پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
استاندار البرز با اشاره به مراسم باشکوه تحلیف ریاست محترم جمهوری دولت دوازدهم گفت: استقبال کشورهای متعدد برای حضور در این مراسم، وزنه سنگینی را برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود.

شعار سال: «سیدحمیدطهائی» صبح شنبه در جلسه «شورای اداری استان» که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان، مشاوران و جمعی از مدیران استان در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به مراسم تحلیف و تنفید حکم رییس محترم جمهوری دولت دوازدهم در مجلس اظهارداشت: یکی از وجوه بارز این مراسم حضور تعداد زیادی از نمایندگان و وزرای کشورهای متعدد بود؛ در شرایطی که امریکای جهانخوار سرکردگان خود را منطقه سازماندهی می کند و در صدد منزوی کردن ایران است،این حضور بنوعی وزنه سنگینی برای جایگاه سیاسی کشور بشمار می رفت و یکی از بهترین تحلیف ها را در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی به ثبت رسانید.
مسئولیت ها زمان و جابجایی نمی شناسد
رییس شورای اداری استان در ادامه با بیان اینکه با آغاز بکار دولت دوازدهم تغییراتی در کار وزارتخانه ها نیز وجود خواهد داشت، افزود: این تحولات بدان معنا نیست که نباید مسئولیت ها تا انتها به انجام نرسد،مسئولان باید تا آخرین لحظه مسئولیت پاسخگوی مردم و در راس آن خداوند باشند.
استاندار البرز با بیان اینکه پست ها و مسئولیت ها زمان نمی شناسد،اضافه کرد:همانگونه که مردم انتظار دارند خدمات عمومی نظیرآب و برق و... به لحظه در اختیارشان قرار گیرد،چراغ خدمت در ادارات نیز باید به لحظه و آنی روشن باشد و با قدرت انجام وظیفه کنیم.
عالی ترین مقام استان در ادامه با اشاره به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و اهمیت توجه به صنایع کوچک و متوسط ،مقارن با 21 مرداد روز صنایع کوچک، افزود: فرصت های شغلی ارزان و فراوان با رونق و ایجاد صنایع کوچک و متوسط ایجاد می شود.

نقد توام با پیشنهاد سیاست رسانه ها باشد
طهائی در ابتدای سخنان خود با اشاره به 17 مرداد و روز خبرنگار به تبیین اهمیت کار رسانه ها نیز اشاره کرد و گفت: روزخبرنگار را به اهالی رسانه و قلم تبریک عرض می نماییم، به آنانی که رسالت خطیر و سنگینی را بر عهده دارند و باید خبرهای سره و ناسره را از یکدیگر تمیز داده و مخابره کنند.
وی با تأکید بر اینکه کار رسانه ها باید با دقت و ظرافت و نکته سنجی و عادلانه و منصفانه باشد، بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی باید علاوه بر انعکاس محاسن، اگر نقدی هم هست آگاهانه به همراه پیشنهاد اعلام شود تا دستمایه سوژه پراکنی دشمنان کشور هم نشود.
استاندار البرز با اشاره به فراوانی تعداد رسانه ها در استان البرز گفت: این حجم رسانه البرز را جزو استان های برتر قرار داده است و انتظار می رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه با اقدامات حمایتی به تقویت جایگاه رسانه های استان نیزاهتمام ورزد.

نیازهای شغلی استان در بخش خدمات پیش بینی شود
طهائی در محور دیگری با اشاره به افتتاح نخستین پارک تخصصی فناوری اطلاعات کشور در استان البرز، گفت:جایگاه ویژه این استان از حیث استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی موجب شد تا پیشنهاد تبدیل شدن این استان به قطب علم و فناوری کشور با موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه شود و از شرق تهران تا غرب کرج در منطقه فرودگاه پیام بعنوان کریدور علمی نامگذاری گردد که همین امر نیز مسئولیت ما را خطیر تر خواهد ساخت.
وی با اشاره به اینکه استقرار شرکت های متعدد درمسیر این کریدور زمینه ایجاد مشاغل حوزه خدمات را فراهم می سازد، افزود: با توجه به اینکه نیازهای شغلی استان در بخش کشاورزی و صنعت طی سال های گذشته اشباع شده است و با عنایت به محدودیت هایی نظیرشعاع 120 کیلومتری و..بنابراین عمده نیاز کنونی استان در بحث اشتغال، حوزه خدمات خواهد بود و این مطالبه باید به 80 درصد برسد چرا که دو بخش کشاورزی و صنعت، کشش لازم را ندارد.
استاندار البرز با اشاره به سرمایه گذاری 900 میلیاردتومان در حوزه فناوری اطلاعات طی سه سال اخیر در این استان افزود: افزایش شاخص های توسعه فناوری اطلاعات رتبه این استان را از جایگاه نهم در کشور به سکوی پنجم رسانده است و در حوزه خدمات الکترونیک نیز از 48 خدمت به 575 خدمت رسیده ایم و در خدمات دفاتر پیشخوان دولت نیز از 79 خدمت به واگذاری 227 خدمت دست یافته ایم.
وی ادامه داد:افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت از شش گیگابایت به 64 نیز جهش قابل توجهی بوده است حاکی از اقدامات انجام شده برای ایجاد و فراهم سازی بسترهای فناوری اطلاعات در استان می باشد، بنابراین باید زمینه اشتغال را در این حوزه بیش از گذشته فراهم آورد

هیچ دستگاهی برای تحقق دولت الکترونیک عذر و بهانه ای نخواهد داشت
وی ادامه داد: با گسترش دولت الکترونیک بسیاری از آسیب ها و تخلفات از بین می رود. با شیوه سنتی پیچ و خم های اداری و مشکلات مردم افزایش می یابد و با تحقق این امر تسهیل بسیاری وجود خواهد داشت.
استاندار البرز با اشاره به نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بحث تخصیص بودجه لازم برای ایجاد خدمات دولت الکترونیک افزود: هیچ دستگاهی برای تحقق دولت الکترونیک نمی توان بهانه داشته باشد چراکه بودجه و کارشناس به اندازه مورد نیاز مهیا شده است.

بازرسی ها تقویت شود
طهائی همچنین در محور دیگری با اشاره به ضرورت تقویت سیستم بازرسی در بدنه دستگاه های اجرایی، تصریح کرد: اگر این بخش در دستگاه ها تقویت شود، فساد اداری کاهش خواهد یافت و اگر بازرسی ها خوب عمل کنند جلوی بسیاری از تخلفات و جرایم گرفته خواهد شد.
وی افزود: فرایند رسیدگی به تخلف ها نیز باید در داخل استان حل و فصل شود.

سرمایه گذاری برای آرامستان امام علی (ع) در کرج
استاندار البرز در بخش دیگری به سرمایه گذاری شهرداری کرج برای ساماندهی قبور اشاره کرد و گفت: با زمینه ای که توسط شورای شهر و شهرداری در آرامستان امام علی (ع) فراهم شده مشکلی برای دفن اموات وجود نخواهد داشت.
طهائی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت:آزادگان عزیز در سخت ترین شرایط، زندان های مخوف صدام را تحمل کردند و گاهی تا پایان جان نیز پیش رفتند و به شهادت رسیدند؛ از این رو، حفظ ارزش های یادگاران آن ایام وظیفه کنونی ما خواهد بود.

تلاش برای ایجاد قطب نساجی کشور در استان البرز
محمود بهمنی نیز در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به 21 مرداد روز صنایع کوچک افزود: ضرورت دارد با توجه به اهمیت صنایع کوچک در ابعاد مختلف، به این بخش توجه ویژه ای صورت گرفته و موانع را برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه در استان البرز ظرفیت های بالقوه ای در حوزه تولید و صادرات وجود دارد اظهار داشت: به همین منظور در سال های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته ولی نیاز است بیشتر به این امر توجه شود و این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.
بهمنی گفت: در حوزه شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در بخش مسکن و ایجاد زیرساخت های لازم در این خصوص برنامه های شاخصی وجود داشته و تا حدود زیادی اجرایی شده است.
وی گفت: خوشبختانه مرحله آسفالت راه طالقان-هشتگرد آغاز شده چراکه این جاده می تواند بار ترافیکی بزرگی را کنترل کرده و کاهش دهد.
بهمنی افزود: در خصوص کارخانه فخر ایران اقدامات نهایی برای راه اندازی و احیای این مجموعه صورت گرفته که با راه اندازی آن ظرف دو ماه آینده پنج هزار اشتغال ایجاد شده و قطب نساجی کشور با این مجموعه شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی زندان ها برنامه ریزی های قابل توجهی صورت گرفته خاطرنشان کرد: امید است بزودی شاهد نتایج مثبت این امر باشیم.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون لزوم توجه به گسترش صنایع کوچک و متوسط بیش از پیش حس می شود چراکه از این طریق صنایع بزرگ نیز به رونق و پیشرفت نزدیک می شوند.
وی افزود: انتظار می رود در جهت کنترل واردات بخش دولتی و خصوصی اقدامی اساسی صورت گرفته و برای گسترش صادرات صنایع کوچک تسهیلات لازم مهیا شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 21 مرداد 96، کد مطلب: 696478:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین