم براورده شود. اقدام و عمل یعنی همین، ما در این عرصه وارد شده ایم ؛ تا کی عمل نکرده و سکوت کنیم با طب ما چه می کنید؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دانش آموز، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395، کدخبر: - ، www.danesheroz.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
اگر یک روحانی وارد نمی شد باز شما این کار رو می کردید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین