پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه استثنایی در بخش خانمیرزا از توابع شهرستان لردگان افتتاح می‌شود.
شعارسال: خدا‌کرم حیدری در شهرکرد ، اظهار داشت: هم‌زمان با ایام دهه فجر یک مرکز اختلال یادگیری در شهرکرد، 2 مرکز غیردولتی در شهرستان‌‌های بروجن و فارسان و یک مدرسه استثنایی در شهرستان خانمیرزا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 37 مرکز اختلال یادگیری در استان افزود: دانشآموزانی که دارای مشکلات ویژه یادگیری هستند می‌توانند از خدمات آموزشی و توانبخشی این مراکز بهرهمند شوند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی مراکز استثنایی و اختلال یادگیری دارای سرویس ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان هستند، تصریح کرد: 80 درصد هزینه‌های سرویس‌های ایاب و دهاب این دانش آموزان دولتی است.

حیدری با اشاره به تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی استان خاطر نشان کرد: 1200 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 700 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 12 پایگاه سیار و ثابت انجام می‌شود، گفت: در طرح سنجش نوآموزان 17 هزار کودک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در حال حاضرسنجش نوآموزان پیش دبستانی در شهرکرد به صورت آزمایشی در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال با برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی 51 درصد از دانش‌آموزان شرکت داشتند که شاخص‌ترین این مسابقات در رشته والیبال بود که دانش‌آموزان دختر ناشنوا رتبه دوم کشوری و در مسابقات فرهنگی سرود در شهر مشهد رتبه دوم کشوری و در رشته تنیس روی میز رتبه یک را به خود اختصاص دادند.

حیدری ادامه داد: دانش‌آموزان در گرایش‌های کم‌بینا، نابینا، کم‌شنوا‌، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و گرایش اختلال یادگیری و معلول جسمی حرکتی تحت پوشش آموزش پرورش هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394، کدخبر: 992431 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین