پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
شهر چلگرد با جمعیت 3000 نفری به طور میانگین مساوی با 3000 چاله چوله برای شهروندان این شهر دارد، بطوری که سهم هر نفر یک چاله می باشد،شهر سرزمین آبهای خروشان و توریستی شهر استان چهارمحال و بختیاری تشنه آسفالت است.
شعارسال: ورودی هر شهر نماد فرهنگ آن شهر می باشد و گردشگران با ورود به آن برداشت اولیه از آن شهر بدست می آورند.

شهر چلگرد با جمعیت 3000 نفری به طور میانگین مساوی با 3000 چاله چوله برای شهروندان این شهر دارد، بطوری که سهم هر نفر یک چاله می باشد.

باید بدانیم ورودی هر شهر نقش مهم در میزبانی از مهمانان داشته و در واقع نقش دعوت کننده دارد.

اهمیت ورودی هر شهر آنقدر مهم است که هر ورودی بانماد و ویژگی های خاص خود می تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند.

مهدی جوان 28 ساله شهر چلگرد میگوید: متاسفانه شهر توریستی چلگرد نه تنها ورودی چشم نوازی ندارد بلکه هر گردشگر با ورود در آن باید خود را از گودال های عمیق و چاله های بزرگ عبور دهد و فرار را بر قرار ترجیح می دهد.

وی گفت: ورودی هر شهر ویترین شهر و نشان دهنده وضعیت مدیریت شهری آن است، اگر وضعیت شهر نابسامان باشد سرمایه گذاری در آن انجام نمیشود و سرمایه گذار غیر بومی حاضر به سرمایه گذاری در آن شهر نیست چیزی که در شهر چلگرد کاملا وجود دارد.

یکی از فرهنگیان شاغل در این شهرستان هم گفت: مدیریت شهری یک مدیریت مردمی است و ارباب رجوع ها ولی نعمت مدیران هستند و باید سعی شود شهردار به سراغ مردم برود نه اینکه مردم به سراغ شهردار بیایند و مشکلات شهر را بازگو کنند که این یک مدیریت یک طرفه است، چیزی که در شهر چلگرد همیشه میتوان مشاهده کرد، شهروندان با خواهش التماس و در بیشتر مواقع جنگ و جدل حلال این مشکلات است.

این فرهنگی گفت: اداره شهر، هم با شهرداری و هم با مردم است باید روابط دو سویه با مردم برقرار شود.

اما مطلب بسیار مهم این است که شهر چلگرد با جمعیتی 3000 هزار نفری (هرچند خیلی کمتر بنظر میرسد) با وسعتی کوچک وجود بیش از 3000 هزار چاله چوله می باشد بطوری که سهم هر نفر یک چاله می باشد.

روزهاست که چاله های سطح خیابان های شهر چلگرد به عنوان یکی از معضلات اساسی خیابان ها وجود دارد و این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است با این حال این روند همچنان سیر صعودی خود را طی می کند.

یکی از دانشجویان چلگرد که نخواست نامش فاش شود گفت: بروز و ظهور چاله های عمیق و جدید به عنوان پدیده ای در خیابان های شهر شده و حفاری ها و دستکاری معابر باعث افزایش سیر صعودی آن ها شده است که علاوه بر زشت کردن چهره خیابان ها مشکلاتی را برای شهروندان و بخصوص دارندگان خودرو بوجود آورده است.

آقای محمدحسینی که مالک یک خودرو است بیان داشت: وجود چاله های فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند.

وی گفت: از طرفی گاهی اوقات حرکات مارپیچ رانندگان برای رد کردن چاله های موجود موارد موجب وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن شده است.

برهم زدن نظم و زیبایی شهری و اختلال در پاکیزگی خیابان ها را می توان از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که وجود این چاله ها در سطح شهر ایجاد می کند.

کنده کاری های صورت گرفته و ترمیم نکردن بموقع آنها و جمع شدن آب در این چاله ها می تواند موجب بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان شود.

یکی دیگر از شهروندان با گلایه از وضعیت موجود می گویند: بخش زیادی از معابر، کوچه ها و حتی برخی خیابان های شهر وضعیت مناسبی ندارند و شهرداری چلگرد کار خاصی برای انجام نداده است، و این موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم میشود.

بر اساس قانون، ساماندهی آسفالت های سطح شهر از وظایف شهرداری محسوب می شود و شهرداری باید نسبت به لکه گیری خیابان ها و رفع چاله های سطح شهر اقدام اساسی انجام دهد چیزی که شهرداری در این کار کوتاهی کرده است.

زیباسازی و ترمیم خیابان ورودی شهر نیز از مواردی است که هر ساله مورد تاکید مردم قرار می گیرد اما کمتر توجهی به آن شده است.

البته در این خصوص تنها شهرداری مقصر نیست بلکه سایر ارگان های خدمات رسان نیز باید به هنگام حفاری با رعایت اصول از بیشتر شدن این چاله ها جلوگیری کنند و پس از اتمام کار نیز در پر کردن مسیر حفاری شده با استانداردهای تعریف شده دقت کنند تا برای شهروندان و شهرداری مشکل ساز نشود.

در همین خصوص اسداللهی شهردار چلگرد در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: اکنون نمیشود کار خاصی انجام داد، قیر و آسفالت خیابانهای چلگرد در سال آینده انجام میشود.

با این حال لازم است شورای شهر و شهرداری چلگرد به فکر چاره ای برای این وضعیت نابسامان باشند چرا که این وضعیت به خاطر بارش های زمستانی و یخ زدگی بدتر از این نیز خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394، کدخبر: 620742، www.dana.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین