پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
نزديک به 7سال از عمر شهرستان کيار گذشت اما هنوز محروميت در بخش هاي مختلف شهرستان باعث شده مردم اقبالي به ماندن و زندگي در شهرستان نداشته باشند و روز بروز جمعيت شهرها و روستا هاي کيار کمتر مي شود و جمعيت شهرهاي برخوردار بيشتر.

شعار سال: شهرستان کيار از همه طرف به همه ي شهرستان هاي استان چهارمحال و بختياري مرتبط است، خاکش حاصلخيز است و به منابع غني آب دسترسي دارد، در کنار جاده ي مواصلاتي شهرکرد، ايذه، اهواز واقع شده است و شلمزار با مرکز استان فقط ۳۵کيلومتر فاصله دارد اما کيار هيچگاه روي پيشرفت را به خود نديده است.

شهرستان کيار قبل از آنکه شهرستان شود بخشي بود از توابع شهرستان شهرکرد، آنزمان هم حال و روزمان خوش نبود، نماينده مجلس مان از فارسان و کوهرنگ به مجلس مي رفت و مديريت بخش با شهرکرد بود، در اصل سياست يک بام و دو هوا، تا اينکه در سال ۱۳۸۷دري به تخته خورد و کيار هم براي خودش داراي فرمانداري شد و عنوان شهرستان قبل از نام کيار قرار گرفت.


شهرستان کيار با جمعيتي نزديک به ۶۰ هزارنفر تنها شهرستان استان چهارمحال و بختياري است که علي رغم موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب، جمعيت جوان، اراضي کشاورزي وسيع، گذر جاده ي ترانزيتي از آن، فاصله ي اندک با مرکز استان و شهري بزرگ همچون اصفهان، برخورداري از سرمايه هاي مادي و معنوي فراوان و از همه مهمتر قدمتي ديرينه، کماکان محرومترين شهرستان استان چهارمحال و بختياري است.

شهرستان کيار علي رغم اينکه در گسترده ترين حوزه انتخابيه کشور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار دارد اما طي سال هايي که از عمر مجلس شوراي اسلامي گذشته است هيچ کدام از نمايندگان خواسته يا ناخواسته اقدامي در جهت تفکيک حوزه ي انتخابيه اين شهرستان از حوزه ي انتخابيه اردل و فارسان و کوهرنگ و کيارنکرده اند.

شهرستان کيار در حال حاضر پله ي ترقي بسياري از مديران و حتي کارمندان شده است، نزديکي شلمزار به شهرکرد باعث شده است که اغلب کارمندان و مديران با وجود محل کارشان در شلمزار و شهرستان کيار، در مرکز استان ساکن شوند و هر روز فاصله ي زماني نيم ساعته بين شلمزار و شهرکرد را طي کنند و بين محل کار و زندگي خود در تردد باشند.

شهرستان کيار در زمان انتخابات به دليل ظرفيت بالاي راي آن مد نظر بسياري از کانديداها قرار مي گيرد و از شهر ها و روستاهاي مختلف براي گرفتن راي مردم راهي اين شهرستان مي شوند و پس از اتمام انتخابات ديگر راه کيار را هم فراموش مي کنند.

شهرستان کيار در نظر بسياري پله ي ترقي است، شهرستاني نه چندان وسيع و پرجمعيت و با مردمي قانع و نجيب که هر مدير و کارمندي را وسوسه مي کند که علاقمند به فعاليت در اين شهرستان باشد.

از سويي ديگر فاصله ي اندک شهر ها و روستاهاي کيار با شهرکرد رفت و آمد مديران و کارمندان را تسهيل مي کند و عدم وجود بسياري از امکانات که در مرکز استان وجود دارد و در کيار نيست باعث مي شود کسي کيار را به عنوان محل زندگي نداند و فقط و فقط براي کسب درآمد و انجام کار به اين شهرستان بيايند.

کيار با وجود استعداد هاي ناب فراوان در بين نوجوانان و جوانانش و همه ي آنچه پيش از اين عنوان شد اما هنوز محروم است و مردم کيارند که از اين محروميت رنج مي کشند.

سال هاست که براي اين جمعيت ۶۰ هزار نفري در شهرکرد مرکز استان ترمينالي وجود ندارد و رنج و سختي اين بي توجهي را کساني مي کشند که وسيله نقليه شخصي ندارند، مجبورند با خودروهاي عمومي بين مرکز استان و محل زندگي شان در تردد باشند و مديران و کارمنداني که در مسير شهرکرد تا محل کارشان در شهرستان کيار در تردد هستند به دليل برخورداري از ديگر امکانات همچون سرويس و خودرو شخصي و ماشين هاي دولتي و ....هيچ گاه اين رنج را درک نمي کنند.

تفکيک دستگرد و سه روستاي ديگر از کيار ديگر دستآورد مسئولان و نمايندگان شهرستان براي مردم اين خطه از استان چهارمحال و بختياري بود، ۴ روستاي شهرستان براي آنکه فرخشهر که هيچ روستا و شهري در اطراف آن نيست، از کيار جدا شد و به بخش فرخشهر بدل شد و اهالي مظلوم شرق کيار با وجود قول هاي متعدد دولت مردان نتوانستند شاهد افتتاح بخشداري بخش کيار شرقي در منطقه شان باشند.


آقايان و خانم هاي مسئول کافي است نگاهي به نقشه بياندازيد، کيار جداي از اين استان نيست، کيار در قلب نقشه ي چهارمحال و بختياري قرار دارد اما بي توجهي به آن در سال هاي متمادي مانع از جان گرفتن و پيشرفتش شده است، کيار توجه ويژه مي خواهد، کيار نياز به فعال شدن شهرک هاي صنعتي موجود دارد، جوانان کياري کار مي خواهند تا براي لقمه ناني آواره ي شهرها و روستاهاي دور و نزديک نشوند.

مشکل اصلي کيار آن است که مردمي نجيب و قانع دارد، اي کاش کياري ها اينگونه نبودند، اي کاش زياده خواه بودند و همه چيز را براي خودشان مي خواستند، نجابت کياري ها مانع از توجه جدي مسئولان به اين شهرستان شده است و مسئولان هم در سفر هايشان به اين شهرستان براي دلخوشي مردم شعار هاي دهان پر کن مي دهند اما ....

شعار دردي از شهرستان ما دوا نمي کند، آقاي استاندار چه شد آن بودجه ي دو ميليارد توماني که جهت فعاليت مجدد تونل زره در جلسه ي شوراي اداري ناغان عنوان کردي؟ آقاي استاندار مگر نگفتي مديران ناکارآمد را عزل مي کنم؟ آقاي عزيزي مگر در بوق و کرنا نکردي که حوزه ي انتخابيه اردل و فارسان و کيار تفکيک مي شود، چه شد؟ شهرستان کيار براي پيشرفت و براي اقبال مردم به سکونت در آن، نيازمند توجه است، نيازمند پول است، حرف و شعار دردي از اين مردم دوا نمي کند، مسئولان خدمت گذار خواهشمند است به داد کيار برسيد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زنگ خبر، تاریخ 15 آبان 93 ، کد مطلب: 14745: www.zangekhabar.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین