پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
یکی از مهم ترین الزامات توسعه ی صنعت گردشگری برخورداری از امکانات رفاهی _ پذیرایی است . از مهم ترین این امکانات و الزامات وجود هتل های مناسب و به نسبت حجم مسافران و گردشگران است

شعار سال: یکی از مهم ترین الزامات توسعه ی صنعت گردشگری برخورداری از امکانات رفاهی _ پذیرایی است .

از مهم ترین این امکانات و الزامات وجود هتل های مناسب و به نسبت حجم مسافران و گردشگران است .

به بهانه ی حضور تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس تهران در شهر دهدشت و در راستای برنامه ها و شعائر سردار محمدیار پیل آرام در گفتار پیش روی به این موضوع پرداخته می شود.

لازم به یاد آوری است پرداختن به این المان مهم باید در بررسی مبلمان شهری در یادداشت های گذشته صورت می پذیرفت ولی به دلیل اهمیت ویژه ی این المان و البته از جهت بررسی دقیق تر و همچنین نشان دادن اهمیت این المان برآن شدیم در گفتاری مستقل به آن بپردازیم.

و اما قبل از ورود به بحث یک تعریف عمومی از هتل وجود دارد که توجه خوانندگان را به آن جلب می نمایم.

ﻫُﺘِﻞ ﯾﺎ ﻣﻬﻤﺎﻧﺨﺎﻧﻪ ‏ ﻧﻮﻋﯽ ﻣﮑﺎﻥ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺍﺟﺎﺭﻩﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺟﺎﺭﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﺘﻞﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩٔ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ .

ﻫﺘﻞﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺗﺎﻕ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﺻﺪ ﺍﺗﺎﻕ ﻣﯽﺭﺳﺪ . ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﺗﺎﻕﻫﺎ ﻭ ﺳﻮﺋﯿﺖﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ، ﻫﺘﻞﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺟﻨﺒﯽ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ .

ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ، ﺍﺳﺘﺨﺮ ﺷﻨﺎ، ﮐﺎﻓﯽ ﺷﺎﭖ ﻭ ﺳﺎﻟﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﺎﺕ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻫﺘﻞﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ .

ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻫﺘﻞ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻗﻬﺎ ﻭ ﺳﻮﺋﯿﺖﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺗﺨﺖ ﺧﻮﺍﺏ، ﺗﻮﺍﻟﺖ ﻭ ﺣﻤﺎﻡ ﻣﺠﺰﺍ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺳﺎﮐﻦ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ .

با این تعریف مشخص شد که هتل ها بیشتر خاصیت گردشگری هم از جهت جذب و طبعا رونق این صنعت سبز و هم رفاه مسافرین و گردشگران دارند.

یکی از دلایل عدم توجه جدی مدیران شهری و بخش خصوصی به رونق و توسعه ی این صنعت در شهر دهدشت رواج تفکر عدم نیاز به این مهم با توجیهاتی چون رفاه پایین شهروندان و در بین شهروندان و البته مسولان است.

اما دلایل کافی برای رد این نظریه وجود دارد‌.

هتل و مهمانی های سیاسی : اگر توجه کرده باشید مسولان سیاسی کشوری به ندرت شب را در شهر دهدشت می گذرانند واگر هم برای بررسی مشکلات ، کلنگ زنی و یا افتتاح طرح ها به دهدشت می آیند معمولا هماهنگی ها را به گونه ای انجام می دهند که به اقامت نیاز پیدا نکنند و این نشان دهنده ی ضعف بزرگ زیرساختی شهر در این زمینه است.

ضمن آنکه باید از تلاش های سردار هاشمی نماینده ی تلاشگر کهگیلویه ی بزرگ برای آوردن وزرای دولت به دهدشت سپاسگذاری کنیم باید یادآور شویم که مثلا در سفر روز گذشته ی وزرای نفت و نیرو به استان و بالطبع دهدشت به دلیل نبود امکانات مناسب اسکان این وزرا در گچساران اسکان داده شده اند که این موضوع علاوه بر نشان دادن اهمیت موضوع وجود امکانات اقامتی وهتل های مناسب ، نشان دهنده ی ضعف بزرگ در این زمینه و صد البته لطمه به گردشگری و وجهه ی عمومی شهر دهدشت است.

توجه داشته باشید که وزرا و مسولان رده بالا در چنین سفرهایی که مدیران ارشد و همراهان زیادی دارند بخاطر نبود زیرساخت های کافی میزبانی با مشکلات زیادی مواجه شده و ازسویی دیگر این موضوع ممکن است باعث عدم رغبت مسولان برای سفرها وبازدیدهای چند روزه از شهر دهدشت و کهگیلویه ی بزرگ شود.

هتل و ورزش : یکی از زیر ساخت های مهم پیشرفت ورزش هر شهری وجود هتل هایی است که می توانند به آن شهر امکان میزبانی شایسته از تیم ها و ورزشکاران شهرها و استان های دیگر رابدهد.

بنابراین توسعه ی این المان علاوه بر کمک به ورزش شهر می تواند به رونق سرمایه های جنبی چون صنایع دستی و .. کمک نماید.

در نظر داشته باشید این مهم علاوه بر کمک به توسعه ی ورزش شهر دهدشت با اخذ میزبانی رقابت های مهم در کنار توسعه ی دیگر ساختارهای لازم توسعه ی ورزشی می توان انگیزه های جوانان با استعداد دهدشتی برای روی آوردن به ورزش حرفه ای و درخشش در رقابت های ورزشی کشوری و بین المللی را دوچندان کرد.

بنابراین رونق این المان می تواند نگرانی های ما را از میزبانی شایسته ی شهر برطرف نماید.

باخبر شدیم در سفر پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس به شهر دهدشت این نقیصه ی بزرگ مشکلات زیادی برای این عزیزان و البته هیئت فوتبال شهرستان در جهت اسکان و پذیرائی مناسب بوجود آورده است .

با این حال امیدواریم پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با خاطره ای خوش شهرمان دهدشت را ترک نمایند.

هتل و فرهنگ : طبیعتا شهر دهدشت ظرفیت میزبانی از رویدادهای مهم فرهنگی را دارد اگر با در نظر گرفتن هویت تاریخی _ باستانی بلاد شاپور مدیران شهری با فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای کسب این میزبانی ها چون نشست های فرهنگی ، مذهبی و حتی تاریخی چانه زنی های لازم را انجام دهند.

تصور کنید اگر امکانات میزبانی شایسته در شهر دهدشت وجود داشته باشد علاوه بر نمایش شخصیت فرهنگی _اجتماعی شهر می توان با استفاده از ظرفیت نخبگانی و همچنین باستانی شهر همایش های بزرگی را در دهدشت برگزار و ضمن کشاندن مسولان کشوری برای رونق و توسعه ی همه جانبه ی شهر دهدشت توجه بیشتر مسولان کشوری را جلب نمود.

هتل و رونق گردشگری : همانطور که گفته شد هتل ها عموما کاربری گردشگری دارند.

هرچند مهمانی های سیاسی و ورزشی خود نوعی گردشگری بحساب می آیند اما نباید از نظر دور داشت که جاذبه های گردشگری شهر دهدشت و روستاها وبخش های تابعه و جنبی می تواند یک دلیل موجه و الزامی برای توجه به رونق صنعت هتلداری در شهر دهدشت برای جذب بیشتر گردشگران و بالطبع کسب درآمد پایدار از این محل محسوب شود.

یقینا علاوه بر تاکید بر الزام وجود هتل های مناسب باید بر کیفیت و فرهنگ سازی تشویقی این هتل ها هم تاکید کرد چرا که مناسب بودن هتل به معنای ساخت مهندسی و معماری و هم چنین امکانات رفاهی و قیمت های مناسب است.

امیدواریم با توجه به همت نماینده ی کهگیلویه ی بزرگ برای پیگیری و البته به ثمر نشاندن احداث پتروشیمی و معدن نیترات و زمینه های لازم برای رونق گردشگری و هتلداری به عنوان یکی از الزامات جذب سرمایه و تشویق مسولان و هم چنین پروازی نبودن مسولانی که برای به ثمر نشاندن این طرح ها باید یاری گر مدیران شهری و نماینده ی کهگیلویه بزرگ باشند به طور جدی تر به این موضوع توجه شود .

مردم شریف شهر دهدشت آنچه در سال های اخیر باعث توقف یا حرکت لاک پشتی چرخ های توسعه ای دهدشت بوده است یقینا به انتخاب های ما برمی گردد قبل از آنکه به مدیران شهری و شهرستان مربوط باشد.

پس لازم است از بلوغ اجتماعی _ نخبگانی ایجاد شده نهایت بهره را برای رقم زدن انتخاب هایی عقلانی و توسعه محور در انتخابات پیش روی استفاده کنیم.

یقین بدانید که سردار محمد یار پیل آرام با اشراف به همه ی کمبودهایی که رفع آنها قبل از بودجه به همت و برنامه نیاز دارند پای در عرصه ی رقابت های انتخاباتی نهاده اند .

از سویی دیگر مسولیت ها و کارنامه ی ایشان نشان می دهد که به خوبی خود را به سلاح شجاعت و تدبیر مسلح نموده اند.

فردا از آن ماست بشرطی که امروز عاقلانه تصمیم بگیریم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زاگرس، تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 49365: www. fanooszagros. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
باید انواع هتل و مسافرخونه ها برای انواع گردشگرا با تمام وضعیت مالی در نظر گرفته شود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
کاملا درسته اما اگه کسی به خاطر هتل بخواد ایران به نظرتون کشور های دیگ در اولویت نیستن؟ب نظرم ما میتونیم پرچمدار نسل جدید هتل ها یعنی هتل های بومی روستایی باشیم که محیط زندگی رو شبیه به خانه های روستاایی کرده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین