پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
معاون امور صنایع و معادن اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که بخش خصوصی امسال سه هزار و 400 میلیارد ریال در طرح های صنعتی و معدنی استان سرمایه گذاری کرده است .

شعارسال : علیرضا یوسف نژاد روز شنبه پیش بینی کرد که حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت مازندران تا پایان سال به بیش از پنج هزار میلیارد ریال برسد.

وی گفت : امسال تاکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی 350 واحد تولیدی و صنعتی در استان بهره برداری شد و یا در حال تکمیل است که برای سه هزار نفر شغل ایجاد می کند .

یوسف نژاد افزود : برآورد اولیه این بود که بخش خصوصی امسال 10 هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت و معدن مازندران سرمایه گذاری کند ولی بعضی محدودیت ها از جمله کمبود زمین و مشکلات مالی سبب شد تا این برآورد به صورت کامل محقق نشود .

وی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه در سال 93 را حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران آمار واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری استان را سه هزار و 550 واحد با اشتغال 87 هزار نفر اعلام کرد و گفت که هم اکنون طبق بررسی میدانی و خود اظهاری صنعتگران ، 31 درصد این واحدها به دلیل مشکل مالی و فرسودگی ماشین آلات فعالیتی ندارند.

وی سخت گیری بعضی دستگاه ها از جمله تامین اجتماعی ، امور مالیاتی ، شرکت های خدماتی حوزه انرژی و محیط زیست را از دیگر علل تعطیلی واحدهای صنعتی استان اعلام کرد.

یوسف نژاد گفت : طبق بررسی میدانی واحدهای صنعتی کوچک با آمار اشتغال کمتر از 10 نفر که به صورت کارگاهی فعالیت دارند ، بیشتر از سایر واحدها دچار مشکل هستند .

استان مازندران از نظر تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری رتبه نهم ، میزان سرمایه گذاری رتبه سیزدهم و آمار اشتغال صنعتی رتبه یازدهم کشور را در اختیار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار شنبه 05 دی 1394 ، کد مطلب : ( 5070911)81894730 : www.Irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین