پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: خط 2 قطار شهری مشهد 52درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که در 6ماه اول سال 95 فاز اول خط 2 قطار شهری مشهد به بهره‌برداری برسد.

شعارسال : قاسم طاهری اظهار داشت: خط یک قطار شهری مشهد از سال 89 آغاز شده است و 5 سال بهره برداری آن به طول انجامید در این مسیر تاکنون 130 میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند و روزانه 130 هزار نفر از قطار شهری استفاده می‌کنند.

وی افزود: خدمت رسانی در قطار شهری مشهد از ساعت 6 صبح تا 22 و به مدت 16 ساعت است که با سر فاصله زمانی 4 و نیم دقیقه جابه جایی مسافران صورت می‌گیرد.

طاهری تصریح کرد: قطار شهری مشهد در سال 2013 بین 80 کشور دنیا جایزه ویژه کیفیت را دریافت کرده است.مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان این مطلب که طرح گسترش خط یک قطار شهری به پایان رسیده است و در دهه فجر جاری افتتاح می‌شود عنوان کرد: مشهد نخستین کلانشهری است که متروی آن به فرودگاه متصل می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و مهندسی معکوس نیز قطار شهری مشهد پیشتاز بوده به طوری که در 5 سال تحریم 50 عنوان از تجهیزات مورد نیاز خود را مهندسی معکوس کرده به طوری که اگر این روند صورت نمی‌گرفت باید 20 میلیارد هزینه می‌کرد اما با مهندسی معکوس تنها 5 میلیارد هزینه شده است.

طاهری افزود: توسط شرکت‌های مهندسی ایرانی 180 قرار داد در حوزه مهندسی معکوس منعقد شده و امروز مدعی هستیم که می‌توانیم این قطعات و تجهیزات را به دنیا نیز منتقل کنیم؛ همچنین در بخش راهبری شهر مشهد پس از تهران دومین کلان شهری است که مجوز صدور گواهینامه راهبری دارد و در حال حاضر راهبران شیراز و تبریز نیز زیر نظر قطار شهری مشهد گواهی نامه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان این مطلب که خط 2 قطار شهری مشهد 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: در چند روز آینده 2500 تن ریل وارد کشور می‌شود و امیدواریم که در 6 ماه اول سال 95 فاز اول خط 2 قطار شهری مشهد به بهره برداری برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری" تسنیم" ، تاریخ انتشار دو شنبه 09 آذر 1394 کد مطلب : 931145 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین