پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
بنظر می رسد تعلل در انجام برخی امور از سوی مسئولین شهرستان و استان سد راه اشتغال جوانان و شروع بکار فاز اول کارخانه آلومینیوم خواهد شد.

شعار سال: دی ماه سال 1393 بود که کلنگ احداث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان با حضور دکتر مقتدایی استاندار وقت خوزستان در منطقه زیلایی و در کنار مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان به زمین زده شد.


کمی بعد از مراسم کلنگ زنی و در روزهایی ابتدایی سال 1394 عملیات اجرایی احداث فاز اول کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در راستای استراتژی های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رهنمون مقام معظم رهبری با هدف ایجاد اشتغال و رفع محرومیت های این منطقه رسما آغاز شد و طبق گفته سید عباس حسینی مدیرعامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در مراسم کلنگ زنی مقرر شد تا فاز اول این کارخانه طی مدت زمان دو سال(نوروز 1396) به بهره برداری برسد.

بر خلاف اکثر پروژه های دیگر که با تاخیر چندین ساله به مرحله بهره برداری می رسند پروژه آلومینیوم مسجدسلیمان طی دو سال گذشته همیشه یک گام جلوتر از برنامه زمانبندی خود پیشرفت داشته و قطع به یقین در پایان سال1395 این کارخانه آماده بهره برداری خواهد بود.


اما مهم ترین مشکل پیش روی افتتاح آلومینیوم مسجدسلیمان نبود زیرساخت های اساسی و اولیه جهت راه اندازی کارخانه است که باید توسط دولت در منطقه زیلایی که به عنوان شهرک صنعتی شماره 2 مسجدسلیمان از آن یاد می شود تامین شود.

یکی از دغدغه های مدیران این کارخانه طی دو سال گذشته تامین زیر ساخت ها از جمله برق,آب,گاز و خطوط ارتباطی بوده و همیشه بر لزوم تامین این زیرساخت ها جهت بهره برداری از فاز اول کارخانه آلومینیوم تاکید داشته اند.

سید عباس حسینی مدیرعامل کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در شهریور ماه سال جاری در دیدار با خبرنگاران گفته بود: در حال حاضر مشکل اساسی ما عدم تامین برق مورد نیاز برای فعالیت کارخانه است که در صورت عدم تامین برق لازم, فعالیت کارخانه آلومینیوم و صنایع پایین دستی آن با مشکل جدی مواجه خواهد شد.


پس از این گفته مدیرعامل کارخانه,علی عسکر ظاهری نماینده مسجدسلیمان گفت: برق مورد نیاز جهت فعالیت فاز اول کارخانه آلومینیوم توسط اداره برق تامین می شود و تلاش مان را می کنیم در فعالیت کارخانه اختلالی ایجاد نشود.

حدود دو ماه قبل محمد اتابک مدیرعامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان کشور طی بازدیدی از روند احداث فاز اول کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان گفت:براساس تعهدات مسئولین استان قرار بود زیر ساخت های مورد نیاز کارخانه اعم از آب,برق و گاز تامین شود اما تا این لحظه مشکل برق کارخانه رفع نشده و در صورت عدم تامین برق مورد نیاز برای افتتاح فاز اول با مشکل مواجه خواهیم شد.


یک ماه بعد و در آذر ماه بار دیگر مدیرعامل آلومینیوم مسجدسلیمان بر لزوم تامین زیرساخت های مورد نیاز کارخانه تاکید کرد و در جلسه شورای مدیران آلومینیوم مسجدسلیمان گفت:امیدواریم آن بخش از زیر ساختها از جمله برق و...براساس قول و قرارهایی که با مسئولین استانی وشهرستانی گذاشته شده محقق شود.

این تاکیدات مدیران کارخانه آلومینیوم مبنی بر تامین زیرساخت ها طی ماههای اخیر و در آستانه بهره برداری از فاز اول کارخانه بارها تکرار شد و این مهم مرتبا به مسئولین مربوطه گوشزد می شد.

هفته گذشته بار دیگر محمد اتابک مدیرعامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان کشور از مراحل پایانی احداث فاز اول آلومینیوم مسجدسلیمان بازدید کرد و ضمن اعلام رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه طبق برنامه زمانبندی از عدم تامین زیر ساخت های مورد نیاز گلایه کرد.

وی ضمن گلایه از عدم تامین برق و سایر نیازهای اولیه زیرساختی در منطقه زیلایی بمنظور بهره برداری از کارخانه گفت: انتظار داریم مسئولین استان و شهرستان همانطور که وعده داده بودند مشکل برق مورد نیاز فاز اول کارخانه را رفع کنند ,چالش اصلی پیش روی افتتاح پروژه, چالش تاسیسات زیر ساختی است,این منطقه جز شهرک های صنعتی محسوب می شود و دولت موظف به تامین زیر ساخت های لازم می باشد.


وی تصریح کرد:افتتاح فاز اول کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان منوط به تامین زیر ساخت های مورد نیاز شامل برق,آب,گاز و مخابرات است که بمنظور تامین آب اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه برسد اما درخصوص برق منتظر تحقق قول و قرارهای استاندار هستیم.

وی در رابطه با اجرای فازهای بعدی کارخانه آلومینیوم خاطر نشان ساخت:ادامه فازهای بعدی آلومینیوم مسجدسلیمان به شرطی امکان پذیر خواهد بود که مسئولین به تعهدات شان در تامین زیرساخت های مورد نیاز بویژه برق عمل کنند.


آزمون استخدامی جذب نیرو در کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان برگزار شد و طی روزهای آینده نتایج آزمون اعلام خواهد شد و دهها جوان بیکار اما امیدوار مسجدسلیمان قرار است تا کمتر از دوماه دیگر در این کارخانه مشغول به کار شوند اما بنظر می رسد تعلل در انجام برخی امور از سوی مسئولین شهرستان و استان سد راه اشتغال این جوانان و شروع بکار فاز اول کارخانه آلومینیوم خواهد شد.

ورود صنعت آلومینیوم و پتروشیمی به منطقه محروم مسجدسلیمان(لالی و اندیکا) و امید به شکل گیری صنایع وابسته به این دو صنعت بزرگ بارقه های امید را در دل جوانان و سرمایه گذاران منطقه ایجاد کرد که فعالیت این شهرک صنعتی آمار بالای بیکاری در منطقه را تا حدی پائین می آورد اما چنین امری محقق نخواهد شد مگر با حمایت دولت و تامین نیازهای اولیه برای شکل گیری یک شهرک صنعتی در منطقه زیلایی مسجدسلیمان که امیدواریم استاندار محترم,نماینده شهرستان , فرماندار و سایر مسئولین مربوطه این فرصت کم نظیر که در سال اقتصاد مقاومتی و از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای جوانان محروم منطقه مسجدسلیمان,لالی,اندیکا و هفتکل فراهم شده را مغتنم شمرده و زمینه را برای تحقق اشتغال پایدار فراهم کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 23 دی 95، کد مطلب: 124893: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین