پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تشکیل مجمع سلامت شهری و روستایی را عامل مثبتی در جهت توجه بیشتر آحاد مردم به سلامت جامعه دانست.

شعار سال: محمد نعیم امینی فرد شکل گیری مجمع سلامت شهری و روستایی در وزارت بهداشت و درمان را اقدامی مثبت دانست و افزود: اگر این مجمع برای استفاده از ظرفیت‌های مناسبی که در سطوح مختلف کشوری، استانی، شهری و روستایی وجود داشته، تشکیل شود، اولین تاثیر مثبتش این است که آحاد مردم می‌توانند از این طریق در امر سلامت جامعه کاملا مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاکتورهای متعددی در تحقق سلامت جامعه دخیل هستند، و بر اساس برآوردی که انجام داده ایم، 33 درصد آن مربوط به وزارت بهداشت و درمان بوده و بالای 68 درصد آن یا توسط مردم و یا نهادهای مردم نهاد یا سازمان‌هایی که به نحوی در امر سلامت نقش دارند، فراهم می‌شود.

امینی‌فرد در اشاره به نقش مجمع سلامت شهری و روستایی در ارتقای سلامت جامعه گفت: اولین مساله در این مورد این است که سلامت به‌عنوان یک اولویت در جوامع مختلف شهری و روستایی مطرح خواهد شد.

وی در اشاره به رویکرد دیگری که برای تامین سلامت جامعه همچون سایر کشورهای دنیا در سال‌های اخیر در ایران نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی ازطریق ایجاد معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت موجب افزایش مشارکت مردمی شده که بیشتر در اقدامات خیرین نمود پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآورشد: البته تاکنون برای ساماندهی سرمایه‌گذاری خیرین جامعه برنامه‌ریزی نشده است، کمااینکه اغلب آنها به طور کانالیزه در برخی نقاط کشور که نیاز به مراکز درمانی ندارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و این در حالی است که ما نقاط کم برخورداری داریم و می‌توان با شناسایی نوع نیازی که دارند، در جهت جذب امکانات مالی و معنوی برای ارتقای وضعیت سلامت این بخش‌ها، از کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 13 مهر 96، کد مطلب: 350832: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین