پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
شهردار قم گفت: به‌منظور افزایش ماندگاری زائران یک سری پروژه‌های شهری مانند باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و آکواریوم در دست اقدام است که کارهای اولیه آن انجام‌ شده است.

شعار سال: سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: شروع سال با نزولات آسمانی همراه بود که نویدبخش آثار و برکات بسیاری برای شهر مقدس قم است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری در سال 95 گفت: شهرداری قم در سال گذشته با چند چالش بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد، که ازجمله این مشکلات بدهی نزدیک به 1600 میلیارد تومانی شهرداری بود که 450 میلیارد تومان در سال سود سالیانه به آن تعلق می‌گرفت.

شهردار قم با اشاره به بدهی شهرداری به ارگان‌های دولتی گفت: این بدهی شهرداری را فلج کرده بود، از این‌ رو برای حل آن هماهنگی منسجمی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و بعد از گفت‌وشنودهای فراوان نزدیک به 900 میلیارد تومان این بدهی تهاتر شد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: شهرداری 700 میلیارد تومان از دولت طلب کار بود، که توانستیم با کمک استاندار و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای این رقم مدتی ایجاد کرده و این مبلغ به‌صورت اسناد خزانه تأیید شد و این بدهی تبدیل به اسناد خزانه‌ای شد.

وی مشکل دیگر شهرداری در سال گذشته را پروژه‌های نیمه‌تمام بیان و تصریح کرد: این پروژه‌های نیمه‌تمام تبدیل به دمل چرکین شده بود که تا پایان سال 95 بیش از 92 درصد پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید، مابقی پروژه‌ها قبل از ماه رمضان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار قم مشکل دیگر شهرداری در سال گذشته را نبود خط راه و نداشتن برنامه عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بودجه سال 96 برحسب قم 1400 تدوین کردیم، بودجه 2200 میلیاردی به تصویب رسید که افزایش چشمگیری داشته است.

سقائیان‌نژاد اظهار داشت: خط 1 و 2 مترو در سال گذشته روی روال خود افتاد و 500 میلیون یورو به‌صورت فاینانس پیش‌بینی‌شده که است که به مترو قم اختصاص می‌یابد.

شهردار قم بابیان اینکه در سال گذشته 330 هکتار به فضای سبز قم اضافه‌شده است، افزود: به‌منظور فراهم آوردن آرامش بیشتر برای زائران و مسافران سه بوستان شهر یعنی بوستان فدک، غدیر و علی بن موسی‌الرضا(ع) تبدیل به کمپ شد.

وی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران گفت: به‌منظور افزایش ماندگاری زائران یک سری پروژه‌های شهری مانند باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و آکواریوم در دست اقدام است که کارهای اولیه آن انجام‌شده است.

سقائیان نژاد با اشاره به احداث سه هتل 5 ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: برای احداث این هتل‌ها با سرمایه‌گذاران قرارداد بسته‌شده تا بتوانیم آرامش و امنیت بیشتری برای زائران برقرار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وحدت و ارتباط خوبی با آستان حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و اوقاف داریمگفت: برنامه‌های خوبی برای سال 96 در نظر گرفته‌ایمکه تکمیل پروژه‌های قم از جمله آن‌ها است.

شهردار قم عنوان کرد: کلنگ احداث 8 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در مناطق 8 گانه در ماه جاری به زمین زده خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 1371082: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین