پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
پروژه ملی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو که بزرگترین پروژه صنعت گاز ایران است، قرار بود ۳۶ ماهه به بهره برداری برسد اما اکنون پس از گذشته ۷۸ ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، همچنان در رکود به سر می برد.

شعار سال: پروژه ملی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو در سال 1380 برای اجرا به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ شد اما عملیات اجرایی آن در سال 1386 شمسی آغاز شد.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود این پروژه در مدت 36 ماه تکمیل شده و در سال 1389 به بهره برداری برسد اما این مهم محقق نشد و در پی تأخیرهای متعدد در احداث بخش های مختلف این پروژه ملی، شرکت ملی گاز ایران و بانک صادرات ایران بهمن سال ٨٩ قراردادی امضا کردند که ساخت پالایشگاه بید بلند دو با مشارکت 80 درصدی بانک صادرات توسعه یابد اما این قرارداد نیز که قرار بود آغاز تحولی برای توسعه این پروژه باشد نتوانست بیدبلند دو را از رکود خارج کند.

از جذب های غیر قانونی و غیر بومی در این شرکت که فاکتور بگیریم ، تاخیر و توقیف پیاپی پروژه صدای جوانان جویای کار منطقه را در آورده است اما هر بار توسط برخی مسئولین جلسات نمایشی برای سر پوش گذاشتن بر انفعال دستگاه های ذیربط برگزار شده است که هیچ کدام تاکنون نتوانسته مشکلات موجود را مرتغع نماید .

انسداد مسیرها توسط برخی افراد غیر شاغل ، تغییر مکرر مدیریت های مختلف پروژه ، جایگزینی تکراری اسپانسر های مالی در این پروژه در طول سالهای اخیر ، این پروژه ملی را به یک اسکلت صنعتی تبدیل کرده است . سکوت و بی توجهی محض مسئولان استانی به فجایع بزرگ حادث شده در پروژه سوالی است که ذهن مردم شهرستان بهبهان را به خود مشغول کرده است .

سال گذشته، وزیر نفت و معاون وی در امور گاز با سهامداران این پالایشگاه جلسه ای تشکیل دادند تا مشکلات سرراه توسعه این پروژه ملی شناسایی و رفع شود اما بر خلاف انتظارها این جلسه نیز نتوانست پروژه ملی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو را رکود خارج کند اما پادرمیانی زنگنه هم نتوانست راهی از پیش ببرد.

واقعیت این است مردم دیگر هیچ امیدی به پالایشگاه نمایشی بیدبلند خلیج فارس ندارند و از شعارهای تکراری مسئولین محلی و مسئولان استانی خسته شدند و بارها در محافل مختلف کرده اند ؛ یا این پروژه ملی را حمع کنید که منت بر بهبهان نباشد یا اینکه واقعا فکری به حال جوانان منطقه کنید که هزاران بار از بحث برجام و سیاست خارجی ارزشمند تر است.

تعطیلی پنج روز اخیر که ظاهرا به روزها و بلکه هفته های آتی کشیده خواهد شد ، نان عده قلیلی از شاغلان این شرکت را بریده است اما گویا دولتمردان قصد ورود جدی به این پروژه ملی ندارند و هر بار با تذکر یک مسئول محلی قائله را خاتمه دادند در حالی که مشکل عمیق تر از چیزی است که مسئولان می بینند .

شهر بهبهان پس از بی تدبیری فرماندار سابق و مشکلات پیش آمده برای فرماندار جدید از سوء مدیریت آشکاری رنج میبرد که نیازمند ورود جدی استاندار به فجایع به وجود آمده در پروژه پالایشگاه بیدبلند دو می باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 23 فروردین 96، کد مطلب: 131117: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین