پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
امسال 86 هزارو 500 زائر ایرانی در قالب 590 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند بنابر گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای مدینه بعد از 14 مرداد آغاز و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.
شعارسال: امسال 86 هزارو 500 زائر ایرانی در قالب 590 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

بنابر گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای مدینه بعد از 14 مرداد آغاز و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

با حضور بسیاری از کشورها در مراسم حج، امکان بروز بیماری‌های واگیردار وجود دارد بنابراین علاوه بر آمادگی تیم پزشکی در درمان حجاج، تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در بدو ورود حجاج به کشور در نظر گرفته شده است.

دیروز نخستین کاروان‌های حج تمتع ۹۶ بعد از یکسال وقفه از استان‌های اردبیل، هرمزگان و همدان با سه فروند هواپیما راهی مدینه منوره شدند و امروز نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی بیت‌الله الحرام و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حج در فرودگاه امام خمینی(ره) بدرقه نخستین گروه از حجاج تهرانی به سرزمین وحی برگزار شد. به گزارش «ایران» امسال 86 هزار و 500 زائر ایرانی خانه خدا (با افزایش 35 درصدی) در قالب 590 کاروان با 323 پرواز از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، همچنین بنابر گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت پروازهای مدینه تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای مدینه بعد از 14 مرداد آغاز و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

همچنین بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امسال طرح صدور روادید الکترونیکی زائران حج تمتع 96، برای نخستین بار در کشور اجرا شده است چراکه ارسال روادید به سفارتخانه عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در سال‌های گذشته مشکلات زیادی از جمله مفقود شدن گذرنامه‌ها را در پی داشت، از این‌رو این مشکل امسال برطرف شد و به گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت برای بیش از 30 هزار زائر روادید صادر شده است.

* اعزام سومین گروه کارگزاران به مدینه منوره

نصرالله فرهمند سرپرست معاونت حج عمره سازمان حج و زیارت گفت: این گروه شامل ۲۷۰ نفر از پرسنل و عوامل اجرایی برای فراهم کردن زمینه حضور زائران ایرانی به مدینه منوره سفر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پیش از این نیز دو گروه از عوامل اجرایی به مدینه منوره اعزام شده بودند.تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از عوامل اجرایی و کارگزاران حج به سرزمین وحی سفر کرده‌اند.

* بیماری‌های شایع در حج کنترل می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: هر ساله به دلیل ازدحام زائران کشورهای مختلف در مراسم حج، بیماری‌های واگیرداری مانند ویروس کرونا در بین حجاج شایع می‌شود. سلامت زائران در بدو ورود به کشور کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری می‌شود. علی مرعشی گفت: با حضور بسیاری از کشورها در مراسم حج، امکان بروز بیماری‌های واگیردار وجود دارد بنابراین علاوه بر آمادگی تیم پزشکی در درمان حجاج، تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در بدو ورود حجاج به کشور در نظر گرفته شده است. وی افزود: بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، ذات الریه و کرونا از جمله بیماری‌های شایع در ایام حج است. براین اساس تیم کارشناسان و متخصصان عفونی وزارت بهداشت آماده خدمات‌رسانی در فرودگاه‌های کشور هستند. براین اساس به محض ورود حجاج به فرودگاه‌های کشور تمامی افراد مشکوک به بیماری تحت معاینه و آزمایش قرار گرفته و به شکل رندوم از بین زائران وارد شده، تست سلامت گرفته می‌شود تا در صورت بروز بیماری از شیوع آن جلوگیری شود. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با کنترل افراد، زائران مشکوک به بیماری را تحت آزمایش و درمان قرار داده و برای پیشگیری از شیوع بیماری در کشور، تا یک هفته پس از بازگشت آنها را کنترل می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 7 ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1396، شماره: 6556 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
باید شرایطی به وجود آورد تا زمینه برای امنیت زائران در این کشور فراهم شود و دیگر حوادثی مانند حادثه منا بوجود نیاید
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
1
دولت عربستان با این سیاست هایی که در منطقه خاورمیانه پی گیری میکنه بهتره که اعزام زائر رو به این کشور متوقف کنیم هرچه زودتر
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
شاید در میان این دعوا های سیاسی بهتر بود کمی دست نگه دارند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
اره واقعا..ای کاش یه طوری میشد که یه مدت حج نمیرفتن در این وضعیت سیاسی اشفته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
خوشا به سعادتشون خدا ازشون قبول کنه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
قبول باشه پیشاپیش...کاش شرایط سخت نباشه تا بجز عزیزان ژن خوب بقیه هم برن


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین