پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی این استان تا 2 هفته آینده توسط دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی این استان تکمیل و نهایی شود.

شعار سال: سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این سند به همراه راهبردها، سیاست ها و برنامه های آن نیز هر چه سریعتر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعیین و اعلام شود.

وی گفت: این سند در نشست بعدی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد و پس از تکمیل و رفع اشکالات احتمالی به تصویب می رسد.

خادمی افزود: افزایش میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد نقش موثری در رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه آن به ویژه به لحاظ اقتصادی دارد و باید همواره مدنظر متولیان امر باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی این استان توسط این سازمان در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع دستی در حال تدوین است.

داریوش دیودیده اظهار داشت: آمار، ارقام و اطلاعات مورد نیاز هر بخش از دستگاه های اجرایی مربوطه دریافت و جمع بندی آنها نیز توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی افزود: اجرای سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال 1396 آغاز و تا پایان سال 1399 نیز ادامه دارد.

دیودیده بیان کرد: در این سند به مواردی شامل وضعیت موجود صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد، هدف گذاری، نقاط ضعف و قوت، الزامات، مشوق های جدید، برنامه های پیشنهادی، قابلیت ها، فرصت ها، تهدیدها و راهکارهای تنوع بخشی به محصولات صادراتی استان اشاره شده است.

وی عنوان کرد: میزان صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماه سال جاری که از طریق گمرک این استان به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی انجام شده سه میلیون دلار و شامل پودر و عصاره شیرین بیان و گیاهان دارویی است.

دیودیده ابراز داشت: پیش بینی می شود که میزان صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری به حدود پنج میلیون دلار برسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370282:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین