پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا، پیش بینی شده امسال با کمک دولت سه هزار تاکسی نوسازی شود در حالی که پارسال بدون کمک دولت دو هزار و200 تاکسی نوسازی شده بود.

شعار سال: هوشنگ غلامزاده روز جمعه در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، افزود: توسعه حمل و نقل پاک در مشهد به عنوان یک اولویت مطرح است.
وی ادامه داد: تاکنون 150 ایستگاه دوچرخه در مشهد ایجاد شده که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند و از سوی دیگر امسال 62 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر ساخته می شود.
غلامزاده با بیان اینکه بطور میانگین روزانه 6 میلیون سفر در مشهد انجام می‌شود، افزود: این شهر با سه میلیون نفر جمعیت ساکن و 25 تا 28 میلیون زائر در طول سال در حوزه حمل و نقل نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل و کاهش تصادفات، اجرای طرح گذربندی است و در زمینه این طرح تمام نقاط حادثه‌ خیز شهر برای عبور عابران پیاده شناسایی و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای رفع خطر این نقاط انجام شده است.
غلامزاده خاطرنشان کرد: 56 درصد فوتی‌های تصادفات، عابران پیاده و 26 درصد راکبان موتورسیکلت‌ اند لذا اجرای این طرح در کاهش تصادفات بسیار موثر خواهد بود.
غلامزاده با بیان اینکه برگزاری این نشست هم‌اندیشی موجب تبادل تجربه می شود و شهرداری مشهد می تواند دستاوردها و تجربیات خود را به دیگر شهرها منتقل کند، پیشنهاد داد که بانک اطلاعاتی در خصوص دستاوردها ، مطالعات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور تهیه شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: گسترش خطوط قطار شهری و امکاناتی که شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل برای زائران و شهرواندان این شهر فراهم کرده، قابل تحسین است.
ابراهیم شعرا اظهار کرد: تجربه فراهم کردن زیرساخت های مناسب در بخش اتوبوسرانی و دسترسی مردم از نقاط مختلف شهر به حرم مطهر رضوی باید به دیگر شهرها نیز منتقل شود.
وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی تاکسیرانی مشهد به منظور راه اندازی تاکسیمتر نیز گفت: این موضوع می تواند تخلفات در دریافت کرایه تاکسی را کنترل کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار 26 آذر 95، کد مطلب: 533482: www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین