پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
معاون رئیس‌جمهور در حاشیه سفر به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران از ساماندهی حاشیه نشینی شهر مشهد و توسعه برنامه های فرهنگی در این شهر خبر داد.

شعار سال: محمدباقر نوبخت ظهر جمعه در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمامی طرح‌های در نظر گرفته شده و در دست اقدام و همچنین طرح هایی که در این سفر مورد تصویب قرار گیرد تا پایان امسال یا خردادماه سال آینده بودجه‌های مصوب شده خود را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این سفر مقرر شد تعهدات برنامه ریزی ۱۵ ماه گذشته وهمچنین ۷۸ طرح و پروژه با اعتبار ۹۷۵ میلیاردتومان که پیش از این مورد تصویب قرار گرفته بود برای اتمام هر چه زودتر اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: از این تعداد طرح تاکنون ۴۴ طرح به میزان ۱۰۰ درصد اعتبارات دریافت کردند و به رغم تمام محدودیت ها در ۱۵ ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات پرداخت شده و مبلغ باقی مانده تا پایان سال و در نهایت سال مالی خرداد ماه تخصیص داده خواهد شد.

وی در ارتباط با مصوبات قبلی سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی، بیان کرد: در سفر گذشته ۷۸ طرح به ارزش۹۷۵میلیارد در بازده زمانی دو و سه ساله در نظر گرفته شده بود که تاکنون۶۰۰میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: دو تا نکته در اتباط با مشهد به جز تکمیل طرح های مورد نظر در سفر استانی و طرح های ملی مطرح است که مورد توجه قرار گرفته که نخستین موضوع توجه به حاشیه نشینی و توسعه و عمران این شهر و نکته دوم مباحث فرهنگی و مذهبی است.

*بودجه زیارت برای سه نقطه از کشور

نوبخت با اشاره به تعیین بودجه زیارت برای سه نقطه ویژه از کشور بیان کرد: در بودجه سال ۹۵ به موضوع زیارت توجه ویژه شده است.

وی افزود: وقتی این مبحث در مجلس مطرح شد شهرهای شیراز و قم نیز مطرح شدند و مقرر شد این سه شهر خاص در ردیف بودجه زیارتی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه دربودجه سال اینده علاوه بر بودجه زیارت به سایر مشکلات و نیاز های شهر مشهد نیز توجه شده است بیان کرد: این بودجه ها و توجه دولت شامل ساماندهی و رفع و مشکلات حاشیه نشینی در شهر مقدس مشهد است که اعتبار قابل توجه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به رخداد فرهنگی سال ۲۰۱۷ در مشهد گفت: موضوعات فرهنگی و مذهبی در این راستا ردیف اعتبارات بودجه‌ای را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه شهر مشهد مقدس‌ترین نقطه ایران اسلامی است ادامه داد: اعتباری مناسبی از این محل تنها برای مشهد در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در موقعیت های خاصی مردم در مشهد جمع می شوند اما نمی توانیم فقط مشهد را تجهیز کنیم و در ضمن نباید فراموش نکنیم که هر کدام از ایرانیان در زمان های دیگر به موطن خود بازمی گردند که در این خصوص باید منابع محدود را به طور عادلانه برای مشهد و همه جای ایران صرف کنیم.

*بودجه کشف رود با چالش روبرو شده است

نوبختبا اشاره به موضوع کشف‌رود و اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع چالش‌های آن خاطرنشان کرد: بودجه مربوط به کشف‌رود از محل در نظر گرفته شده تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: بودجه کشف رود۱۶۰ میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و باقی مانده به دلیل اینکه پرداختش باید از محل ماده ۱۰ و ۱۲ انجام شود دچار مشکل است و هنوز موفق به پرداخت آن نشدیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 20 آذر 1394، کد مطلب: 2997330: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین