پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
عضو کمیسیون آموزش، انتظار عموم از رئیس‌جمهور را بی‌طرف ماندن در انتخابات آتی مجلس برشمرد و گفت: شکل گرفتن مجلس دولتی به نفع هیچ کسی حتی خود دولت نیست.

شعار سال:قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سخنان روز گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: واقعیت‌های میدانی تصریح دارد که همه چیز باید در چارچوب قانون اساسی بوده و فرایندها در مسیر قانونی طی شود.

***انتظار از رئیس‌جمهور، بی‌طرف ماندن در انتخابات مجلس است

وی انتظار عموم از رئیس‌جمهور را بی‌طرف ماندن در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی برشمرد و با اشاره به اینکه سخنان رئیس‌جمهور این انتظار را برآورده نکرد، اظهار داشت: شکل گرفتن مجلس دولتی به نفع هیچ کسی حتی خود دولت نیست، چرا که مجلس باید با قدرت بر عملکرد دولت نظارت کند و یکی از وظایف قوه مقننه نظارت بر کار قوه مجریه است.

جعفری گفت: اگر مجلسی دولتی شکل بگیرد و دولت مسیر اشتباهی را در موضوعی طی کند، دیگر آن مجلس از ابزار نظارت خود استفاده نکرده و چشم بر روی اشتباهات دولت خواهد بست، لذا توصیه ما به رئیس‌جمهور این است که در قبال انتخابات پیش رو مسیری منطقی در پیش گیرد.

***برخی سخنان رئیس جمهور مهندسی کردن انتخابات است

وی جمله‌ رئیس‌جمهور مبنی بر مشخص شدن کارکرد سیاسی دولت یازدهم در انتخابات هفتم اسفند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این گونه سخنان به نوعی مهندسی کردن انتخابات و زیر سؤال بردن نهادهای قانونی کشور است.

اگر مجلسی دولتی شکل بگیرد و دولت مسیر اشتباهی را در موضوعی طی کند، دیگر آن مجلس از ابزار نظارت خود استفاده نکرده و چشم بر روی اشتباهات دولت خواهد بست

نماینده مردم بجنورد گفت: اظهاراتی از این دست، رئیس‌جمهور را از دایره بی‌طرفی و نیز اقتدار خود خارج می‌کند و بهتر است آقای روحانی اجازه ندهد که فرایندهای انتخاباتی و قانونی کشور از راه منطقی خود خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه رقابت‌های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان ضعیف نیست، درباره بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور در مورد انتصاب «زیادبن‌ابیه» به سمت استاندار فارس از سوی امیر المومنین علی (ع) تصریح کرد:امیرالمؤمنین(ع) زمانی «زیاد» را منصوب کرد که شهره به تقوی و تعهد بود اما به محض اینکه اخباری از بی‌تقوایی و بی‌تعهدی او دریافت کرد، زیاد را عزل کردو البته نمی‌توان بابت از دست دادن صلاحیت زیاد در آینده، امیرالمومنین(ع) را سرزنش کرد.

جعفری در ضرورت احراز صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن دستور داده است که امانت را به اهل آن بسپارید؛ آیا ما کم‌ارزش‌ترین امانات را به دست افرادی ناشناس می‌سپاریم؟ پس چگونه کرسی‌های نمایندگی مجلس و خبرگان را به دست افراد ناشناخته یا فاقد صلاحیت داد؟

وی از تاکید رئیس‌جمهور بر روی حقوقدان بودنش سخن گفت و افزود: ایشان با این ویژگی خود، بهتر می‌داندکار رئیس‌جمهور، اجرایی است نه نظریه‌پردازی که یکی از مشکلات همیشگی رؤسای جمهور ما بوده است؛ البته اشکالی ندارد که ایشان به ارائه نظریات خود نیز بپردازد اما این نظریه‌پردازی باید با ترمینولوژی حقوقی باشد.

***روحانی از احساسی بودن دست بردارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توصیه از باب خیرخواهی به رئیس‌جمهور درباره اینکه زیر سؤال بردن نهادهای قانونی کشور برای آینده کشور به مصلحت نیست، از روحانی خواست دست از احساسی بودن برداشته و بیشتر به روندهای منطقی فکر کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 2 بهمن 1394,کد مطلب: 13941102000059 www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین