پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: پست 230 کیلو ولت استان قم بزودی از منطقه فیروزکوه تهران به قم منتقل می شود.
شعارسال: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه تهران با کسری 2 هزارملیاردی روبه روشده است گفت: با اینکه در دی ماه سال گذشته جلسه ای را با استاندار سابق درباره برطرف کردن مشکلات برق شهرک های صنعتی داشتیم اما به دلیل مشکلات مالی به وجودامده برنامه ها به تعویق افتاد.

آهنین پنجه در ادامه تصریح کرد:سرانجام پس از پیگیری های بسیار شرکت برق منطقه تهران به ما قول داد تا اوایل سال 95 پست 230کیلو ولت را از فیروزکوه به استان ما انتقال دهد واحداث 2 پست 63 کیلوولت را برعهده خود شهرک های صنعتی استان قم گذاشت.

وی با بيان اين كه بر اساس توافقات صورت گرفته با مجموعه شركت برق استان تهران، هزینه احداث 2پست63کیلوولت اید توسط شهرک های صنعتی تامین شودافزود: از ان جایی که شرکت برق منطقه تهران با مشکلات مالی روبه رو است تامین این هزینه بردوش تولیدکنندگان صنعتی می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم هم که می درباره احداث پست ۶۳های کیلو وات گفت:درقانون امده است که تامین تجهیزات برق واحداث ان ها از وظایف مجوعه شرکت های توزیع برق است ولی به دلیل مشکلات مالی به وجود امده قرار شد ما هزینه احداث بقیه پست های برق را خود تامین کنیم.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته اشاره کرد وافزود:یکی از پست های 63کیلوولتی که تعهد مالی ان تمام شده است شهرک صنعتی محموداباداست که قراربود در مهرماه تحویل داده شود ولی با وجوداینکه تمامی هزینه های ان داده شده است هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همچنین به مورد مشابه دیگری اشاره کرد وگفت:شهرک صنعتی قنوات نیز ازجمله موارد دیگر است که با وجوداینکه 4 سال ازقولی که برای احداث پست برق به ماداده بودند میگذرد تازه درمرحله دیوارکشی وواحداث خط ورودی است.

طیبی نژاد از تفاهم نامه دی ماه سال گدشته با استاندارسابق گفت وافزود:براساس تفاهم نامه قرارشد که ما تنها زمین را دراختیار مجموعه شركت برق استان تهران قراردهیم وان ها برای احداث پست ها اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با همه اقداماتی که انجام دادیم ولی باز شرکت توزیع برق ومنطقه برق تهران هنوز هیچ اقدام موثری را برای ما انجام نداده است حتی با وجود اینکه درتفاهم نامه سال گذشته امده بود که یک پست دائمی در منطقه سلفچگان احداث شود وپست موقت 63 که در ان منطقه بود به شهرک صنعتی شکوهیه منتقل شود اما کاری صورت نگرفت.

اهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه در پاسخ سوال مجری برنامه که چرا به این مشکلات رسیدگی نمیشود وبا وجوداینکه زمین اماده است هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است گفت:مسئول اصلی عملیات اجرایی این پروژه تهران است وما تنها پیگیری های لازم را انجام میدهیم وتفاهم نامه اصلی بین خود شهرک های صنعتی وبرق تهران انجام شده است ولی با این حال این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همچنین به مشکلات برق شهرک صنعتی نیزاراشاره کرد وگفت:این شهرک اولین شهرک خصوصی صنعتی استان است که سه قظب فعال مانند فولاد غرب وسیمان نیزاروسیمان انارک دلیجان دارد که تامین برق ان از طریق پست 400کیلو واتی میباشد که کافی نیست از این رو با رایزنی هایی که بین این شهرک وتهران انجام شد قرارشد با تامین منابع مالی خودشان اقدام به احداث پست 63 کنند.

وی همچنین در خصوص مشکل قطعی برق که این روزها در شهرک های صنعتی رخ میدهد اضافه کرد:هرنوع قطع ارتباط وافت ولتاژبرعهده شرکت توزیع برق استان میباشد وما دخالتی در این حوزه نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در پاسخ به سوال که مشکل از کجاست افزود: مصرف برق در بعضی شهرک های صنعتی به ویژه کوره های القایی گاهی بیش از حد میشود واین خود باعث قطع جریان ونوسانات برق میشوداما ما سعی کرده ایم که خاموشی هارا برای شهرک های صنعتی به حداقل برسانیم ودر روزهای تعطیل مثل جمعه انجام دهیم.

وی برای جلوگیری از اسیب های وارده به دستگاه های صنعتی گفت:سیستم پیامکی که به تازگی راه اندازی شده است به ما کمک میکند که قبل از خاموشی از طریق پیامک به ان ها به ویژه تولید کنندگانی که کارشان حساس است ازاطلاع دهیم.

* تولید هم زمان گرما وبرق دراستان

طیبی نژاد عملیات اجرایی پست های برق را برای برطرف شدن مشکلات برق شهرک های صنعتی طولانی مدت دانست وگفت:راهکارهای کوتاه مدتی که میتواند به ما کمک کند استفاده از دستگاه های انرژی سازی مانند CHPاست که مولد کوچک انرژی در حد 2تا 25مگابایت میباشد که در میان مدت میتواند مشکلات برق شهرک های صنعتی را برطرف کند.

وی در ادامه افزود:این دستگاه های انرزی ساز برای راه اندازی نیازمند گاز هستند که امیدواریم با کمک شرکت گاز استان وواحدهای فنی ومهندسی وهمچنین تمهیدات اندیشیده شده بعد از سفرمعاون وزیربه استان بتوانیم با انتقال گاز به شهرک ها مانند شکوهیه ، الغدیر،محمودآباد این مشکل رابرطرف کنیم.

مدیر عامل شرکت گازاستان قم درباره گاز رسانی به شهرک های صنعتی گفت:برنامه ای درشرکت ملی گازایران درحال اجرا است که برطبق ان موظف هستیم که به تمامی روستا ها وشهرک های صنعتی استان گاز رسانی کنیم تا مصرف سوخت گاز مایع را که الودگی زیست محیطی به همراه دارد را نیز کاهش دهیم.

وی درادامه افزود:از 21 شهرک صنعتی استان 5مورد ان گاز ندارند که در دست اقدام است.

فرجی استفاده از CHPهارا بسیار ارزشمند ودارای مزایای بسیار دانست وگفت:مهم تریت مزیت ان راندمان 80درصدی تولید برق ان است که این رقم بالاتراز نیروگاه های بزرگ است به طوری که در نیروگاه ها این رقم نزدیک به 35 درصد می باشد.

مدیر عامل شرکت گازاستان قم با اشاره به اینکه گاز مورد نیاز این CHP هابستگی به این دارد که این مولد های انرزی ساخت چه کشوری هستند بیان کرد:به طور کلی برای هر مگابات برق تولیدی حدود 150تا170مترمکعب گاز نیاز است

وی درباره امادگی لازم برای تامین وانتقال گاز مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه های مولد انرژی افزود:تا کنون 30الی 40مورد مجوزCHP از 2مگابایت تا 25 مگابایت در کل استان صادر شده است که 3 مورد ان برای شهرک های صنعتی است وما خواهشمندیم به دلیل اینکه این مقدارگاز برای ان ها بلوکه شده است حتما پیگیری شود که این دستگاه ها راه اندازی شود .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه درباره پیگبری های صورت گرفته عملیات اجرایی این پروژه گفت:2مورد از شهرک های صنعتی ما درحال ساخت دستگاه CHPهستند وبه یکی دیگر از شهرک ها هشدارهای لازم برای ساخت داده شده است ودرصورت عدم فعالیت مجوز ان ها باطل میشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 آبان 1394، کدخبر: ۵۳۸۲۶۲۷، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین