پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
ماجرای کناره گیری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان پایانی ندارد. اکنون گفته می شود علی مهاجری مدیر اداره میراث فرهنگی استان کرمان برای دومین بار در 6 ماهه گذشته استعفای خود را به استاندار کرمان و سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام کرده است.


شعار سال: علی مهاجری مدیرکل فعلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حالی برای دومین بار در شش ماه گذشته استعفای خود را تسلیم استاندار کرمان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور کرده که حدود یک ماه در محل کار خود نیز حاضر نشده است.

به گزارشCHN، مدیر اداره میراث فرهنگی استان کرمان در طول 14 ماه فعالیت خود در سمت مدیر کلی میراث فرهنگی کرمان با رسانه ها نیز ارتباط مناسبی نداشته و همواره به عنوان یکی از مدیران حاشیه ساز در رسانه ها مطرح بوده است.

تخریب خانه های تاریخی کرمان، برخورد سیاسی با برخی از مدیران و کارکنان، عدم بهره مندی از نظرات کارشناسان در پروژه های مرتبط با میراث فرهنگی و غیره از جمله انتقاداتی بوده که همواره از سوی دوستداران و فعالان میراث فرهنگی بر او وارد شده است.

اوایل دی ماه سال گذشته بود که رسانه ها از استعفای غیر منتظره مدیر کل فعلی میراث فرهنگی استان کرمان به دلایل شخصی و بیماری خبر دادند، خبری که بعدها با عدم پذیرش این استعفا از سوی استاندار کرمان تکمیل شد.

همان زمان نیز شایعاتی از حضور نیافتن مهاجری در محل کار خود از اوایل سال آینده شنیده شد، تا اینکه این شایعات از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری با عدم حضور مستمر وی در محل کارش قوت گرفت. ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بود که مدیر کل فعلی میراث فرهنگی کرمان به بهانه سفر و بعدها داشتن کسالت در محل کار خود حاضر نشد تا اینکه با طولانی شدن غیبت ناموجه او بار دیگر شایعاتی درخصوص استعفای چندباره مهاجری شنیده شد.

اوایل همین هفته بود که مدیرکل غایب میراث فرهنگی کرمان که اینبار مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان را بر عهده داشت به مدت یک هفته به کربلا سفر کرد. با این سفر، غیبت مهاجری از محل کار و مسئولیت خود به حدود یک ماه رسید.

عدم حضور یک ماهه مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان این اداره کل عریض و طویل را با مسائل و مشکلات متعدد مواجه ساخته است. نبود برنامه منسجم، ناهماهنگی میان معاونت ها و بخش های مختلف، سردرگمی مراجعه کنندگان و سرمایه گذاران جهت پیگیری امور مربوطه و بلاتکلیفی و دلسردی کارکنان این مجموعه را با مسائل و چالش های بی شمار مواجه کرده است.

بی تفاوتی استاندار کرمان نسبت به وضعیت اداره کل میراث فرهنگی آن استان نیز، بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی و فعالان صنعت گردشگری استان کرمان را نگران کرده است.

یکی از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به این دلیل که ممکن در صورت درج نام وی مشکلاتی برای او در اداره میراث فرهنگی کرمان پیش آیدبه شرط محفوظ ماندن نام خود در گفتگو با خبرگزاری میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مدیر کل این اداره حدود یک ماه بر سر کار خود حاضر نشده است،گفت: از اوایل اردیبهشت ماه جاری انجام سفر کاری و بعدها کسالت علت عدم حضور وی در محل کارش عنوان شد، اما بعدها با طولانی شدن این غیبت ها شایعاتی از عدم فعالیت مهاجری به عنوان مدیر کل در این مجموعه بر سر زبان ها افتاد.

وی افزود: در اوایل هفته جاری خبر از سفر یک هفته ای وی به کربلا به منظور پیگیری امور مربوط به پروژه بازسازی حرم امام حسین (ع) داده شد و به دنبال آن صحبت هایی از نهایی شدن تصمیم مهاجری برای کناره گیری از سمتش در اداره کل میراث فرهنگی کرمان عنوان شد.

این کارمند اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه در طول شش ماه گذشته دومین بار است که مدیر کل این مجموعه استعفا می دهد، بیان کرد: هرچند استعفای اول وی مورد پذیرش استاندار کرمان قرار نگرفت، اما سبب نشد تا مهاجری به شکل مستمر و به عنوان یک مدیر کل فعال به امور مجموعه تحت امر بپردازد، به شکلی که وی به عنوان دبیر ستاد تسهیلات سفر استان کرمان در ایام نوروز به همراه خانواده اش به مشهد مقدس سفر کرد درحالی که بسیاری از کارکنان میراث فرهنگی کرمان در مرکز استان و شهرستان ها به ارائه خدمات به گردشگران پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل سبب دلسردی هایی در بین کارکنان این مجموعه شده است، ادامه داد: پس از پایان کار ستاد نوروزی نیز حتی یک تشکر خشک و خالی از اعضای فعال ستاد از سوی مدیر کل به عمل نیامد و پرداخت حق الزحمه این ایام نیز به سبب نبود بودجه منتفی اعلام شد.

این کارمند اداره کل میراث فرهنگی استانکرمان گفت: مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به وضعیت استان کرمان بسیار بی اعتنا هستند و با وجود اطلاع از مسائل اخیر اقدامی برای تعیین تکلیف مدیریت این اداره کل نمی کنند.

وی با بیان اینکه اگر یک کارمند معمولی یک ماه بدون دلیل در محل کارش حضور نداشته باشد به سبب ترک کار او را اخراج می کنند، ادامه داد: چگونه با یک مدیر کل که وظایف حساس و مهمی بر عهده دارد، هیچ برخوردی نمی شود و او نیز بی اعتنا به کار دوم خود در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان می پردازد.

یکی دیگر از کارکنان میراث فرهنگی کرمان نیز به شرط نام نبردن از وی در این گزارش با تاکید بر اینکه این اداره کل به طور میانگین در هر دو سال با تغییر یکباره مدیرانش مواجه است، گفت: این مسئله سبب بروز مسائل جبرانناپذیری به ویژه برای آثار تاریخی و محوطه های باستانی شده است.

وی افزود: به واسطه بی اعتنایی مدیر کل فعلی میراث فرهنگی استان کرمان به مسائل مجموعه تحت امر، ادارات و نهادهای استانی به ویژه شهرداری ها بی اعتنا به قوانین و مقررات میراثی دست به اقداماتی در حوزه میراث فرهنگی می زنند که هرگز جبران نخواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري ميراث فرهنگي، تاریخ انتشار شنبه 27 ارديبهشت 1394، کد مطلب: ۱۱۵۷۴۰ : www.chn.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
ایشون اگه عملکرد درخشانی ندارن و خودشونم اصرار دارن که برن خب چه گیری دارین که نگهشون داره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین