پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
معابر داخلی ۲۰ روستای شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش برف بسته است و تردد در این روستاها امکان پذیر نیست و به نظر می‌رسد که متولی برای بازگشایی معابر این روستاها وجود ندارد.
شعارسال:استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و۴۲۱کیلومترمربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران، بیست و دومین استان کشور ازنظر مساحت است.
استان چهارمحال و بختیاری ازجمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و بین ۳۱ درجه و ۹ دقیقه تا ۳۲درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۹ درجه و ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۲۶ دقیقه طول شرقی گرینویچ قرار دارد.

این استان از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود.
این استان یکی از سردسیرترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که دما در برخی از نقاط این استان افت بسیار شدیدی در زمستان و پاییز پیدا می‌کند. روز دوشنبه هفته گذشته یک توده‌هوای بارشی وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که موجب وقوع بارش‌های قابل‌توجه برف در نقاط مختلف استان شد.
شهرستان کوهرنگ مهم‌ترین شهرستان پر بارش استان چهارمحال و بختیاری است که اغلب بارش‌های در این شهرستان به‌صورت برف است.
بارش برف هفته گذشته معابر داخلی ۲۰ روستای این شهرستان را بست و این معابر همچنان بسته است.
مردم این روستاها به علت برف‌روبی نشدن معابر با مشکلات بسیاری در تردد روبرو شده‌اند. پارک خودرو در بیرون از روستا و نتوانستن بردن خودرو به داخل خانه از مهم‌ترین مشکلات در این روستاها به شمار می‌رود.


یکی از اهالی روستای گردو سفلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تردد در برخی روستاهای شهرستان کوهرنگ به‌واسطه بارش برف بسیار سخت شده است و معابر داخلی این روستا نیازمند برف‌روبی است.
وی عنوان کرد: مردم در تردد با مشکل مواجه هستند و تردد برای کودکان و دانش آموزان به‌واسطه وجود برف قابل‌توجه بسیار سخت است.
وی عنوان کرد: بسیاری از اهالی مجبور هستند که خودروهای خود در بیرون روستا پارک کنند و به‌ واسطه وجود برف در معابر نمی‌توانند خودرو خود را به داخل روستا بیاورند و داخل خانه خود پارک کنند.
وی یادآور شد: ضرورت دارد که مسئولان برای رفع مشکلات تردد در این روستاها گام اساسی بردارند.
معابر داخلی ۲۰ روستای شهرستان کوهرنگ توسط برف بسته است و مردم با مشکلات بسیاری در تردد در این روستاها روبرو هستندبخشدار مرکزی کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معابر داخلی ۲۰ روستای شهرستان کوهرنگ توسط برف بسته است و مردم با مشکلات بسیاری در تردد در این روستاها روبرو هستند.
فرزاد حسینی اظهار داشت: هم‌اکنون معابر روستاهای حمزه‌آباد، گردو سفلی، دره بید، اسمی آباد و... بسته است و مردم در تردد با مشکل مواجه هستند.
وی اظهار داشت: وظیفه برف‌روبی بخشی از روستاهای شهرستان کوهرنگ بر عهده راه و شهرسازی شهرستان فارسان است که ضرورت دارد معابر اصلی این روستاها توسط خودروهای برف‌روبی راه شهر و سازی این شهرستان برف‌روبی شود.
بخشدار مرکزی کوهرنگ اظهار داشت: اغلب این روستاها دهیاری ندارند.


وی عنوان کرد: برسی های میدانی نشان می‌دهد که محور ورودی روستاها برف‌روبی شده است و مردم این روستاها از عدم برف‌روبی معابر داخلی روستا بسیار ناراضی هستند.
بخشدار مرکزی کوهرنگ اظهار داشت: باید تلاش شود که معابر داخلی این روستاها توسط ماشین‌آلات برف‌روبی شود تا مشکل تردد در این روستا مرتفع شود.
برف‌روبی معابر داخلی روستاها بر عهده ما نیست و ما وظیفه بازگشایی جاده‌ها محورهای ورودی روستاها را بر عهده‌داریممدیر راه و شهرسازی شهرستان فارسان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: برف‌روبی معابر داخلی روستاها بر عهده ما نیست و ما وظیفه بازگشایی جاده‌ها محورهای ورودی روستاها را بر عهده‌داریم.
رحمان حیدری عنوان کرد: هم‌اکنون محور ورودی روستاهای منطقه بخش مرکزی کوهرنگ بازشده است اما برف‌روبی معابر داخلی بر عهده ما نیست و باید خود دهیاری روستاها برای برف‌روبی در معابر داخلی این روستاها یک تراکتور قرار بدهند.
مدیر راه و شهرسازی شهرستان فارسان اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح استان باید برای برف‌روبی ۸۰۰ دستگاه وجود داشته باشد که در حال حاضر ۲۶۰ دستگاه در سطح استان وجود دارد.
وی عنوان کرد: کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی یکی از مهم‌ترین مشکلات است که اگر ماشین‌آلات برف‌روبی درحد نیاز داشتیم می‌توانستیم در کنار برف‌روبی جاده‌ها معابر داخلی این روستاها را نیز برف‌روبی کنیم.
مدیر راه و شهرسازی شهرستان فارسان تأکید کرد: با توجه به اینکه تصادفات و حوادث در جاده‌ها بیشتر از معابر داخلی روستاها است پس اولویت ما برف‌روبی جاده‌ها است اما با این وجود تلاش می‌کنیم در کنار برف‌روبی جاده‌ها، معابر داخلی روستاها را نیز در حد امکان برف‌روبی کنیم.
وجود برف و یخبندان در روستا و مناسب نبود محل تردد می‌تواند مشکلات بسیاری را ازجمله لیز خوردگی و شکستگی دست‌وپا را برای اهالی این روستاها به‌ویژه کودکان و سالمندان را رقم بزند، از طرفی به واسطه وجود برف و عدم تردد خودرو به داخل روستاها امکان امداد رسانی در زمان حوادث ناگهانی نیست که ضرورت دارد مسئولان مربوطه برای حل مشکل تردد در معابر روستایی ۲۰ روستای کوهرنگ تلاش کنند.
با وجود اینکه اغلب این روستاها دهیاری ندارند و راه و شهرسازی نیز عنوان کرده است وظیفه برف روبی وظیفه ما نیست به نظر می رسد متولی برای برف روبی معابر این روستاها وجود ندارد و اهالی روستاها باید منتظر بنشینند تا گرم شدن هوا برف ها را آب کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار شنبه 28 آذر 1394 ، کد مطلب : 3003305 : www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین