پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
در حال حاضر ۵۰۰۰ روستا در سطح کشور با بحران آب مواجه هستند که بر اساس وعده های وزارت نیرو قرار است ۵۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به شبکه‌های قبلی اضافه و ۲۰۰۰ روستا تا انتهای امسال آبرسانی شوند.

شعار سال: مجلس قبل ۵۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستاها درنظر گرفته بود که در اسفندماه ۹۴ این مبلغ به دست وزارت نیرو رسید و بر همان اساس پروژه‌های زیادی به اجرا درآمد که ۲۳۳ طرح شبکه آب و سد سازی و ۱۲۰پروژه آبرسانی تبیین شد.

همچنین به گفته پور رجب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران تا پایان امسال حدود ۲۵۰ روستا در استان تهران آب رسانی می شوند و حدود ۱۲ مجتمع آبرسانی روستایی در حال ساخت است که بیش ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به احداث چهار مجتمع آبرسانی در منطقه پاکدشت اظهار کرد: این چهار مجتمع که در نهایت ۱۱۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مجتمع آبرسانی شهید تهرانی در شهر ری نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع آبرسانی دماوند نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تهران در خصوص اعتباری که در اختیار پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی کشور قرار گرفته است، افزود: اعتبار کلی استانی و تبصره‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود و اعتبارات مصوب سال گذشته، حدود ۴۶ میلیارد تومان تخمین زده شد که بیش از ۸۰ درصد آن تخصیص و جذب شد.

این در حالی است که به گفته سیدزاده مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد آبفای مهندسی کشور از ۱۶۰ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی کشور ۳۲ درصد آن فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد که باید با تدوین برنامه‌های گوناگون در زمینه اصلاح شبکه‌های آبرسانی امسال طرح‌های نوسازی شبکه در شهرها و روستاهای مختلف کشور اجرایی ‌شود چراکه این مساله نقش مهمی در کاهش هدر رفت آب دارد.

با این وجود وزیر نیرو و دولت یازدهم تاکید ویژه ای به اتمام پروژه های آبرسانی روستایی دارند و معتقدند که این مساله می تواند گامی بزرگ برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد اما آنچه مبرهن است زمان و هزینه بر بودن این پروژه ها است که اگر وزارت نیرو بتواند این وعده ها را امسال عملی کند می توان نسبت به تسریع کار امیدواربود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 21 خرداد 95 ، کد مطلب: 95031712098: www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین