پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: ميانگين هزينه هاي پرداختي از جيب مردم براي سلامت بايد به زير 20 درصد برسد و مابقي هزينه ها هم از سوي دولت و بيمه ها تامين شود که دولت براي رسيدن به اين مهم تلاش مي کند.

شعار سال: ايرج حريرچي در بجنورد اظهار کرد: بعد از اجراي طرح تحول سلامت اقدام بزرگي که انجام شده اين است که ميانگين پرداختي از جيب مردم از 55 درصد به 40 درصد کاهش يافته است.

وي افزود: اقتصاد حدود 80 درصد هزينه هاي بهداشت و درمان توسط دولت و بيمه ها در قانون برنامه ششم توسعه هدف گذاري شده است.

وي گفت: به لحاظ سهم سلامت از توليد ناخالص ملي در رتبه 80 جهان قرار دارد که در اين زمينه نسبت به ساير کشورهاي جهان عقب هستيم، 5. 9 درصد کشورهاي دنيا کل درآمد ناخالص ملي را اختصاص به بهداشت و درمان مي‌دهند.

قائم مقام وزير بهداشت گفت: يک درصد جمعيت جهان در ايران زندگي مي کنند، هفت درصد اقتصاد دنيا را داريم اما از نظر شاخص سرانه درآمدي در رديف 80 دنيا قرار داريم.

حريرچي در بخش ديگري از سخنانش بر کوچک سازي و چابک سازي دولت نيز تاکيد کرد و افزود: ساختار نظام سلامت را بايد اصلاح کنيم.

وي بر تامين منابع پايدار براي طرح تحول سلامت نيز تاکيد کرد و گفت: اميدوار هستيم در مجلس در اين راستا اقدامات مهمي انجام شود.

قائم مقام وزير بهداشت براي حضور در آيين توديع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي به بجنورد سفر کرده بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: 120170914100022328، www. aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین