پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: زمین لرزه هیچ ترک یا خسارتی در اماکن متبرکه و هجوم جمعیت به سمت خروجی‌ها در حرم مطهر امام رضا (ع) نداشت.

شعارسال: برداشت اول، مشهد: همه چیز مثل همیشه بود،زندگی روزمره با رفت‌و‌آمدهای همیشگی. بعضی‌ها در محل کار خود بودند و بعضی دیگر صبحانه زیر سقف امن خانه صبحانه نوش جان می‌کردند. هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد اتفاقی در راه است که نبض زندگی را بهم خواهد ریخت. ساعت 10و39دقیقه و 8 ثانیه ناگهان چهارستون شهر شروع به لرزیدن کرد و خیلی‌ها سراسیمه جان خود را برداشتند و به نقطه‌ای امن گریختند. وحشت زلزله در همه شهر پیچیده بود و همه دنبال راهی برای ارتباط با عزیزانشان بودند که این وسط شبکه‌های مخابراتی هم با اخلال روبرو شده بود. لحظه به لحظه آشفتگی شهر بیشتر می‌شد و اضطراب و نگرانی از پس‌لرزه‌های احتمالی بعدی در رگ‌های مشهد بسرعت می‌دوید. دقایقی بعد شبکه خبر شدت زمین‌لرزه را 6ریشتر اعلام کرد. شدتی تنها 5دهم کمتر از زلزله غم‌بار بم که از خاطره هیچکس پاک نمی‌شود. مثل همیشه در اینگونه مواقع داغ‌تر از هرچیزی بازار شایعات و اظهارنظرهای نامربوط بود که شهر را بیشتر بهم می‌ریخت. دیوار برخی ازساختمان‌های قدیمی ترک برداشت اما خبری از تلفات جانی در خود مشهد تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی منابع رسمی منتشر نشد. خبر ترک برداشت برخی بناهای تاریخی مانند بازاررضا نیز از سوی اداره ارشاد خراسان رضوی تکذیب شد و گردن اتفاقات گذشته افتاد تا زلزله حداقل در این مورد تبرئه شود.

اما در جایی دیگر زلزله بدون اجازه وارد نشست خبری یکی از مسولان شد که مسول محترم نیز تقصیر لرزش‌ها را به گردن قطار شهری انداخت بطوری که خود زلزله هم انتظار چنین اتفاقی را نداشت.

همه وارد گود شدند

از همان دقایق اولیه حادثه همه ارگان‌های امدادی بسیج شدند و مدیرعامل سازمان آتشنشانی مشهد اعلام کرد تاکنون 82 عملیات مربوط به زلزله توسط نیرو‌های این سازمان انجام شده است که بیشترین عملیات آتش‌نشانان مربوط به انجام اقدامات پیشگیرانه در اماکن مسکونی خطری سطح و حومه شهر بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز از تخریب سطحی دو کوره آجرپزی و چندین منزل مسکونی در پی وقوع زلزله خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری 125، مهدی رضایی با اشاره به آخرین اقدامات آتش‌نشانی در پی وقوع زلزله، اظهارکرد : از زمان وقوع زلزله در مشهد تا کنون دو مورد تخریب سطحی کوره آجرپزی در انتهای بلوار مفتح و همت‌آباد به آتش‌نشانی گزارش شده است.

وی ادامه داد: پس از اعلام اولین حادثه که کوره آجرپزی در بلوار مفتح، تاکنون ماموران آتش‌نشانی برای پیشگیری از وقوع حادثه در اماکن مسکونی ناایمن و خطری واقع در خیابان‌های شهید آوینی، آیت‌الله عبادی، بابک، طبرسی، دانش شرقی، سپاد، سیدی و ... اعزام شده‌اند و در حال امدادرسانی به شهروندان در شهر و حومه آن است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تاکید بر آماده‌باش بیش از 400 آتش‌نشان در 48 ایستگاه آتش‌نشانی از زمان وقوع زلزله در این کلانشهر، تصریح کرد: همچنین تیم عملیات ویژه آتش‌نشانی در ایستگاه 9 شهدای این سازمان در حالت آماده‌باش هستند تا در هنگام لزوم به شهرستان‌های اطراف اعزام یا در شهر عملیات کنند.

در مشهد نیز ظاهرا خسارت مالی وجود نداشته است و اورژانس علی‌رغم وقوع زلزله در مشهد با مشکل خاصی مواجه نشد. البته طبق اخبار رسیده یکی همکاران ما در روزنامه‌ای دیگر بر اثر سقوط از پله در جریان زلزله دچار شکستگی از ناحیه پا شده است.

هلال احمر، هلال مهربانی

اما یکی از فعال‌ترین مراکز بعداز حادثه، مرکز عملیات اضطراری هلال احمر خراسان رضوی بود و دکتر احمدی مدیرعامل این سازمان و همکارانش آستین‌ها را بالا زده بودند تا با سرعت هرچه بیشتر به امدادرسانی مناطق حادثه و نظارت بر عملیات تیم‌های امدادی بپردازند. این مرکز در حقیقت قلب اصلی نظارت و کنترل حادثه زلزله امروز خراسان رضوی بود و سرعت عمل ان‌ها حتما نقشی جدی در کاهش تلفات داشته است.

مراکز آموزشی تعطیل

بنابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای دانش آموزان و فرهنگیان ، مجموع فعالیت های آموزشی، پرورشی و فوق برنامه مدارس در نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان امروز هم تعطیل است. دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی نیز در مشهد،گلبهار،تربت جام،سرخس وفریمان تعطیل شد.

زلزله خسارتی به حرم رضوی و قطار شهری مشهد وارد نکرد

خوشبختانه زمین لرزه هیچ خسارتی در اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) و سامانه قطار شهری این کلانشهر بر جای نگذاشته است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: زمین لرزه هیچ ترک یا خسارتی در اماکن متبرکه و هجوم جمعیت به سمت خروجی‌ها در حرم مطهر امام رضا (ع) نداشت.

سید خلیل منبتی افزود: وقوع زمین لرزه پیش از ظهر امروز باعث ترس زائران و مجاوران در اماکن متبرکه و جا به جایی آنان در رواقها و صحن ها شد اما این حادثه منجر به هجوم مردم به خروجیهای حرم نگردید.

وی ادامه داد: فضای معنوی حرم و کنترل مناسب خدمه بارگاه منور رضوی وحشت ناشی از زلزله را برای زائران و مجاوران در حرم مطهر تقلیل داد و اوضاع کاملا در کنترل قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تاکید کرد: در پی وقوع زلزله امروز هیچ مشکل و ریزش آواری در تونلهای خطوط یکم، دوم و سوم این سامانه حمل و نقل رخ نداد.

کیانوش کیامرز افزود: تونلهای قطارشهری تحمل زلزله هشت و نیم ریشتری را دارند و در صورت آسیب دیدگی تونلها کل ساختمانهای واقع در روی آنها دچار خسارت و آوار می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد نیز در خصوص سرویس دهی ناوگان قطارشهری گفت: در زمان وقوع زلزله هیچ توقفی در سرویس دهی خط یکم قطارشهری ایجاد نشد و تونل و قطارها سالم هستند و هیچ خسارتی وارد نشده است.

قاسم طاهری افزود: نیروهای ایمنی و عملیاتی این ناوگان در حال آماده باش هستند و در صورت احتمال وجود خطر سرویس دهی ناوگان متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون سرویس دهی قطارشهری مشهد بدون مشکل در جریان است.

شبکه گازرسانی آسیب ندیده است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز گفت: تا کنون بر اساس گزارشهای دریافتی هیچگونه مشکل نشت گاز، خسارت به شبکه و ایستگاههای گاز مناطق متاثر از زلزله در این استان گزارش نشده است.

سید حمید فانی افزود: بر اساس آخرین بررسیها تاکنون در مناطق مختلف فریمان، سفیدسنگ، قلندرآباد، تربت حیدریه، سرخس و مشهد هیچگونه مشکل نشت گاز در ارتباط با شبکه ها و ایستگاههای گاز گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تمامی روستاهایی که خسارت دیده و تخریب شده اند گازدار نبودند و سایر روستاها نیز تاکنون مشکلی نداشته اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروههای بررسی هم اکنون در شهرها و روستاهای متاثر از زلزله حضور دارند، اظهار کرد: گروههای نشت یاب به مناطق مرکز زلزله اعزام شده اند تا در صورت بروز نشتی در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

خسارتی در شبکه خطوط انتقال آب استان گزارش نشده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز اعلام کرد:‌ هیچ خسارتی در شبکه و خطوط انتقال آب در شهرهای استان تا کنون گزارش نشده است.

حسین اسماعیلیان گفت:‌ تا کنون هیچ گزارشی از وارد شدن خسارت به تاسیسات آب شرب منطقه وقوع زلزله و نیز شهرهای متاثر از زلزله نداشته ایم.

وی گفت: شهرهای مرکز زلزله از جمله فریمان، سفیدسنگ، قلندرآباد، فرهادگرد و نیز شهر صالح آباد در حوزه تربت جام که بیشترین تاثیر را از زلزله ظهر امروز داشته اند که بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون خسارتی به خطوط انتقال آب اعلام نشده است.

وی گفت: در عین حال تیم های عملیاتی و پایش در منطقه در حال پایش شبکه ها و خطوط انتقال و چاهها هستند و ستادهای مدیریت بحران شرکت در شهرستانها به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت بروز مشکل بلافاصله وارد عمل شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی و طولانی بودن خطوط احتمال خسارت به شبکه آب وجود دارد اما بررسی ها در حال انجام است و تاکنون موردی گزارش نشده است.

سفیدسنگ سیاه بخت

اما مرکز زلزله هولناک، حوالی شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان با عمق 10 کیلومتراعلام شد. جایی که شاید پیش از این حتی اسمش هم به گوشمان نخورده بود اما زلزله نامش را در صدر اخبار قرار داد. رومركز اين زمين لرزه در فاصله 30 كيلومتري سفيدسنگ، 47 كيلومتري فريمان، 75 كيلومتري تربت جام و 86 كيلومتري مشهد قرار دارد. زلزله سفیدسنگ سفيدسنگ نزديك به گسل كشف رود رخ داده است. گسل كشف رود با طول 162 كيلومتر و راستاي شمال غرب-جنوب شرق، از جنوب شرق قوچان تا جنوب شرق مشهد امتداد دارد.

سازوكار اين گسل معكوس بوده و ازنظر لرزه خيزي گسلي فعال محسوب مي گردد. پژوهش هاي نوين درزمينه اندازه گيري حركات اين گسل با استفاده از شبكه نقاط و اندازه گيري توسط سامانه موقعيت ياب جهاني از سوي سازمان نقشه برداري نيز نشان دهنده فعاليت اين گسل است.

121بار لرزیدیم

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد روستاهای خسارت دیده از زلزله روز چهارشنبه در این استان به 68 روستا افزایش یافت.

حجتعلی شایانفر افزود: این روستاها در شهرستان های فریمان، تربت جام، مشهد و سرخس واقع شده اند.

وی اظهار کرد: تا ساعت 21 چهارشنبه تعداد پس لرزه ها به 121 مورد رسیده است که از این تعداد 55 پس لرزه بیش از سه ریشتر بوده است.

وی گفت: به منظور اسکان اضطراری مردم در مناطق زلزله زده تاکنون 518 تخته چادر و 2 هزار و 420 تخته پتو در فریمان، بخش رضویه مشهد و تربت جام توزیع شده است.

شایانفر با بیان اینکه رئیس جمهوری نیز دستورات لازم برای مدیریت این موضوع را صادر کرده است، افزود: معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور نیز تدابیر لازم را اندیشیده و دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز هم اکنون در این استان حضور دارد.

یک سال است از آمدن زلزله خبر داریم

رئیس مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی گفت: در این مرکز از سال گذشته احتمال وقوع زلزله به بزرگی 6 ریشتر در استان خراسان رضوی اعلام شده بود، اما زمان دقیق آن تخمین زده نشده بود و احتمال می‌دادیم که این زلزله طی چهارسال آینده رخ دهد.

سید کیوان حسینی اظهار کرد: پیش‌بینی احتمال وقوع این زلزله با توجه به بررسی‌های انجام شده بر زلزله‌های تاریخی و دستگاهی گذشته صورت گرفته بود که متاسفانه علی‌رغم مطالعات و طرح‌های ارائه شده به دلایل مختلف این طرح‌ها اجرایی نشدند.

وی در خصوص زلزله 6 ریشتری که صبح امروز در استان خراسان رضوی به وقوع پیوست، ادامه داد: زلزله صبح امروز در امتداد گسل کشف‌رود حدود 70 کیلومتری شرق مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی اضافه کرد: تاکنون حدود 18 پس لرزه اتفاق افتاده که شدیدترین پس‌لرزه به بزرگی 4.9 ریشتر بوده است و پیش‌بینی می‌شود بزرگتر از این پس‌لرزه اتفاق نمی‌افتد.

حسینی در خصوص مسیر حرکت پس‌لرزه‌ها، عنوان کرد: این پس‌لرزه‌ها به سمت شرق مرکز اصلی زلزله اتفاق می‌افتد که سمت غرب مشهد را در بر می‌گیرد. تاثیر این پس‌لرزه‌ها بیشتر بر روستاهای محلی خواهد بود و شهرها با توجه به فاصله آن‌ها از مرکز زلزله به مراتب کمتر آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: این زلزله به واسطه فعال شدن یکی از گسل‌های واقع در استان رخ داده است؛ اما گسل‌های مهم‌تری از جمله سنگ ‌بست شاندیز و گسل نیشابور نسبت به این گسل وجود دارند که فعالیت آن‌ها به مراتب تلفات و خسارات بیشتری به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی در خصوص خسارات وارد شده بر محل زلزله، یادآور شد: تاکنون در این راستا مطالعات و طرح‌هایی توسط مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی در خصوص هشدار سریع زلزله به استانداری و شهرداری ارائه شده است.

حسینی خواستار اجرای طرح‌های ارائه شده مراکز تحقیقاتی و علمی توسط مسوولین استانی به منظور کاهش تلفات شد.

دستور روحانی برای رسیدگی فوری به ‏خسارت دیدگان و مصدومان زلزله خراسان رضوی

در پی وقوع زلزله روز چهارشنبه، رییس جمهوری ضمن گفت و گو با استاندار خراسان رضوی، در جریان ‏گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت و دستور رسیدگی فوری به ‏خسارت دیدگان و مصدومان زلزله در این استان را داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ‏و شنیدن گزارش عملکرد دستگاههای مختلف امدادی، دستور داد تا کلیه اقدامات لازم و فوری برای ‏رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان وجبران خسارات وارده از سوی دستگاههای مسئول صورت پذیرد

رییس جمهور همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استان های همجوار ‏استفاده شود.

نیازی به کمک‌های فرااستانی نداریم

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وقوع زلزله امروز، گفت: از ساعات اولیه وقوع حادثه جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و رحمانی فضلی، وزیر کشور، پیگیر حادثه امروز بودند و دستورات لازم برای پیش‌بینی امکانات و رفع دغدغه مردم حادثه‌دیده را دادند.

علی رضا رشیدیان پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده افزود:خوشبختانه برای مشکل زلزله استان نیازی به امکانات فرا استانی احساس نشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهرهای مشهد، سرخس، تربت جام و حتی زاوه وقوع این زلزله را احساس کردند، گفت: امروز پس از بروز این حادثه این ضرورت احساس شد که به این منطقه برویم همچنین به همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان، ارتش، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و اورژانس نیز این مساله اعلام شد که نیروهای خود را به منطقه اعزام کنند، ستاد بحران استان نیز با مسئولیت معاون عمرانی استاندار تشکیل شد و مسئولان مدیریت زیرساخت‌های استان نیز در این ستاد حضور داشتند همچنین در این ستاد وضعیت سدها، انشعابات گاز و مخابرات استان مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه در این حوزه ها براثر زلزله مشکل زیادی بروز نکرده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه روستای دوقلعه براشک نقطه کانونی زلزله بود، گفت: در این روستا پس از وقوع زلزله تلفن قطع شد که در همان زمانی که از آن بازدید می‌کردیم این مشکل رفع شد.

وی اضافه کرد: خداوند به مردم استان خیلی رحم کرد چراکه من پیش از این وقوع زلزله‌های کمتر از 6 ریشتری را دیده بودم که تخریب‌های زیادی داشت، اما خوشبختانه با اینکه زلزله امروز در نزدیکی سد رخ داد، اما شدت تخریب‌ها بالا نبود در بازدیدی که از منطقه سفید سنگ هم داشتیم میزان خسارات ناچیز ارزیابی شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارات در روستای دوقلعه براشک در بخش فریمان و شاهان گرماب و همچنین روستای کارقش بوده است البته مناطق قلعه سرخ و یک پسته نیز آسیب های دیده‌اند علاوه بر این در روستاهای دیگر مانند روستاهای بخش رضویه مشهد آسیب‌هایی به صورت تخریب برخی از خانه‌هایی که غیر اصولی ساخته شده دیده شده است.

وی گفت: اولویت ما بررسی تلفات انسانی این حادثه بود که یک نفر در اثر وقوع این زلزله کشته شد که یک خانم مسن بود که متاسفانه به دلیل کهولت سن نتوانسته بود به سرعت خود را از محل حادثه دور کند. رشیدیان اضافه کرد: بیشترین تلفات مربوط به مناطق مزداوند در سرخس و نصرآباد تربت جام بود با این حال این زلزله تا خود مشهد احساس شد همچنین در منطقه پایین ولایت بخش رضویه نیز تخریب‌هایی صورت گرفته است. وی یادآور شد: همچنین حضور نیروهای اورژانس، سپاه، ارتش و راهداری و هلال احمر در روستاهای آسیب‌دیده مناسب بود علاوه بر این به ما اعلام شد که امکان اعزام نیروی هلال احمر در سایر استان‌ها وجود دارد که براساس برآوردها نیازی به آن نبود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پس از رسیدگی به مصدومین دومین اولویت ما اسکان موقت حادثه‌دیدگان بوده است، گفت: دلیل برخی آسیب‌ها به مصلحت نبود که مردم مناطق آسیب‌دیده دوباره در خانه‌های خود بمانند، قرار شده هلال احمر با همکاری دهیاریها ساماندهی این اقدامات را بر عهده بگیرند طبق دستوراتی که ما به مسئولان دادیم تصمیم گرفته شد در هر روستایی که خانه‌ها دچار ترک‌خوردگی و آسیب شده‌اند این فعالیت انجام شود.

برای اسکان موقت چادر، وسایل گرم‌کننده و موادغذایی تدارک دیده شده و طبق دستوری که داده شد اردوگاه سفیدسنگ تخلیه شد. قرار است زنان و کودکان به صورت موقت در این اردوگاه اسکان داده شوند. البته خود این شهروندان تمایل داشتند در روستا بمانند که به همین دلیل چادرهایی برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است همچنین تعدادی ساختمان نیز در این مناطق سالم مانده که می‌توان از آن برای اسکان مردم بهره برد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مساله دیگر که برای ما از اولویت برخوردار است مساله تامین امنیت و انتظامات است که نیروی انتظامی به این مناطق اعزام شده و در حال حاضر ایست بازرسی‌های آن‌ها برقرار است.

1کشته و 34 مصدوم

بنابر آخرین آمار اعلام شده توسط منابع موثق و جمعیت هلال احمر استان تا لحظه تنظیم این گزارش(23:00) بر اثر زلزله 1 نفر کشته و 34 تن نیز مضدوم شده اند.

آمادگی پذیرش بیش از 20 هزار نفر در سوله های بحران

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از آمادگی اين مجموعه برای پذیرش بیش از 20 هزار نفر در سوله های بحران در شب جاری به دلیل زمين لرزه امروز خبر داد.

14 مجموعه بزرگ برای اسكان مردم در مناطق مختلف شهر تدارک دیده شده که می تواند محل مناسبی برای اقامت موقت شهروندان باشد.

در همین راستا بوستان حجاب، بوستان آلاله، بولوار شهید ناصری، بوستان ارم، بوستان بسیج، نبوت65، مقابل حر 88،شهید ساعی 6، ابتدای خاقانی، بولوار نماز، خیابان راستی، اندیشه 83، امیریه 31،بولوار مجدیه، نمایشگاه بین المللی و سالن وحدت در این زمینه آماده شده است.

تدارک 30 هزار ظرفیت بیشتر در صورت مراجعه شهروندان از سوله های بحران بیش از 400 چادر مسافرتی برای اسکان امشب شهروندان مشهدی در محل نمایشگاه بین المللی نصب شده است.

تا لحظه پایان این گزارش(23:20) طبق شنیده‌ها اکثر این مراکز تکمیل شده است. این در حالی است که آخرین پس لرزه جدی و محسوس تا این لحظه با شدت 4.7 ریشتر در ساعت 21و38 دقیقه به وقوع پیوسته است. آخرین لرزه نیز در ساعت 23و47 دقیقه چهارشنبه با شدت 2.6 ریشتر بر اندام خراسان افتاد.

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده فریمان ازامروزآغاز می شود

فرماندار فریمان گفت: عملیات آوار برداری از روستاهای مناطق زلزله زده این شهرستان از صبح فردا( پنجشنبه ) آغاز می شود.

محمد حسین یساقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به مردم روستاهای زلزله زده در فریمان گفت: برای هر روستا یک سرویس بهداشتی سیار استقرار خواهد یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون قطع ارتباطات مخابراتی و شبکه آب شرب از دغدغه های مردم منطقه است که به زودی مرتفع خواهد شد و شبکه آب شرب از فردا در روستاها برقرار می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور ویژه برای رسیدگی به زلزله زدگان داده است، گفت: وسایل گرما زا، وعده های غذا و سوخت در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی فریمان نیز گفت: در حال حاضر 110 مامور در مناطق زلزله زده در حال گشت زنی هستند تا از اموال و دام های اهالی مراقبت کنند.

محمد دبیر افزود: نیروی انتظامی همواره در کنار مردم قرار دارد و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا امنیت را برقرار کند.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از نیروهای انتظامی به صورت داوطلبانه در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده اند و تا برقراری کامل امنیت و ثبات، در منطقه خواهند ماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اتفاقیه، تاریخ انتشار: 17فروردین1396، کدخبر: 20811: WWW.etefaghyeh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین