پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
استاندار کردستان از قانونمندشدن مبادلات مرزی با تصویب طرح ساماندهی مبادلات مرزی خبر داد و گفت: این طرح در پنج معبر مرزی استان اجرا می‌شود.

شعار سال: عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در حاشیه دومین جلسه شورای اداری استان کردستان در جمع خبرنگاران از تصویب طرح ساماندهی مبادلات مرزی در هیات دولت خبر داد و اظهار کرد: بحث مبادلات مرزی از قدیم ایام بین دو طرف کردستان و اقلیم عراق وجود داشته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ مبادلات مرزی به دلیل برخی ایرادت دستگاه‌های نظارتی به ویژه مرزبانی، متوقف شد، اظهار داشت: با پیگیری وزیر کشور و مصوبه شخص وزیر بحث مبادلات مرزی برای مدت زمان سه ماه از سر گرفته شد که از آن تاریخ به بعد تا به امروز این تمدید سه ماهه برای امر مبادلات مرزی تمدید می‌شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در کردستان برای رفع این مشکل و اینکه یک حرکت قانونمند داشته باشیم اقدام به ارائه طرحی به هیأت دولت کردیم که خوشبختانه توانستیم نظر مساعد دولت را در این رابطە جلب کنیم.

زاهدی با بیان اینکه طرح در استان بعد از انجام کارهای مطالعاتی زیادی تهیه و به تصویب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان رسید، گفت: طرح برای تصویب به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال شد که بعد از یک سری تغییرات که به نفع استان بود در ستاد مرکزی نیز به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: طرح به کمیسیون اقتصادی دولت رقت و بعد از موافقت سازمان‌های مختلف روز گذشته در جلسه هیات دولت تصویب شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه با تصویب این طرح خانوارهای تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز می‌توانند با بهره مندی از این قانون اقدام واردات کالا کنند، اظهار داشت: این طرح برای چهار استان کشور از جمله کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه به مرزنشینانی شعاع 20 کیلومتر مرز کارت مخصوص صادر خواهد شد، عنوان کرد: برای این افراد امتیازات خاص اختصاص و می توانند کالاهای مشخص را با تعرفه های بسیار کم از طریق مبادی مرزی موجود وارد کنند.

وی از مستقر شدن گمرک‌هایی در این راستا در مبادی مرزی استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح فروشگاه‌های آزاد در خط مرزی برای عرضه آزاد کالاها زده می‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: قطعا با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات کسانی که به عنوان کولبر در استان فعالیت می‌کنند را حل کند.

زاهدی در ادامه در مورد زمان اجرای این طرح در استان نیز گفت: این طرح روز گذشته در دولت تصویب شده و زمان اجرای آن هنوز برای استان مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح در کنار ساماندهی و قانونمند کردن مبادلات مرزی اختصاص اعتبارات عمرانی برای ایجاد زیرساخت‌ها در معابر مرزی است.

استاندار کردستان گفت: لیست کالاها و سهم وزنی که به مرزنشینان شعاع 20 کیلومتری مرزی اختصاص یافته مشخص است و یک نفر از اعضای هر خانواده مشمول این مهم خواهد شد.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته با استفاده از قانون بیمه روستائیان و عشایر کولبران استان به تدریج بیمه می‌شوند، اضافه کرد: از سال گذشته با استفاده از قانون بیمه عشایر وروستاییان به تدریج اقدام به بیمه کردن کولبران کردیم که مزایای درمانی،بازنشستگی واز کارافتادگی را مانند بیمه تامین اجتماعی دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان کردستان، تاریخ انتشار 2 مرداد 96 ، کد مطلب: 13960502001960:www.kordestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین