پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
خوزستان در جذب اسناد خزانه وضعیت مناسبی ندارد

شعار سال:

امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی که امروز، 19 دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر به این شکل در زمینه جذب اسناد خزانه پیش رویم و اسناد به نقدینگی تبدیل نشوند، شاهد یک افت در جذب منابع استان و تخصیص‌ها به استان خواهیم بود.

وی افزود: امسال دیر ابلاغ شدن منابع و توزیع اعتبارات به استان و هم‌چنین تغییر در برنامه‌های استان، باعث شد که دستگاه‌ها در جذب اسناد خزانه به خوبی عمل نکنند.

حاجتی تصریح کرد: باید استان تلاش بیشتری برای ارائه اسناد خزانه به دولت داشته باشد زیرا اگر برای دولت تعهدی ایجاد نکند، آن‌وقت اسناد استان به نقدینگی تبدیل نمی‌شوند.

وی گفت: در صورتی که اگر برای دولت تعهدی در این زمینه ایجاد نکنیم و عملکرد مناسبی در جذب اسناد خزانه نداشته باشیم، به شدت جذب اعتبارات استان کاهش پیدا می‌کند و به حداقل میزان خود می‌رسد.

حاجتی در خصوص نقش بیمه‌ها و ضریب نفوذ بیمه‌ها در استان تاکید کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه نه تنها باعث می‌شود شاهد اشتغال در بخشی از بیمه‌ها باشیم بلکه چرخه مالی ایجادشده به منابع سیستم بانکی استان نیز کمک می‌کند.

وی گفت: تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه‌ها در استان به خصوص در روستاها بسیار کم است و جمعیت روستایی نمی‌تواند به خوبی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

حاجتی ادامه داد: جمعیت روستایی برای بهره‌مند شدن از خدمات بیمه‌ای باید سفرهای طولانی را به مراکز شهری انجام دهند و این مسأله‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش پوشش بیمه‌ای بین بخش‌های مختلف می‌تواند به وضعیت آن‌ها کمک کند، زیرا برخی از بخش‌های استان از نظر پوشش بیمه‌ای در وضعیت مناسب قرار ندارند و این مساله باعث می‌شود تا این بخش‌ها در وضعیت نامناسبی(از نظر بیمه‌ای) فعالیت کنند.


*تعریف 2500 میلیارد اسناد خزانه برای خوزستان/ لزوم سرعت‌بخشی به جذب اسناد

معاون سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: باید تمام تلاش‌ها در استان انجام گیرد تا بتوانیم به سرعت اسناد خزانه را جذب کنیم و این اسناد را برای اجرای پروژه‌ها در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.

مهرداد نیکو در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: در سال 95 در قانون بودجه، تبصره 5 یک ظرفیت جدید برای تأمین مالی پروژه‌ها پیش‌بینی شده، به گونه‌ای که روش تأمین مالی پروژه‌ها به استان‌ها تعمیم داده شد تا از طریق جذب اسناد خزانه به تأمین اعتبارات موردنیاز بپردازند.

وی افزود: در این زمینه 2 هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه‌های استانی تعریف شده است.

نیکو تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات خوزستان در سال جاری به صورت اسناد خزانه است و اعتبارات ابلاغی استان 595 میلیارد تومان است، اما تخصیص ابلاغی 297 میلیارد تومان است که از این میزان بیش از 85 درصد آن اسناد خزانه است.

وی گفت: آمار تخصیص ابلاغی که به صورت اسناد خزانه است، اهمیت توجه به این مسأله را دوچندان می‌کند و باید تمام تلاش انجام گیرد تا از این ظرفیت برای استان استفاده شود.

وی گفت: اگر این اسناد در اختیار پیمانکار قرار گیرد، جزو دیون ممتازه دولت است و برای دولت تعهد ایجاد می‌کند و دولت در این زمینه موظف است اسناد خزانه که در اختیار پیمکانکار است را نقد کند.

نیکو تصریح کرد: اگر اسناد خزانه نزد ما باشد و به پیمانکار داده نشود، پس از تاریخ 19 بهمن‌ماه در صورت وجود نقدینگی، اسناد خزانه که در اختیار خزانه است، نقد می‌شود.

وی گفت: تخصیص بخشی از اعتبارات‌ 118 دستگاه استان از طریق اسناد خزانه است که در این زمینه 74 شهرداری و 44 دستگاه دیگر نیز از اسناد خزانه تأمین اعتبار می‌شوند.

نیکو تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تاکنون 29 دستگاه نماینده و نمونه امضای خود که گام اول استفاده از این اسناد است را معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: حداکثر دو هفته دیگر زمان باقی مانده است تا دستگاه‌ها گام اول استفاده از اسناد خزانه را بردارند اما در این زمینه دستگاه‌ها نتوانستند تاکنون به خوبی عمل کنند.

نیکو در خصوص بحث بیمه و اهمیت نقش آن گفت: صنعت بیمه یک روش مطمئن برای حفظ سرمایه‌هاست، زیرا مدیریت ریسک را انجام می‌دهد و 26 شرکت بیمه خصوصی که در کشور فعال هستند، در استان حضور دارند.

وی با بیان این‌که عملکرد بیمه‌های خصوصی در استان مناسب است، افزود: از نظر عملکرد بیمه‌های دولتی در کشور، رتبه یازدهم و در بخش بیمه خصوصی رتبه 5 را در کشور داریم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزای ایسنا، تاریخ انتشار 19 دی 1395، کد مطلب:95101911976 : isna.irwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین